citácia:
reakce na: Vlad3, 27.08.2024 23:54 (Fabia 1,9 tdi 74 kw, vzadu kot ...)
Pokud máš problém se zadními kotoučovými brzdami na Fabii, kde jedno kolo brzdí o 40 % méně, a po jízdě je více zahřáté, je možné, že problém není v samotném brzdovém systému, ale spíše v mechanické části brzdiče nebo v brzdovém třmenu. Tady je několik možných příčin:
Zaseknutý brzdový třmen: Pokud je kolo výrazně zahřáté, může to znamenat, že brzdový třmen se po uvolnění brzdy nevrací do své původní polohy. To může způsobit, že brzda neustále lehce přibržďuje, což vede k nerovnoměrnému brzdění a přehřívání kotouče. Zkus zkontrolovat, zda se třmen pohybuje volně.
Problém s brzdovým lanem: I když je brzdové lanko nové, může být nesprávně seřízené nebo může mít někde překážku, která způsobuje, že ruční brzda nefunguje správně na obě kola. Zkontroluj, zda lanko volně pohybuje brzdovým třmenem a zda je správně seřízené.
Vodící čepy: I když byly měněny, ujisti se, že vodící čepy třmenů jsou dobře namazané a volně se pohybují. Pokud je některý čep zaseknutý nebo špatně namazaný, může to způsobovat nerovnoměrné brzdění.
Brzdový třmen: Pokud jsi vyzkoušel všechny předchozí kroky a problém přetrvává, může být problém přímo v brzdovém třmenu, který by mohl být poškozený nebo nesprávně fungující. V takovém případě by bylo vhodné třmen zkontrolovat nebo vyměnit.
Pokud jsi si jistý, že hlavní brzdový válec a ABS systém jsou v pořádku, zaměřil bych se především na mechanické části brzdového systému. Pokud si nejsi jistý, určitě zvaž návštěvu odborníka, který může provést podrobnější diagnostiku.