0
späť
 

diskuze k tématu: Renault Laguna - jak jezdí po 190 tis.km?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 26.05.2010 09:24, Naprosto souhlasim
jsem majitel Laguny II 1.9 dCi (r.v. 2002) a auto pouzivam 5 let. Za tu dobu oprava turba za nove (20 tis) jinak nic nic nic... Xenony puvodni (chtelo by vymenit ale porad vidim ) Baterka take porad puvodni ale pristi zimu si to asi uz neda (prece jen 8let je v nasich podminkach dost). Ale jinak jen provozni naklady (olej, desticky atd.). Takze vsem co pomlouvaji toto auto muzu jen rict ze jste dreva co to neumi s auty a kupte si traktor nebo kolo
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 26.05.2010 09:42, Laguna
Laguna druhé řady už dávno není tak poruchovým vozem jako ze začátku výroby. Svezení v ní je komfortní a i náročný cestující si v ní bude připadat velice dobře.
Divit se, že necelých pět let stará baterie stále drží není na místě. Originál baterie by snad měla vydržet cca 8 let.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 26.05.2010 10:47, Laguna
Laguna je jeden z nejspolehlivější Renaultů co jsem kdy viděl,po té ostudě co si sní automobilka uřízla v prvním roce výroby se kvalita až nadprůměrně zvedla (na Renault) a velmi se zapracovalo na vyřešení různých elektronických problémů (na které třeba Peugeot u své 307SW vesele kašle).Bohužel se Laguna II už nikdy nezbavila nálepky nespolehlivého auta,i když to u ní platilo jen v prvním roce výroby.
Jsem toho názoru,že pokud se auto dobře prodává a moc se o něm nemluví (v souvislosti s nějakým závažným nedodělkem),tak se výrobce (hlavně koncern VW) moc nezabývá řešením nějakých výrobních vad.Dobrým příkladem je Škoda Roomster,o problému s airbagy se ví a vědělo,ale protože se to neomílalo třikrát za den v televizi,tak se Škoda do řešení problému zrovna moc nehrnula
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.05.2010 10:43, Zhodnocení po roce
Taky mě napadlo, že bych po roce napsal několik řádků k provozu, ale moc se mi do toho nechce. Raději to dopíšu do diskuze pod původní recenzi ať je to pohromadě, pokud by se tím někdo prokousával.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 27.05.2010 21:03, RE: Naprosto souhlasim
ondond napísal:
jsem majitel Laguny II 1.9 dCi (r.v. 2002) a auto pouzivam 5 let. Za tu dobu oprava turba za nove (20 tis) jinak nic nic nic... Xenony puvodni (chtelo by vymenit ale porad vidim ) Baterka take porad puvodni ale pristi zimu si to asi uz neda (prece jen 8let je v nasich podminkach dost). Ale jinak jen provozni naklady (olej, desticky atd.). Takze vsem co pomlouvaji toto auto muzu jen rict ze jste dreva co to neumi s auty a kupte si traktor nebo kolo
Mohu potvrdit-podobne. Laguna II. 2004, 1.9dci, 88kw. Po vychytani much do cca 40 000km /vymena kabelaze ESP,ABS, vymena spojkoveho valce v ramci svolavacky a 3 motorku centralu-dvere/ provoz bez zavad, nyni 220 000km. Mirne prosakuje olej u turba /uz cca 100 000 km/, ale turbo stale puvodni a dokud nebude vyrazna ztrata oleje, tak na to nebudu sahat. Dodrzuji 30 000 km servisni interval a v prubehu dolevam 1 L. Pouzivam plnou syntetiku. Kritizovane vstrikovace bez problemu, staruje na dva zaskuby. Jinak prubezna vymena podvozkovych dilu po cca 80 000km /tycky, klouby/ coz je na nasich silnicich naprosto normalni.Brzdove desky 2x, kotouce 1x, jezdim delsi streky po dalnici.Spojka puvodni. Baterka take.Po 240 000 planovana vymena rozvodu.Interier celkem drzi, jen bezne opotrebeni. Odesla 1 startovaci karta, ale opet jen opotrebenim. Dalnice jezdim do 6,5 L i mene, mesto dle obdobi 7Lv zime 8L. Motor povazuji za povedeny, i kdyz dnes jsou kw u diesselu bezne nad 100kw. Pohodove auto hlavne na delsi cestovani. Spousta mista na zadnich sedadlech, vhodne pro detske autosedacky.Pls. dejte vedet Vase zkusenosti s problemy s turbem a vstrikovaci, event. trvanlivost prevodovky? Auto hodlam drzet.Uz vzhledem k tomu, ze se nekrade tak jak jine, koncernovejsi, znacky. Pristi auto by klidne mohla byt zase Laguna, mekke sedacky jsou otazkou zvyku.A cena naprosto ferova.Zdravim drivery Laguny.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.05.2010 16:26, RE: Naprosto souhlasim
marconi napísal:
Mohu potvrdit-podobne. Laguna II. 2004, 1.9dci, 88kw. Po vychytani much do cca 40 000km /vymena kabelaze ESP,ABS, vymena spojkoveho valce v ramci svolavacky a 3 motorku centralu-dvere/ provoz bez zavad, nyni 220 000km. Mirne prosakuje olej u turba /uz cca 100 000 km/, ale turbo stale puvodni a dokud nebude vyrazna ztrata oleje, tak na to nebudu sahat. Dodrzuji 30 000 km servisni interval a v prubehu dolevam 1 L. Pouzivam plnou syntetiku. Kritizovane vstrikovace bez problemu, staruje na dva zask...
