0
späť
 

diskuze k tématu: Renault Laguna 1.9 dCi - jak udržet v kondici motor s 200 tis. km?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 07:56, Sranda
pokud je odpověď míněná jen jako vtip. Tragédie, pokud to pan Váradi myslí vážně. Motor na 200 tisících není rozhodně mrtvý a ani před smrtí. Výměna oleje 5W -30 za 5W-40 nic neřeší, jedině olej vyměnit za 10W-40, někdy označovaný jako polosyntetika. Sníží se nepatrně jeho spotřeba a případný únik. EGR ventil se dá vyčistit, rozhodně to ničemu neublíží. pokud by to mělo být opakovaně jednou za měsíc, tak má auto najeto mnohem víc, tak kolem 300 tisíc a víc. Čištění sání a výměna hadic podle jejich stavu nic nezkazí. Rozhodně co opravdu doporučuji je kontrola, případně výměna oleje v převodovce. Hlavně dolijte olej správné specifikace. Neuškodí kontrola žhavících svíček. Pokud se vám zdá auto líné po výměně turba, tak se celkem snadno dá zvýšit plnící tlak, ale to se obraťte na někoho, kdo ví jak se to dělá. Tuším, že by neměl překročit 1,3 baru.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 08:10, Bože můj
Někdy by sem měl nahlédnout Chocholoušek a rovnou si vzít s sebou zřízence.Někdo napíše dotaz v domnění,že tu najde seriozní odpověď a najde výsměch od jízlivého hlupáka,který o autech ví jen to,že mají 4 kola.To už tady bylo,viz Vaculík a spol.Co nevyškemral v servisech a opravnách,nevěděl.Ovšem pak to tady prezentoval jako veliký odborník.Škoda,že jsou minulostí články od Otakara Gregory,Milana Jozífa,Karla Beránka,Jana Tučka a dalších.Ti by uměli odpovědět tak,že by si majitel Laguny rozhodně nepřipadal jako obtěžující blbec.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 08:57, RE: Sranda
Roman AX napísal:
pokud je odpověď míněná jen jako vtip. Tragédie, pokud to pan Váradi myslí vážně. Motor na 200 tisících není rozhodně mrtvý a ani před smrtí. Výměna oleje 5W -30 za 5W-40 nic neřeší, jedině olej vyměnit za 10W-40, někdy označovaný jako polosyntetika. Sníží se nepatrně jeho spotřeba a případný únik. EGR ventil se dá vyčistit, rozhodně to ničemu neublíží. pokud by to mělo být opakovaně jednou za měsíc, tak má auto najeto mnohem víc, tak kolem 300 tisíc a víc. Čištění sání a výměna hadic podle jej...
Petr-Tipcars: Je to tedy tragedie, protoze to, co jsem napsal, myslim vazne. Vy jste prakticky zopakoval to, co jsem napsal ja. Nejsem si vedom, ze bych napsal, ze motor na 200.000 je mrtvy, to jste nespravne interpretoval...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:03, RE: Sranda
Roman AX napísal:
pokud je odpověď míněná jen jako vtip. Tragédie, pokud to pan Váradi myslí vážně. Motor na 200 tisících není rozhodně mrtvý a ani před smrtí. Výměna oleje 5W -30 za 5W-40 nic neřeší, jedině olej vyměnit za 10W-40, někdy označovaný jako polosyntetika. Sníží se nepatrně jeho spotřeba a případný únik. EGR ventil se dá vyčistit, rozhodně to ničemu neublíží. pokud by to mělo být opakovaně jednou za měsíc, tak má auto najeto mnohem víc, tak kolem 300 tisíc a víc. Čištění sání a výměna hadic podle jej...
Článek je fajn. EGR ventil zlobí po čase téměř na všem. Doporučení oleje 10W-40 je nesmysl. Podstatná je změna viskozity za tepla, což je právě přechod z 30 na 40. Těch 10W je viskozita za studena, a to spíše motoru uškodí, protože za studena nebudou periferie delší dobu mazány. Na jinou viskozitu bych přešel až při výrazné spotřebě, žekněme 0,5 ltr/1000 km.
