0
späť
 

diskuze k tématu: Ceed, Mazda 3 nebo Megane? Vybíráme ojetinu do 150 tis. Kč

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla
pietro48
počet príspevkov1
dátum registrácie03.05.2018
Štvrtok 10.01.2019 11:46, Mazda 3
Pokud mohu doporučit mám Mazdu 3 a je radost s ní jezdit ,interier jako v 6 ,na silnici jako motokára,jen ta 6 rychlost tam chybí,mám ji rok ,dovoz z Itálie,kromě vyhřívaného skla a kůže v plné výbavě.Máme v rodině hondu,měl jsem Nissana,příště jedině Japonec
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 10.01.2019 12:41, Moje zkušenost s Meganem 3
Ahoj, mám Megane 3 kombi 1.6 74kw, rok 2009. Za 150tis.kč už si můžeš dovolit docela pěknou výbavu!
Ten motor 74kw jede krásně, ale vůz je hlučnější na dálnici, takže pokud jezdíš i dálnice, vzít 6-kvalt 1.6 81kw, který sice má problém s přesuvníkem za cca 6000kč, ale ten se dá vyměnit.

Jinak ale Megane nabízí příjemné svezení, pohodlí podvozku i sedadel je nadstandardní. Rovněž výbava bývá velmi nadprůměrná. Je třeba se jen vyhnout turecké verzi GENERATION, která má vadný dávkovač plynu a téměř Daciovský interiér nejen kvalitou ale i typem plastů.
V turecké Generation verzi je rovněž velmi špatný lak, může i po 6 letech měnit odstín atd.

Abych nebyl moc ukecaný shrnu to do bodů:
+ Pohodlí a komfort podvozku i sedadel
+ Za danou cenu dobrý poměr výbava+pohodlí/cena
+ Velmi dobré brzdy
+ Příjemné ben. motory 1.6 74kw(5 kvalt, spolehlivější) a 81kw(6 kvalt, tichší na dálnici)
+ Díky šířce podvozku a rozvoru naprostá jistota na dálnici nebo při špatných podmínkách jako silná děšť, vítr nebo sníh)
+ Nerezne(neplatí pro tureckou Generation)
+ Elektrika ok

- Motor 74kw je hlučnější na dálnici
- Motor 81kw minimálně jednou za život bude chtít vyměnit přesuvník
- Nižší podvozek(vadí polňačce)
- lupou panty dveří

Doporučení:
- NEBRAT Generation verzi
- Metalický je kvalitnější
- Pro dálnční provoz volit raději verzi 81kw, ale ověřit stav motoru a převodovky
- NEBRAT motor 1.2 TCe - jede krásně, ale kazí se stejně tak, často fatálně
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 10.01.2019 12:54, Moje zkušenost s F. Focus II facelift 1.6 74kw Duratec
Aby toho nebylo málo, měl jsem tři roky F.Focus II facelift 2009 s osvědčeným motorem 1.6 Duratec 74kw. Tak jen v bodech už

+ Motor 1.6 Duratec 74kw je spolehlivý a jede pěkně, točí až 7000. Je radost s ním jezdit.
+ Přáíjemný prostorný interiér(na danou třídu)
+ Jistý podvozek za všech situací
+ Bytelný podvozek, vydrží tak 2xvíce než Megane 3
+ Bytelná výf. soustava, opět vydrží tak 2xvíce než v Megane 3
+ Velmi dobrá bezpečnost, nejen pasivní, ale i ta trakční, prakticky vždy mívá ESP, EDS, ASR, ABS + 6 airbagů. Za mě patrně nejlepší hatchback do Beskyd.
+ Vyšší podvozek - ideál pro chalupáře
+ Velmi dorbé brzdy
+ Přesné řízení
+ Přesné řazení(až na zpátečku )
+ Na hatchback velký kufr s pěkným čalouněním
+ Celkově odolná technika
+ Facelift už nemá tendenci rezivět

