CitigoE se povedlo, kdo jezdí jen po městě a okolí, přitom má možnost dobíjet doma přes noc, už spalovací motor nebude chtít.
Náklady na palivo i servis jdou na třetinu oporti podobnému vozu se spalovacím motorem.
Jinak Tesla S najela na baterie 600 000km a pak baterie šla ještě na využití jako banka pro elelktrovolatiku nebo větrnou energie atd. A nakonec po cca 20 letech, kdy většina vozů se spalovacím motorem končí na šrotišti, včetně motoru, se baterie LiOn dá recyklovat v takovém procentu, že by se ostatní obory mohly učit
Co je paráda, neměním olej, nemá to výfuk, rozvody, svíčky, katalyzátor, klínový řemen, převodovku(je tam jednoduchá redukční), vůz se mi vytopí před nastoupením do auta a nečmadí sousedovi pod oknem.
Zatím to dává smysl pro firmy, kde lze dosáhnout na dotaci až 240 000kč. Já bych zatím sáhl po eGolfu nebo Leafu, tak rok starému, protože už jde o dospělé vozy a taky více bezpečné.
I tak palec nahoru a moc se těším na ID3.
A ikdyby se mi elekromobil nelíbil zůstává už jasně potvrzeným faktem. Elektromobil je po třech letech provozu ekologičtější než ten nejčistší spalovací motor a to nemluvim, pokud si jej nabíjím elektroltaikou doma. A to se valí na nás tzv. suché články, kde půjde už o rovnocenného konkurenta ohledně en. náročnosti výroby. Buď budem chtít pro vnoučata obyvatelnou Zemi pro lidi a nebo se dál chovejme jako ta hodávka, co neví ani že k životu potřebují vzduch a ne CO2
Ostatně Rusi a bohužel i Trumpovi příznivci v USA si nevidí ani špičku nosu a jejich rozum nepojme, o co tady jde
Občas mám radost, že EU rozhoduje bez všeobecného názoru, jinak bychom jezdili dodnes bez katalyzátoru a FAP filtru a "hlavně levně" že