Pondelok 14.01.2013 08:49,
Zmatek autora
Autor je trochu zmatený a pár věcí popletl. Zejména to, že meriva a scénic jsou přímými konkurenty - nejsou a nikdy nebyli. Meriva je mini MPV a jejím přímým konkurentem byl například Fiat Idea, proti scénicu stál zmíněný C-Max nebo zafira. Porovnávat merivu a fusion proto není mimo mísu, jak se autor domnívá, protože obě auta stojí na půdorysu a platformě modelů segmentu B (zatímco scénic C).
Fusion jsem měl téměř 5 let, a tak si dovolím připomenout, že podvozek vychází z fiesty, tzn. není to taková katastrofa, ale s ohledem na výšku (světlou i celkovou) a rozvor náprav to samozřejmě není sportovní vůz (spíše uskákaná koza, ale v rámci možností je to OK, jen uskakuje na příčných nerovnostech záď). Taktéž interiér fusionu (palubní deska, volant, výplně dveří) je sdílený s předchozí fiestou.
Absolutní nonsens pak je, že to bylo vždy levné auto a jako levné bylo i navrženo - nebylo. Středně vybavený fusion po faceliftu stál stále 350-420 000, masivnější zlevnění přišlo v polovině roku 2008, ale dokonce ani na sklonku výroby nebyl "plně vybavený" vůz k mání za čtvr milionu (ano, byl na danou cenu vybaven velmi slušně, ale stále postrádal například palubní počítač (měl jen ukazatel dojezdové vzdálenosti) apod. Důvod zlevnění byl zejména v tom, že v celoevropském měřítku se zdaleka neprodával tak dobře, jaky by se dalo soudit podle českých čísel (v rámci celé Evropy byly prodeje 80 000 kusů ročně, tzn. český odbyt byl schopen krýt skoro 10 % celkové poptávky).
A závěrem k fusionu pár věcí, které ho trápí: zatéká do zadních světel (u modelů po FL), Ford to nikdy nevyřešil, výměna kus za kus nepomáhá - vadné jsou i jako ND, ideální je to zasilikonovat a zespod udělat malou dírku pro odtok a odvětrávání. Nedrží boční lišty, praskají úchyty masky chladiče, praskají výdechy ventilace, odcházejí výhřevné lamely el. předního skla, občas stávkuje originální autorádio, rády zamrzávají trysky předních ostřikovačů. Ale to jsou v podstatě vše malé věci, které akorát hodně pijí krev. :) Řazení nepatří k nejpřesnějším.
Jinak je to relativně jednoduché auto a pro nenáročného uživatele bohatě postačí. Co lze vyzdvihnout, tak je prostor pro zavazdla po sklopení zadních sedadel (2x jsem se s tím přestěhoval, pobere i 85cm ledničku) a pohodlné nastupování - právě díky vyšší konstrukci.
reagovať