Polemizovat o tom, zda je ve 200 tisících OK nebo KO nemá cenu. Nevíme, co má za sebou a jestli se nemluví spíše o počitadle km, které si některé okamžiky provozu vůbec nepamatuje.
Takže pokud tlaky dopadnou dobře (podobné hodnoty), olej motor nebere, na jiný olej bych nepřecházel.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:06, RE: Bože můj
Artemio2 napísal:
Někdy by sem měl nahlédnout Chocholoušek a rovnou si vzít s sebou zřízence.Někdo napíše dotaz v domnění,že tu najde seriozní odpověď a najde výsměch od jízlivého hlupáka,který o autech ví jen to,že mají 4 kola.To už tady bylo,viz Vaculík a spol.Co nevyškemral v servisech a opravnách,nevěděl.Ovšem pak to tady prezentoval jako veliký odborník.Škoda,že jsou minulostí články od Otakara Gregory,Milana Jozífa,Karla Beránka,Jana Tučka a dalších.Ti by uměli odpovědět tak,že by si majitel Laguny rozhodně...
Petr-Tipcars: Je mi lito, ze jste clanek interpretoval jako vysmech. Je tam nadsazka, ale vysmech natoz jizlivost tam rozhodne neni. Asi jste jej necetl od zacatku, kde jsem naopak panovi dekoval za to, jak premysli o svem voze. Vzhledem k tomu, ze jsem obcasnym "spoluservismanem" totozneho vozu, na jaky se ptal pan, jsem si troufnul mu odpovedet. Udelal jsem tak odlehcene, s jiz zminenou nadsazkou, protoze mne proste nudi suchoparnost. Doufam, ze majitel Laguny si jako blbec nepripada, nebylo to tak mineno a pokud to tak nekdo vnima, bude problem v interpretaci...O panu Vaculikovi nic nevim, videl jsem par jeho videoreportazi, Vy jej asi znate lepe, pravdepodobne s nim sem tam zajdete na pivo, kdyz vite, ze skemral po servisech....Hezky den.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:08, RE: Sranda
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Je to tedy tragedie, protoze to, co jsem napsal, myslim vazne. Vy jste prakticky zopakoval to, co jsem napsal ja. Nejsem si vedom, ze bych napsal, ze motor na 200.000 je mrtvy, to jste nespravne interpretoval...
Jenže já bych na místě tazatele čekal fundovanou odpověď, bez zbytečných řečí o pravidelném čištění EGR ventilu . To zbytek odpovědi mírně řečeno shazuje. Samozřejmě se zbytkem souhlasím a jen ho doplňuji, ale kdo další bude mít chuť a odvahu se tady na něco zeptat , aniž by se mu dostalo jízlivé odpovědi ? To příště půjde raději na Renaultfórum, kde si z něj nebudou dělat srandu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:10, RE: Sranda
David V napísal:
Článek je fajn. EGR ventil zlobí po čase téměř na všem. Doporučení oleje 10W-40 je nesmysl. Podstatná je změna viskozity za tepla, což je právě přechod z 30 na 40. Těch 10W je viskozita za studena, a to spíše motoru uškodí, protože za studena nebudou periferie delší dobu mazány. Na jinou viskozitu bych přešel až při výrazné spotřebě, žekněme 0,5 ltr/1000 km.
Polemizovat o tom, zda je ve 200 tisících OK nebo KO nemá cenu. Nevíme, co má za sebou a jestli se nemluví spíše o počitadle km, které si ...
Petr-Tipcars: Clanek je tragedie, vox populi, vox Dei Ten prechod na "polosyntetiku" jsem nedoporucil, ale vzhledem k tonu reakci uz jsem nemel chut jeste ospravedlnovat proc, to priznam. Mam pocit, ze jsem se par lidem netrefil do nalady, co se da delat, no...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:14, RE: Sranda
Roman AX napísal:
Jenže já bych na místě tazatele čekal fundovanou odpověď, bez zbytečných řečí o pravidelném čištění EGR ventilu . To zbytek odpovědi mírně řečeno shazuje. Samozřejmě se zbytkem souhlasím a jen ho doplňuji, ale kdo další bude mít chuť a odvahu se tady na něco zeptat , aniž by se mu dostalo jízlivé odpovědi ? To příště půjde raději na Renaultfórum, kde si z něj nebudou dělat srandu.
