Když čtu, co autor článku očekává od atmoséfrického motoru obsahu 1.2(je to 4-válec, což je DOBŘE a velmi spolehlivý), tak se nedivím, že volby dopadáji jak dopadají.
Mimo jiné autoru doporučuji se projet v podobných atmosférách konkurence a zjístí, že můžě být hůře, co se týká dynamiky. Vyjma je snad 1.2 VTI od PSA, jenže ten zase není tak kultivovaný.
Snad jedině od Suzuki DualJet 1.25 dokáže vykouzlit dynamiku, jinak patří přávě Renaultí 1.2 mezi opravdu podařené motory!
U Clia přitom stačilo přidat 15tis.kč a motor 0,9Tce už přece jenom dynamiku má a na dálnici si vezme do 7l. Jenže to by se muselo číst
Ale chápu, že to mohl zatrolit i prodejce. Před dvěma měsíci jsem jel v kamarádově Cliu 0,9Tce a překvapila mě právě kultivovanost, to se nedá vůbec srovnávat s 1.0 TSI v Rapidu, který jsem si projel také. TSI poráží sice Tce dynamikou, ale vibrace má Clio utlumené na výbornou a mě se libí, že interiér má i měkčené plasty a povšechně příjemný "feeling". Naopak velké mínus, které všude kritizuji je, že Clio i Captur nemají okenní airbagy vzadu, což je rarita, ale na špatném místě