David V napísal:
To je přesně ono, 400 km týdně je 20 tkm za rok, kdy auto je na silnici prázdný a zbylých 10 tkm jsou ty chalupy a dovolený. Nejsou pro tento účel lepší 2 auta, respektive na přesun do práce pořídit něco menšího?
A k příspěvku o jeden výše. Vzhledem k tomu, že já pro svoje potřeby kupuju ojetiny, neřeším jestli se mi vyplatí nafta nebo benzín, neboť naftu jednak v osobních autech moc neuznávám a jednak má drahé komponenty, u kterých nevím, jak se k nim předchůdce choval. Náklady na palivo jsou č...
Ono to neni tka jednoduche rict, ze V6 naadi naftaky, protoze dole tahe stejne jak naftak a nahore ja benzin. V rodine mamenaftove TOLEDO klasicke TDI a druhe auto mondeo 2,0 benzin. A reknu vam, ze kazde auto ma svoje. Nebo spise kazdy motor, protoze nechci vubec srovnavat toledo a mondeo. Ale kdyz vezmu vykon 110PS TDI vs 147ps MONDEO tak maximalka me nezajima, jezdim max do 160. Zrychleni z 0 na 100 me nezajima. nedelam na semaforech sprinty. Ale zajimame me zrychleji pri predjizdeni treba kaminonu na okresce nebo i na dalnici pruznost a tam treba to TDI absolutne kraluje, kdyzto mondeo i kdyz ho tocim tak uz ve 3 lidech a zarazene ryhlosti od 4 nahoru se prost nedeje uz nic....s naftakem se me dobre jezdi, co se rozjezdu tyce a sprotrebu mame 5 litru vs 9 mondeo. Naklady na orpavy paradoxne mondeo prohrava, alespon v nasem pripade. S toledem jsem najeli 80 tis km, menili jsem pouze pruziny zadni, rozvody a brzdy. Mondeo jsem najeli 20 tis, a byl problem s airbagy, alternator, ridici modul svetel a jeste dalcich nekoli veci. Ano nejsou to zavady motorove, ale nepausalizoval bych, ze vzdycky benzin bude mit mene oprav nez naftak, i kdyz u commonrailu jsou opravy nekdy orpavdu drahe, proti klasickym TDI,