Petr-Tipcars: ...jeste pridejte zapsklost, zesmesneni a nactiutrhactstvi...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:22, RE: Sranda
David V napísal:
Článek je fajn. EGR ventil zlobí po čase téměř na všem. Doporučení oleje 10W-40 je nesmysl. Podstatná je změna viskozity za tepla, což je právě přechod z 30 na 40. Těch 10W je viskozita za studena, a to spíše motoru uškodí, protože za studena nebudou periferie delší dobu mazány. Na jinou viskozitu bych přešel až při výrazné spotřebě, žekněme 0,5 ltr/1000 km.
Polemizovat o tom, zda je ve 200 tisících OK nebo KO nemá cenu. Nevíme, co má za sebou a jestli se nemluví spíše o počitadle km, které si ...
Moje informace o použití oleje do LAGUNY 2,2 dCi je od výrobce. Konkrétně doporučuje Elf Competition STI 10W-40.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:23, RE: Sranda
anonym napísal:
Petr-Tipcars: ...jeste pridejte zapsklost, zesmesneni a nactiutrhactstvi...
Tak si to neberte tak osobně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:36, RE: Sranda
Roman AX napísal:
Tak si to neberte tak osobně.
Petr-Tipcars: Diky, jak jsem psal Davidovi, beru to tak, ze jsem se zrejme netrefil do nalady. Nic vic, nic min...Mejte se
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:38, RE: Sranda
Roman AX napísal:
Moje informace o použití oleje do LAGUNY 2,2 dCi je od výrobce. Konkrétně doporučuje Elf Competition STI 10W-40.
Jako adekvátní záměnu za 5W30? Nebo jako olej, který je tam možno nalít, když není nic jiného po ruce dle tvrzení: Lepší špatný olej než žádný.
Taky mám v manuálu napsané asi 3 různé viskozity oleje, ale předepsaná je pouze 1, ostatní jsou alternativy nebo možnosti při dolévání spotřebovaného oleje. Mimo jiné je tam poznámka, že s použitím iskóznějšího oleje může dojít ke zvýšení spotřeby. 5W-30 patří mezi lehkoběžné oleje, ale 10W-40 si tedy nejsem jist. Navíc viskozita není ukazatel výkonostní třídy, ale jen doporučení pro provoz v určitých klimatických podmínkách. Výkonostní třída musí být dodržena.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:42, RE: Sranda
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Clanek je tragedie, vox populi, vox Dei Ten prechod na "polosyntetiku" jsem nedoporucil, ale vzhledem k tonu reakci uz jsem nemel chut jeste ospravedlnovat proc, to priznam. Mam pocit, ze jsem se par lidem netrefil do nalady, co se da delat, no...
Já s článkem problém nemám. Nevidím výsměch, vidím odlehčenou zábavnou formu, jak poradit. Třeba včera tady byl vynikající článek na Miatu a ani jeden komentář.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:53, RE: Bože můj
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Je mi lito, ze jste clanek interpretoval jako vysmech. Je tam nadsazka, ale vysmech natoz jizlivost tam rozhodne neni. Asi jste jej necetl od zacatku, kde jsem naopak panovi dekoval za to, jak premysli o svem voze. Vzhledem k tomu, ze jsem obcasnym "spoluservismanem" totozneho vozu, na jaky se ptal pan, jsem si troufnul mu odpovedet. Udelal jsem tak odlehcene, s jiz zminenou nadsazkou, protoze mne proste nudi suchoparnost. Doufam, ze majitel Laguny si jako blbec nepripada, nebylo t...
Dneska se mi tu líbilo. Je to tu samý pošuk.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:55, RE: Sranda
David V napísal:
Jako adekvátní záměnu za 5W30? Nebo jako olej, který je tam možno nalít, když není nic jiného po ruce dle tvrzení: Lepší špatný olej než žádný.
