citácia:
reakce na: vinař, 12.01.2020 23:27 (Dobrý den, prosím o radu při v ...)
Dobrý den, mile rád odpovím, prože oba/tři vozy znám..
Předem musím říct, že Fábii do porovnání ani dát nejde. Úzký nejistý podvozek, vůz kratší než Rapid Spaceback, kde dozadu nevlezu za sebe ani já, konfekční chlap 180cm, fakt pro mě záhada, proč se prodává více, než např. Hyundai i30 nebo Fiat Tipo
1. Scalu v "použitelné výbavě" za 350 000kč nekoupíte, nabízí se jedině akce Škoda 125Let, kde se základním motorem 70kw a mechanickou klimatizací vyjde na šílených 380tis.kč a to pozor bez koženeho volantu s ovládám, bez park. senzorů atd... Pozor, stále se bavíme o autě na podvoku VW Pola
Navíc kufr není kombíkový ale spíše jako u většího kompaktu, takže kombík Scala nenahrazuje, to je jen obchodní trik.Vzadu je stejně místa jako v Rapidu, zapomeňte na prostorný pocit z Meganu, Astry, Focusu a Golfu
Jinak část ovládání aut. klimatizace je i ve Scale na displeji a docela nepřehledně ovládáné, to kritzuje i redakce Světa Motorů, která Škodovky jinak dost okatě preferuje.. Pak je tu ještě problém s porodními bolestmi prvního roku výroby - na foru si majitelé stěžuji zejména na vrzání plastů interiéru. Sám jsem byl trochu rozladěn, když jsem si sedl do Scaly za 650 000kč(1.5 TSI DSG) a na zatlačení vrzalo kdeco na palubce i madlo jedněch z dveží, to prostě vůz za takovou cenu NESMÍ DĚLAT, tečka
2.Renault Megane Grandtour je poctivý kombík, širší, větší ve všech rozměrech - za mě je to dobrá volba, akorát motor 1.33 Tce je nový a tak zkušeností chybí. Projevem patří mezi to nejlepší, je to klasický 4-válec a má konstrukční vymoženosti omezující mor všech moderních malých ben. motorů - ředění benzínu olejem na krátkých trasách a karbonizaci sacích ventilů.. I tak doporučuji jezdit na premiový benzín + aditivum VIF. Neproděláte na tom, protože spotřeba Vám klesne cca o 0,4l. Jinak jistota je diesel, ale cena a použití nemusí sedět.
Parádní je interiér a komfort cestování, rovněž rejd deklasuje Scalu, nemluvě o půdorysu kufru. Klimatizace se ovládá normálně, není v tom nic těžkého, stejně jako v Peugeotu 308, kde jen můžu říct proti všem novinářům - klima na displeji se ovládá dobře, pokud jsou velká tlačítka a LCD není někde dole...
Za mě bych ale došetřil na jistotu a to skladovku VW Golf Variant 1.0 TSI 85kw:
.. nekazí se, odolná technika deklasující Scalu i Octávii. Kufr 610l, perfektní odhlučnění a hlavně motor, který stále více ukazuje, že je držákem. Ceny skladovek začínají na 39x000kč, ale stojí to za to dle mého.
Skladovky najdete na
https://skladovevozy.volkswagen.cz/sl-cz/cs_CZ_VW/V/list?categories=Combi&sort=totalGrossSumA pak je tu jediná ojetina, která opravdu stojí za zvážení a to Toyota Auris kombi 1.6 VVT. Nesmrtelné auto, které bude sloužit i vašim dětem ještě, vy si můžete dovolit 2018/2019 ročníky v záruce. Servis možná není v každém menší městě, ale Vy ho potřebovat moc nebudete
Interiér je konečně příjemný, motor klasické japonské školy, dole klidný nahoře umí překvapit, jako celek skvělé auto.
Tož držím palec!