Budou Vám v bazaru tvrdit, že kilometry jsou poctivé a je to auto po klouboukovi, co s ním jezdil do Kauflandu a o dušičkách zkontrolovat budoucí bydliště? V případě Thalie to může být pravda!
Thalii jsem nikdy neměl, ale vždy se mi líbily (je to tak ošklivé, až je to hezké), sledoval jsem je a vlastně v rodině jedna putovní pár let zadarmo kolovala.
Největší výhodou ojeté Thalie I. (která mi přijde robusnější a poctivější než hezčí nástupce, jemuž ukončil život Logan II.) je možnost sehnat zachovalý kus s nízkým nájezdem po I. majiteli. Thalie se nestáčejí, protože kilometry jsou na nich vidět. Oproti větším Renaultům z minulé dekády se jednalo o jednoduché auto, o kterém doslova platilo, že co na něm není, se nepokazí.
Benzínový motor nemůžete koupit špatný. 1,4 8V byl osvědčený a poměrně úsporný agregát, co trpěl časem nanejvýš na úniky oleje. 1,4 16V byl živý DOHC, kde spolehlivě odešly cívky Sagem (i u té "naší" putovní). 1,2 16V D4F...v přidušené verzi dosud žije v Cliu a Loganech (nevím, zda ho EURO 6 zabije). Horší je to s dieselem, 1,5 dCi 48 kW patří k těm problémovým (vstřikovače Denso, Turba, EGR...). Možná i proto jsou v inzerci Tipcars diesely levnější (i když mají výrazně větší nájezdy než benzíny). Majitel Thalie se kvůli zlomenému kabelu nemusí dostat do kufru a upadne časem obložení na zadních brzdách. U klimy se brzo objeví netěsnosti a elektrika může pozlobit (páčky blinkrů, ventilátor). Podvozek si je jistý jen při pomalé jízdě rovně. Štafle převezete jen na zahrádce, výztuha za zadními sedadly brání naložení dlouhých předmětů. Na zadních sedadlech je opravdu těsno. Za volantem je podivně zvýšený posaz. Celkově mi přijde, že to není bytelné auto držákoindního typu na statisíce kilmetrů, ale zachovalý kus na poklidné domácí ježdění bez nároku na převoz velkých osob a předmětů může dobře posloužit. Sice občas něco pozlobí, ale (kromě dieselu) prakticky nehrozí riziko drahé opravy. Taky to nerezne. A cíte co? Nemá chybu:
https://youtu.be/soDtEKJoX7Q