Taky mám v manuálu napsané asi 3 různé viskozity oleje, ale předepsaná je pouze 1, ostatní jsou alternativy nebo možnosti při dolévání spotřebovaného oleje. Mimo jiné je tam poznámka, že s použitím iskóznějšího oleje může dojít ke zvýšení spotřeby. 5W-30 patří mezi lehkoběžné oleje, ale 10W-40 si tedy nejsem jist. Navíc viskozita není ukazatel výkonostn...
ELF COMPETITION ST 10W-40 ACEA A3 / B3
ELF TURBO DIESEL 10W-40 ACEA B3 / B4
Další maziva schválená společností RENAULT pro normální použití.

V uživatelské příručce je 5W-30 doporučený pouze pro zážehové motory /LPG motory.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:56, RE: Sranda
David V napísal:
Já s článkem problém nemám. Nevidím výsměch, vidím odlehčenou zábavnou formu, jak poradit. Třeba včera tady byl vynikající článek na Miatu a ani jeden komentář.
Petr-Tipcars: Malem tam byl pochvalny komentar ode mne, protoze clanek byl vyborny. Ale nedal jsem ho tam nakonec, tak trochu jsem cekal, jestli se nekdo ozve...Ted se to tu hezkymi testy celkem hemzi, highlighty jsou pro mne clanek o MPS, RS od Renaultu a nyni ta Miata. Opravdu hezka pocteni...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 09:56, Trochu na odlehčení:
Když už je řeč o laguně, nemá něko náhodou bližší zkušenosti s benz. turbomotory 125 kW a 150 kw? Někde jsem na ně četl v podstatě samou chválu, hlavně by mě zajímala spotřeba a spolehlivost.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 10:03, RE: Bože můj
anonym napísal:
Petr-Tipcars: Je mi lito, ze jste clanek interpretoval jako vysmech. Je tam nadsazka, ale vysmech natoz jizlivost tam rozhodne neni. Asi jste jej necetl od zacatku, kde jsem naopak panovi dekoval za to, jak premysli o svem voze. Vzhledem k tomu, ze jsem obcasnym "spoluservismanem" totozneho vozu, na jaky se ptal pan, jsem si troufnul mu odpovedet. Udelal jsem tak odlehcene, s jiz zminenou nadsazkou, protoze mne proste nudi suchoparnost. Doufam, ze majitel Laguny si jako blbec nepripada, nebylo t...
Tyhle rýpnutí byly jako kdyby kdokoli dříve napsal, že majitelé oktávek TDI každý druhý měsíc objíždějí vrakárny, a shánějí použitelnou váhu vzduchu. S rudýma očima zareaguje jen majitel přišlápnutého kuřího oka.
Otírání se o p. Vaculíka je to nejubožejší, čím to onen chytrák mohl podthnout. Dost dobře si pamatuju, jak mu to tady někteří tak znechutili, že sem přestal psát. Neříkám, že se ve všem ztotožňuji, ale jeho názory jsem vítal. I když mi kolikrát nebyly úplně po chuti, respektoval jsem je. Na rozdíl od jiných "odborníků".
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 10:07, RE: Sranda
David V napísal:
Já s článkem problém nemám. Nevidím výsměch, vidím odlehčenou zábavnou formu, jak poradit. Třeba včera tady byl vynikající článek na Miatu a ani jeden komentář.
Nikdo se nikomu nevysmívá, holt prostě potrefená husa se vždycky ozve...
I já se při čtení bavil, dnes i včera při MX5.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 25.09.2012 10:09, RE: Bože můj
Pepe napísal:
Tyhle rýpnutí byly jako kdyby kdokoli dříve napsal, že majitelé oktávek TDI každý druhý měsíc objíždějí vrakárny, a shánějí použitelnou váhu vzduchu. S rudýma očima zareaguje jen majitel přišlápnutého kuřího oka.
Otírání se o p. Vaculíka je to nejubožejší, čím to onen chytrák mohl podthnout. Dost dobře si pamatuju, jak mu to tady někteří tak znechutili, že sem přestal psát. Neříkám, že se ve všem ztotožňuji, ale jeho názory jsem vítal. I když mi kolikrát nebyly úplně po chuti, respektoval jsem ...
Taky patřím k pamětníkům, jeho články patřily rozhodně k tomu lepšímu co zde bylo.
reagovať
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.