0
späť
 

diskuze k tématu: Renault Mégane Grantour 1,6i - jak zvládl prvních 150 tis. km?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.01.2011 10:32, Vytřískat maximum a jít.
...mám z autora ten pocit. Nic neinvestovat a pak s autem rychle do bazaru (a tacho na 120 100Km). To už by si ten Renault potom dovolil hodně, co? Kdyby se náhodou začalo něco po 150 000 srát....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.01.2011 12:20, RE: Vytřískat maximum a jít.
gablenz napísal:
...mám z autora ten pocit. Nic neinvestovat a pak s autem rychle do bazaru (a tacho na 120 100Km). To už by si ten Renault potom dovolil hodně, co? Kdyby se náhodou začalo něco po 150 000 srát....
Uz predosly majitel sidil servis, len 3 prehliadky za 120tisc.
Recenze ma tu chybu, ze autor porovnava Megane 1.6i/88?kw a Focus 1.6tdci/66kw. Potom je jasne, ze benzin je tichsi ale bez turba to uz tak netahne. Zaujimavejsie by to bolo, keby si pan kupil 1.5dci, setril by na nafte a predosli majitel by tiez vykonal iba 3 vymeny olejov. Chcel by som vidiet ten olej co ma za sebou 60tisic km. Nektori menia olej uz po 12tisic, niekto po 60tis. v priemere to potom mozno da 20tisic
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.01.2011 15:35, RE: Vytřískat maximum a jít.
nicco napísal:
Uz predosly majitel sidil servis, len 3 prehliadky za 120tisc.
Recenze ma tu chybu, ze autor porovnava Megane 1.6i/88?kw a Focus 1.6tdci/66kw. Potom je jasne, ze benzin je tichsi ale bez turba to uz tak netahne. Zaujimavejsie by to bolo, keby si pan kupil 1.5dci, setril by na nafte a predosli majitel by tiez vykonal iba 3 vymeny olejov. Chcel by som vidiet ten olej co ma za sebou 60tisic km. Nektori menia olej uz po 12tisic, niekto po 60tis. v priemere to potom mozno da 20tisic
Benzinový megane má předepsaný servisní interval 30 000 km, takže autor jej zřejmě koupil bez provedeného servisu ve 120 tisících (kde se navíc mají měnit rozvody). Jinak u benzínu bez turba nevidím ve výměně oleje po 30 tisících km žádný problém - pokud se vůz používá "běžně". Spíše mě udivuje rok výroby 2006, když na fotce je předfaceliftový megane - to je max 11 / 2005. K dieselu - vlastním vámi zmiňované 1,5 DCi 78 kw se 6°převodovkou a za 145 tisíc km žádný problém kromě jednoho těsnění (za 500,- a to ještě v záruce). Dodržuji předepsaný servis po 20 000km ( využívám služeb autorizovaného servisu), naftu beru u tesko nebo albert - přitom spotřebaoleje nulová, vstřikovače v pořádku a turbo rovněž v pořádku. Bezdotykovou kartu mám také , ale takové problémy se zamykáním neznám - tlačítko zamykání prostě přestalo fungovat zcela, což připisuji běžnému opotřebení, tak jsem jej vyměnil (500,- včetně práce za kus, postupně jsem nechal vyměnit mikrospínače na třech dveřích). Za sebe tohoto megana hodnotím jako nedoceněného a pohodlnějšího konkurenta octavie II - tu mám jako služební a přiznám se, že bych neměnil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 03.01.2011 16:06, RE: Vytřískat maximum a jít.
Pavlik napísal:
Benzinový megane má předepsaný servisní interval 30 000 km, takže autor jej zřejmě koupil bez provedeného servisu ve 120 tisících (kde se navíc mají měnit rozvody). Jinak u benzínu bez turba nevidím ve výměně oleje po 30 tisících km žádný problém - pokud se vůz používá "běžně". Spíše mě udivuje rok výroby 2006, když na fotce je předfaceliftový megane - to je max 11 / 2005. K dieselu - vlastním vámi zmiňované 1,5 DCi 78 kw se 6°převodovkou a za 145 tisíc km žádný problém kromě jednoho těsnění (za...
30000km a nevidíš problém?? Stačí se podívat jak olej vypadá po 15000 km. To je pěknej hnůj, natož po 30000km. Motor 1.5DCI je na ho*no. Jestli jsi četl diskuze, rád se zadírá na klikové hřídeli.. Což je u vznětového motoru výkon hodný obdivu. Jsem zvědav kolik ti ještě vydrží.... Nicméně hodně najetých km. Přeji
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 09:46, RE: Vytřískat maximum a jít.
Kama napísal:
30000km a nevidíš problém?? Stačí se podívat jak olej vypadá po 15000 km. To je pěknej hnůj, natož po 30000km. Motor 1.5DCI je na ho*no. Jestli jsi četl diskuze, rád se zadírá na klikové hřídeli.. Což je u vznětového motoru výkon hodný obdivu. Jsem zvědav kolik ti ještě vydrží.... Nicméně hodně najetých km. Přeji
Nezlob se, ale jak olej vypadá vizuálně není určující (nebo spíše prezentuje jeho schopnost efektivně vázat nečistoty), na určení kvality bys potřeboval udělat rozbor. Navíc valná většina automobilek dnes používá u benzínových motorů bez turba interval právě těch 30 000 km - to jako nevědí co dělají?