- Tvrdší podvozek
- Hlučnější na dálnici(ale zase tak moc jako Megane 3 74kw)
- Spotřeba trochu vyšší než u Golfu V 1.6 MPI
- Pedál spojky nejde tak lehce jako u Meganu 3 a Golfu V
reagovať
dakk68
počet príspevkov1
dátum registrácie06.02.2019
Streda 06.02.2019 09:56, Dilema
..Když vidím auta jak stoji 150tis kč,,když vidím jaka skupina lidí si je kupuje a když vidím kolik ta cílova skupina asi měsíčně ušetři z platu,,vychází mi,,že tato by měla stát tak maximálně 50tiskč..Jinak je to absurdní,,aby někdo kupoval takový typy aut co maj 200tiskm,z velke casti utočenych,,čili značka ktera neumi vyrobit vůz s mechanickou odolností a jednoduchostí aspoň na pul milionu km bez velkých investic,,nemůže poptávat půl milionu kč za novotinu..Tyto vozy jsou pro rodinu likvidační,,pouze jako nove stojí za zmínku,,ale pouze jen za jejich třetinovou cenu z prodejní ceny nadsazené.Pokud člověk spočitá kolik jej tento zmetek vyjde za deset let,,je z něj nadherná chata v podhůří ...Cena je šilená,opravy šilené auto křehké,nespolehlive,kolabujici po všech směrech,,,,a to jen proto ,,že ma sloužit z bodu a do bodu b.??,,protože o tomto druhu zmetku se neda hovořit,,že by si jej koupil petrolhead a fanda kultovnich strojů(audi,MB,Bentley,Lambo),,proto je jeho učel omezen na kratkou životnost a tim padem na malé peníze..opak je však pravdou.Tato auta jsou i pro chudy český lid velice draha,,a v žadném připadě nejde o spotřební zboží,,které se odvíji od platu..Až opět budou vyrábět analogová spolehlivá,jednoduchá,funkční,mechanicky odolná,bezpečná,ekologická auta na třičtvrtě milionu km se spotřebou pět litrů,,tak ať si klidně požaduji cenu,,ale v opačnem připadě ne...ty stupidní poruchove asistenty pro neřidiče,,a displeje to to ma kazdy tablet a ne třeba to nadsazovat a dělat z toho kosmos...
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1043
dátum registrácie23.04.2014
Streda 06.02.2019 11:52, RE: Dilema
citácia:
reakce na: dakk68, 06.02.2019 09:56 (..Když vidím auta jak stoji 15 ...)


A co nám tím chce soudruh říct?
Půlmilionové nájezdy jsou i v historii spíše vyjímkou a i u těchto vyjímek to bylo hlavně o majiteli. Chcete aby auta byla levnější, ale odolnější a robustnější? Odolnost a robustnost při nákupu nového auta zajímá naprosté minimum lidí.
Jinak abych dodal něco k tématu. Megane 3 v benzínu, doporučil bych 1,6. Pokdu se nepletu, tak slabší varianta se dávala s pětikvaltem. Silnější má variátor/předsuvník ventilů, který vydrží tak maximálně 150tkm. Ideální je měnit ho rovnou s rozvody. Jestli se nepletu, tak při výměně stejně rozvody musí dolů. 1,4tCe je nepřímovstřik, celkem odolný, ale také docela užraný, Jak se poslední dobou ukázalo, tak 1,2tCe má problémů víc než dost, a spíš bych se mu vyhnul. Na rnews.cz je o méganu III jako ojetině celkem hezký článek... Já mám na svém naftovém méganu najeto 80tis km. Měnila se hadice sání, protože ji prokousala kuna a výfuk, protože uhnil jeden svár. Jinak krom olejů a filtrů nic. Dokonce i brzdové destičky mám původní a zatím se objevila minimální vůle v předním stabíku.
O ceedu nevím nic.
Co se týče mazdy 3, tak jsem se o ni zajímal cca 2 roky zpátky. Na druhou generaci to není dost peněz. První má problémy s korozí, zbytek auta povedený a odolný. Mě ale hnědý mor odradil. Pokud by to měla být mazda, hledal bych tedy první generaci v co nejlepším stavu a za zbývající peníze co nejlíp ošetřil podvozek a karoserii proti korozi...
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 06.02.2019 21:29, RE: Dilema
citácia:
reakce na: dakk68, 06.02.2019 09:56 (..Když vidím auta jak stoji 15 ...)


A co tím jako chtěl autor říct? Samozřejmě kromě toho, že všichni okolo jsou blázni a jen on je letadlo . Auta s mechanikou ala Škoda 120 už nikdy nebudou. Mimochodem ta vaše "mechanická auta" ze socialismu byla v přepočtu na kupní sílu mnohem dražší než ta dnešní a bez oprav najezdila výrazně méně...

Za mě doporučuji Megane 3 v 1,6 benzín 81 kw (má 6° převodovku). Levný na pořízení, jede velmi slušně, je pohodlný, celkem kvalitní a servisem člověka nezrujnuje.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.