Co jsem si tak prolejzal fora, tak mi z toho trochu pripadlo ze Laguny prodane v CR jsou zrejme stredecni vyroba (Vice si stezovali ti, kteri koupili auto v CR - ale je to jen muj nazor) Ja si kupoval auto z IT a jak uz jsem psal temer zadny problem. Abych ale zase moc neprechvalil tak problemy s elektronikou trochu jsou, asi ve 150tis mi odeslo podsviceni klima (ale nezajima me to - stejne jsem si nastavil teplotu a tu chci porad) Dalsi vec je vstrikovani, kazdych cca 10tis se mi stane ze auto behem jizdy prestane tahnout (jako by bez turba) a sviti "chyba vstrikovani" dojedu na banzinku, vypnu - nastartuji a zase mam na par tis km klid. Dalsui bylo to turbo, auto zacalo blnout (obcas tahlo obcas ne) ale 50km do prace me to dovezlo, cestou zpet bylo hotovo - oprava za cca 22. Ted jsem jen musel menit cep na rizeni a ridici tyc (otazka 1500). Jinak jezdim temer dokonalych 40pct okresky 40pcs dalnice a 20 mesto - spotreba 5.8 (jezdim podle nutnosti, obcas stelec ale vetsinou v davu). Karty mam porad 2, i nekolikrat vyprane v pracce a porad ok. Prevodovky jsem se take bal (na ruznych forech bylo psano ze odchazi) ale zrejme je to jen pro ty prvni kusy (r.v. 2001) - zadny problem nemam. Auto hodlam taky drzet dokud to pujde = udrzba, spotreba, bezpecnost, nezajem zlodeju, pohodlnost. Marconi jen bych byt tebou zacal jezdit na servis oleje po 15 tis... sice je psano ze muzes az po 30 ale lepsi menit castejc a mit min problemu (a tech 1000 nikoho nezabije
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.05.2010 17:41, RE: Naprosto souhlasim
ondond napísal:
Co jsem si tak prolejzal fora, tak mi z toho trochu pripadlo ze Laguny prodane v CR jsou zrejme stredecni vyroba (Vice si stezovali ti, kteri koupili auto v CR - ale je to jen muj nazor) Ja si kupoval auto z IT a jak uz jsem psal temer zadny problem. Abych ale zase moc neprechvalil tak problemy s elektronikou trochu jsou, asi ve 150tis mi odeslo podsviceni klima (ale nezajima me to - stejne jsem si nastavil teplotu a tu chci porad) Dalsi vec je vstrikovani, kazdych cca 10tis se mi stane ze auto ...
Teda ne stredecni ne (to jsou ty nejlepsi kusy) spis pondelni nebo patecni
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 28.05.2010 20:59, RE: Naprosto souhlasim
ondond napísal:
Co jsem si tak prolejzal fora, tak mi z toho trochu pripadlo ze Laguny prodane v CR jsou zrejme stredecni vyroba (Vice si stezovali ti, kteri koupili auto v CR - ale je to jen muj nazor) Ja si kupoval auto z IT a jak uz jsem psal temer zadny problem. Abych ale zase moc neprechvalil tak problemy s elektronikou trochu jsou, asi ve 150tis mi odeslo podsviceni klima (ale nezajima me to - stejne jsem si nastavil teplotu a tu chci porad) Dalsi vec je vstrikovani, kazdych cca 10tis se mi stane ze auto ...
Diky za postrehy. Dnes byla Laguna na zvedaku u garazisty pro kontrolu pred event. odkoupenim od firmy. Stav 220 000km, vse ok, krome drobneho prosakovani oleje u turba, ztrata 1/2litru oleje po 6 tis.km takze zadna veda, mechos rika nechat tak jak je pokud nezacne zrat 1L na 1000km.Jinak nic, nic, nic. V 240 000km budou predpisove rozvody, spojka az klekne, podvozek - vse ok.Takze povzbudive.Auto je koupene v CR a nehledal bych tu rozdil mezi zap. a vych.trhy.Toz tak.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.