Když tak čtu články o vozech SUV typu Renault Koleos, vede mě to k zamyšlení, do jaké skupiny tyto typy OPRAVDU zařadit.
Pokud vím a opravte mě, pokud se mýlím, vozy SUV jsou původně svou stavbou velmi blízké
off-roadům. Jen jsou o něco více orientovaná na silnici. V terénu však mohou jezdit bez větších problémů a BEZ ÚJMY. Oproti off-roadům jsou SUVčka v terénu mírně omezena např. nájezdovými úhly, mírně nižším podvozkem apod., ale zachovávají si svou robustnost.
To se však Renaultu Koleos a ŘADĚ JEMU PODOBNÝCH rozhodně NEtýká.
Jak tak sleduji různé testy těchto modelů, většinou se do terénu (vyjma nějaké té polní cesty) NEdoporučují. Kromě horších vlastností v terénu by to většinou NEvydržel bez úhony zejména jejich podvozek a nejen ten.
Lze pochopit, že tento typ „rádobySUV“ vznikl díky poptávce po vozech SUV,
ale úsporných! Jenže koncepce pravého SUV jaksi nejde příliš skloubit právě s tou úsporností.Vzhledem k tomu, že většina majitelů těchto vozů do terénu stejně nikdy nejede, mohla vzniknout právě taková auta, kde má řidič (i posádka) pocit téměř jako v pravém SUV, ale přitom jede vlastně v jakém-si „nafouknutém osobáku“ , kde si posádka užije „vyššího posazu“ a v (povětšinou) zimních měsících pohonu 4x4 (i když je to třeba jen „Haldex“).
Rozhodně proti těmto autům nic nemám!! Je dobře, že jsou k mání, neboť vytvořila (z mého pohledu) svébytnou kategorii, která vyplnila volné místo na trhu a vyhoví mnoha motoristům.
Jen si nejsem zcela jistý, jestli by se tato auta měla označovat jako SUV. Spíše bych řekl, že NE.
Toť vše