Jinak o motoru 1,5 DCi jsem četl hodně (většinou chválu) a několik problémů je u něj vyskytuje nebo vyskytovalo. Jedním z nich bylo proskání těsnění pod přepady nafty, což se stalo i mě - to bylo vyřešeno rokem 2007. O zadírání na klice jsem sice četl, ale nikde jsem se nedopátral relevantních informací zda je to pravda. V servisu jsem se ptal mechaniků zda to někdy viděli a jednoznačně odpověděli že nikoli. Přitom řada meganů a kangoo co knim jezdí má najeto přes 250 000 km. Ve svém okolí jsem viděl jediného "zadřeného" megana - pánovi praskla hadice k chladiči a on se rozhodl dojet bez vody 2 km po dálnici k benzínce (přece nebude jako správný čech platit odtahovku) - to motor samozřejmě nepřežil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 11:27, RE: Vytřískat maximum a jít.
Pavlik napísal:
Nezlob se, ale jak olej vypadá vizuálně není určující (nebo spíše prezentuje jeho schopnost efektivně vázat nečistoty), na určení kvality bys potřeboval udělat rozbor. Navíc valná většina automobilek dnes používá u benzínových motorů bez turba interval právě těch 30 000 km - to jako nevědí co dělají?
Jinak o motoru 1,5 DCi jsem četl hodně (většinou chválu) a několik problémů je u něj vyskytuje nebo vyskytovalo. Jedním z nich bylo proskání těsnění pod přepady nafty, což se stalo i mě - to bylo v...
Dlouhé kilometrové intervaly mezi výměnami jsou poslední dobou velmi obvyklé, nicméně bych to nebral jako dogma. Řekl bych, že pro tak dlouhé použití jednoho oleje platí několik podmínek:
a) není to první výměna oleje (já, pokud bych měl nově koupené auto, tak první výměnu oleje provedu někde kolem 7-10 tisíc, podle způsobu provozování)
b) 30 000 se najede v jednom roce (pokud bych najel ročně 15 tisíc, měnil bych po roce)
c) těch 30 tisíc se nenajezdí poskakováním po městě, ale na dlouhých trasách
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 12:39, RE: Vytřískat maximum a jít.
David V napísal:
Dlouhé kilometrové intervaly mezi výměnami jsou poslední dobou velmi obvyklé, nicméně bych to nebral jako dogma. Řekl bych, že pro tak dlouhé použití jednoho oleje platí několik podmínek:
a) není to první výměna oleje (já, pokud bych měl nově koupené auto, tak první výměnu oleje provedu někde kolem 7-10 tisíc, podle způsobu provozování)
b) 30 000 se najede v jednom roce (pokud bych najel ročně 15 tisíc, měnil bych po roce)
c) těch 30 tisíc se nenajezdí poskakováním po městě, ale na dlouhých trasách
Souhlas, proto jsem psal o "běžném" používání auta. Město, prašné prostředí, používání auta jako taxi, autoškola, atd. na všechny podobné případy výrobce dle manuálu pamatoval a zkrátil servisní interval na polovinu.
Časově bych to tak kriticky neviděl - všichni výrobci mají ten interval nastaven, kromě kilometrů, časovým limitem dvou let.
Ono stačí si přečíst manuál, což málokdo dělá - vždyť franta z hospody to ví lépe než nějaký inženýr automobilky, vždyť celý život jezdí traktorem v JZD - a uživatel zjistí, že dodržováním servisu kryje sám sebe, pro případný spor s automobilkou, stejně jako automobilka kryje sama sebe různými výše zmíněnými omezeními v užívání vozu.
Nějak mi uniká smysl snahy vymýšlet už vymyšlené a předepsamé, ještě to pochopím u průšvihů typu motor HTP ale jinak ....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 14:46, RE: Vytřískat maximum a jít.
Pavlik napísal:
Souhlas, proto jsem psal o "běžném" používání auta. Město, prašné prostředí, používání auta jako taxi, autoškola, atd. na všechny podobné případy výrobce dle manuálu pamatoval a zkrátil servisní interval na polovinu.
Časově bych to tak kriticky neviděl - všichni výrobci mají ten interval nastaven, kromě kilometrů, časovým limitem dvou let.
Ono stačí si přečíst manuál, což málokdo dělá - vždyť franta z hospody to ví lépe než nějaký inženýr automobilky, vždyť celý život jezdí traktorem v JZD - a...
