Piatok 23.08.2019 06:56,
jasně, stručně, přehledně
Pár slov o motorech:
2.0i 16V - M4R (R4, 16V, 103 kW, 195 Nm, 2007 až 2015): Základním
motorem byla šestnáctistovka, na trhu ojetin ji však nepotkáte. Sem tam
lze narazit na dvoulitr, což vždy bývá vůz po soukromém majiteli a v dobrém
stavu. Bohužel nejde o starý spolehlivý motor Renault, ale jednotku od Nissanu,
známou vypalováním katalyzátorů, vysokou spotřebou, nevýrazným
výkonem a problémy s rozvody.
2.0 Turbo - F4R (R4, 16V, 125 či 150 kW, 270 či 300 Nm, 2007 až 2013):
Starý dvoulitr značky Renault je velmi spolehlivý motor, a pokud nezapomenete
po 120 000 km či 6 letech vyměnit rozvody, jistě vás přežije. Nepotěší,
že manuální převodovku měla jen verze 150 kW vyhrazená pro sportovní
GT. Slabší a na cestování velmi příjemná varianta 125 kW je spojena vždy
se šestistupňovým automatem Jatco, jehož klouzavý projev hodně snižuje
dynamiku a spotřebu naopak vyhání k devíti litrům.
1.5 dCi - K9K (R4, 8V, 81 kW, 240 Nm, 2007 až 2015): Zatímco verze Euro 3
se vstřikováním Delphi bývaly chronickými pacienty a drahými závadami
trestaly chudé majitele Renaultů Thalia, provedení od Euro 4 (tedy v Laguně III
všechna) prakticky nezlobí. Jejich dynamika s krátce poskládaným šestikvaltem
(či od 2013 dvouspojkovým EDC) je nečekaně dobrá - zklamou
slabším topením a nýtovacím zvukem zastudena.
2.0 dCi - M9R (R4, 16V, 96, 110, 127 či 131 kW, 320 až 400 Nm, 2007 až
2015): Dvoulitrový diesel je hlavní důvod, proč chtít lagunu. Je to spolehlivý
motor, který v sobě má 7,5 litru oleje a (s výjimkou verzí bez filtru DPF
dostupných jen s 96 a 110 kW do roku 2010) dokonce i vodou chlazené
turbodmychadlo. Varianty Euro 4 (do 2010 – modernizace vozu) mají vyšší
spotřebu – v běžném průměru klidně kolem sedmi litrů. Následující Euro 5
už jezdí za šest, zejména když mají dlouhou převodovku (při 130 km/h jen
2250 min-1). Velké rozdíly jsou v dynamice – nejhůře Euro 4 s 110 kW bez
filtru, nejlépe Euro 5 s 127 kW. Verze 131 kW naladěná divizí Renault Sport
má vždy o něco vyšší spotřebu bez zásadních přínosů.
reagovať