0
späť
 

diskuze k tématu: Jaký vybrat benzínový motor pro Renault Laguna III?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
A4
počet príspevkov134
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 23.08.2019 06:56, jasně, stručně, přehledně
Pár slov o motorech:

2.0i 16V - M4R (R4, 16V, 103 kW, 195 Nm, 2007 až 2015): Základním
motorem byla šestnáctistovka, na trhu ojetin ji však nepotkáte. Sem tam
lze narazit na dvoulitr, což vždy bývá vůz po soukromém majiteli a v dobrém
stavu. Bohužel nejde o starý spolehlivý motor Renault, ale jednotku od Nissanu,
známou vypalováním katalyzátorů, vysokou spotřebou, nevýrazným
výkonem a problémy s rozvody.

2.0 Turbo - F4R (R4, 16V, 125 či 150 kW, 270 či 300 Nm, 2007 až 2013):
Starý dvoulitr značky Renault je velmi spolehlivý motor, a pokud nezapomenete
po 120 000 km či 6 letech vyměnit rozvody, jistě vás přežije. Nepotěší,
že manuální převodovku měla jen verze 150 kW vyhrazená pro sportovní
GT. Slabší a na cestování velmi příjemná varianta 125 kW je spojena vždy
se šestistupňovým automatem Jatco, jehož klouzavý projev hodně snižuje
dynamiku a spotřebu naopak vyhání k devíti litrům.

1.5 dCi - K9K (R4, 8V, 81 kW, 240 Nm, 2007 až 2015): Zatímco verze Euro 3
se vstřikováním Delphi bývaly chronickými pacienty a drahými závadami
trestaly chudé majitele Renaultů Thalia, provedení od Euro 4 (tedy v Laguně III
všechna) prakticky nezlobí. Jejich dynamika s krátce poskládaným šestikvaltem
(či od 2013 dvouspojkovým EDC) je nečekaně dobrá - zklamou
slabším topením a nýtovacím zvukem zastudena.

2.0 dCi - M9R (R4, 16V, 96, 110, 127 či 131 kW, 320 až 400 Nm, 2007 až
2015): Dvoulitrový diesel je hlavní důvod, proč chtít lagunu. Je to spolehlivý
motor, který v sobě má 7,5 litru oleje a (s výjimkou verzí bez filtru DPF
dostupných jen s 96 a 110 kW do roku 2010) dokonce i vodou chlazené
turbodmychadlo. Varianty Euro 4 (do 2010 – modernizace vozu) mají vyšší
spotřebu – v běžném průměru klidně kolem sedmi litrů. Následující Euro 5
už jezdí za šest, zejména když mají dlouhou převodovku (při 130 km/h jen
2250 min-1). Velké rozdíly jsou v dynamice – nejhůře Euro 4 s 110 kW bez
filtru, nejlépe Euro 5 s 127 kW. Verze 131 kW naladěná divizí Renault Sport
má vždy o něco vyšší spotřebu bez zásadních přínosů.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Piatok 23.08.2019 10:28, RE: jasně, stručně, přehledně
citácia:
reakce na: A4, 23.08.2019 06:56 (Pár slov o motorech:2.0i 16V - ...)


Pokud Lagunu III, tak asi jedine s Nissanim VQ35DE - vynikajici a spolehlivej, a dokonce to auto i trochu pojede... Akorat se obavam, ze ho davali jen do coupe..
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 23.08.2019 14:13, RE: RE: jasně, stručně, přehledně
citácia:
reakce na: sheogorath, 23.08.2019 10:28 (Pokud Lagunu III, tak asi jedi ...)


Ano, šestiválec v klasické Laguně 3 nikdy nebyl. Vyskytuje se pouze v kupé.
reagovať
pilkar
počet príspevkov9
dátum registrácie14.04.2012
Utorok 27.08.2019 22:32, jděte do 2.0dCI
tazatel hledá benzín, ale z vlastní zkušenosti můžu doporučit 2.0dCI. Díky vodou chlazenému turbu, pátemu vstřikovači před DPF. Jak je uvedeno výše - i olejová náplň je na dnešní dobu bohatě dimenzovaná, ale i tak bych zkrátil výrobcem předepsaný interval výměny z 30 tis. na řekněme 20 tis.km. Spotřeba v pohodě kolem 6lt. Laguna III je určitě dobrá volba... Diesly jsou dnes sice v nemilosti, ale tady bych asi benzinovou variantu ignoroval.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.