U mého Renaultu (Grandtour 2.0.dCi),koupen nový, jsem měnil olej po roce ve 23tis. a následnou výměnu jsem "protáhl" s aditivem Prolong a měnil až po dalších 47 tis. Žádné změny teplot,kouřivosti,zátahu.. . V 70 tis. teda výměna oleje , předních brzdových destiček,výměna mikrospinače v LP dveřích . Po 2,5 letech žádná jiná oprava,prům. spotřeba 6,1 litru.Po celou dobu absolutně žádný problém se starty,pouze příšerně vrže palubovka . Pro lepší stabilitu dány podložky pod kola (3cm na každé straně), rychlost 217km/h GPS . Auto supr,mohl bych pokračovat...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 04.01.2011 17:32, RE: Vytřískat maximum a jít.
lukymen napísal:
U mého Renaultu (Grandtour 2.0.dCi),koupen nový, jsem měnil olej po roce ve 23tis. a následnou výměnu jsem "protáhl" s aditivem Prolong a měnil až po dalších 47 tis. Žádné změny teplot,kouřivosti,zátahu.. . V 70 tis. teda výměna oleje , předních brzdových destiček,výměna mikrospinače v LP dveřích . Po 2,5 letech žádná jiná oprava,prům. spotřeba 6,1 litru.Po celou dobu absolutně žádný problém se starty,pouze příšerně vrže palubovka . Pro lepší stabilitu dány podložky pod kola (3cm na každé ...
Důležité je, že jede 217
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 14:41, RE: Vytřískat maximum a jít.
nicco napísal:
Uz predosly majitel sidil servis, len 3 prehliadky za 120tisc.
Recenze ma tu chybu, ze autor porovnava Megane 1.6i/88?kw a Focus 1.6tdci/66kw. Potom je jasne, ze benzin je tichsi ale bez turba to uz tak netahne. Zaujimavejsie by to bolo, keby si pan kupil 1.5dci, setril by na nafte a predosli majitel by tiez vykonal iba 3 vymeny olejov. Chcel by som vidiet ten olej co ma za sebou 60tisic km. Nektori menia olej uz po 12tisic, niekto po 60tis. v priemere to potom mozno da 20tisic
Predchozí majitel servis nešidil. Byla to leasingovka, která najímala vůz jedné podnikatelce, a pokud vím, tato auta jsou servisovana pravidelně. Servis po 30 tis. v jednom roce je u benzínu naprostý standart. Pokud teda nemate EVO VIII, kde se meni po 7500. Navíc při 90 proběhla vyměna destiček, svíček, pri 120. rozvodů. V servisce akorát chybí zaznamy do 60 tis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.01.2011 14:42, RE: Vytřískat maximum a jít.
Pavlik napísal:
Benzinový megane má předepsaný servisní interval 30 000 km, takže autor jej zřejmě koupil bez provedeného servisu ve 120 tisících (kde se navíc mají měnit rozvody). Jinak u benzínu bez turba nevidím ve výměně oleje po 30 tisících km žádný problém - pokud se vůz používá "běžně". Spíše mě udivuje rok výroby 2006, když na fotce je předfaceliftový megane - to je max 11 / 2005. K dieselu - vlastním vámi zmiňované 1,5 DCi 78 kw se 6°převodovkou a za 145 tisíc km žádný problém kromě jednoho těsnění (za...
Fotku dodala redakce, a je to opravdu vůz před faceliftem. Popisovaný vůz je po faceliftu a ve zlaté metalíze.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.01.2011 11:07, RE: Vytřískat maximum a jít.
gablenz napísal:
...mám z autora ten pocit. Nic neinvestovat a pak s autem rychle do bazaru (a tacho na 120 100Km). To už by si ten Renault potom dovolil hodně, co? Kdyby se náhodou začalo něco po 150 000 srát....
Asi jste mě nepochopil, v zavěru jsem to mylslel trochu ironicky. Auto nemám důvod prodávat, ale ani nemám důvod ihned zajíždět do servisu kvůli jednomu rosvícení palubního počítače a signálu, který neohrožuje chod motoru. Mikrospínače na dveřích hodlám vyměnit při service na 150 tis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 06.01.2011 18:54, RE: Vytřískat maximum a jít.
ceen napísal:
Asi jste mě nepochopil, v zavěru jsem to mylslel trochu ironicky. Auto nemám důvod prodávat, ale ani nemám důvod ihned zajíždět do servisu kvůli jednomu rosvícení palubního počítače a signálu, který neohrožuje chod motoru. Mikrospínače na dveřích hodlám vyměnit při service na 150 tis.
Na tohle si ale dejte pozor, mě první servis (značkový s autosalonem) chtěl měnit celé kliky (že prý to jinak nejde) za 3500,- kus. V autzorizovaném servisu (bez salonu) kam jezdím poslední rok a půl mění bez poroblémů jen spínače za 500,- kus.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 13.01.2011 16:04, RE: Vytřískat maximum a jít.
Pavlik napísal:
Na tohle si ale dejte pozor, mě první servis (značkový s autosalonem) chtěl měnit celé kliky (že prý to jinak nejde) za 3500,- kus. V autzorizovaném servisu (bez salonu) kam jezdím poslední rok a půl mění bez poroblémů jen spínače za 500,- kus.
Díky za upozornění
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.