0
späť
 

diskuze k tématu: Renault Clio Grandtour - první rok bez závad

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 31.03.2019 09:52, opravdu to auto máte?
Recenze je sice dlouhá, ale o kvalitě se mluvit nedá. Přečetl jsem cca polovinu a dál už nemůžu. Skutečně nechápu, proč má potřebu napsat "zasvěcenou" recenzi někdo, kdo ani neví jaký motor v autě vlastně má. Milý autore, atmosférická 1,2 (1149 ccm) o výkonu 55 kw je 16 ventilový čtyřválec - pokud jste během ujetí 20 tisíc kilometrů nedokázal poznat rozdíl mezi projevem 3 a 4 válce, značně pochybuji o vaší schopnosti hodnotit jízdní vlastnosti a celkové chování auta.
Také by nebylo marné si přečíst návod k obsluze - například ono zmíněné jedno setření čelního okna se aktivuje krátkým přitažením pravé páčky pod volantem. Delší podržení aktivuje ostřikovače.
PS: každé auto s předním pohonem změní charakteristiku z nedotáčivé na přetáčivou když "řidič" za volantem silně zabrzdí při průjezdu zatáčkou. Kvůli takovým "řidičům" se do aut povinně montuje nevypínatelné ESP, které je potom zachraňuje.
reagovať
Zdeny60
počet príspevkov1247
dátum registrácie08.09.2009
Nedela 31.03.2019 14:29, Renault obecně
K "recenzi: nechápu, proč si doytčný spisovatel vůbec auto pořizoval, když mu nevyhovuje snad v ničem. to, že si ani nepřečetl manuál, aby se dověděl, jaký motor jeho auto pohání, je fakticky msutné a takový člověk by měl jezdit maximálně s trakařem. ke Cliu obecně mohu dodat jent to, že máme v rodině Clio s 1,2/46kW z r. 2005. Jezdím s ním občas nemám pocit, že bych byl brzdou provozu a ani nemám pocit, že by motor na toto auto nestačil. Po dálnici s tím nejezdím, k tomu mám jná auta. Ale ve městě naopak vidím samá pozitiva: zaparkui snadněji, než s čímkoliv jiným, spotřeba je kolem 6/100, a u mě (protože auot je 14 let staré), mi až tak nevadí, když nějakej idiot neumí otevřít dveře svýho auta bez toho, aby se nepodespla na deseti okolo stojících autech. poruchy na voze byly - zadřená vodní pumpa. Vyřešeno během dne včetně rozvodů za 10tCZK. Jinak nic. Běžné opotřebené díly, jako kotouče, zadní pakny, přední tlumiče za pár kaček. A co je zásadní - na autě není pupínek koroze. Ukžate mi dnes auto s takovou protikorozní úpravou! Snad ještě u těch Renaultů. Ale zbytek je tristní, včetně slovutné Das VW Group. Naopak, Clio je výtečný automobil, který si na nic nehraje a plní přesně to, k čemu byl zkonstruován. A taky stojí tolik, kolik stojí, protože plasty jsou plastové a gumy gumové. A propos, s vozíkem jsem s našim Cliem odtahal téměř všechny kameny na skalku - bylo jch asi 8 tun. A auto i já jsme to přežili bez potíží. Včetně spojky. Tomuto autu dávám naopak oba palce nahoru:
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Pondelok 01.04.2019 08:41, Clio Grantour
To vypadá na další příspěvěk k tématu, koupil jsem si auto a až si do něj sednul a projel se.
Tohle protáhlý clio jsem měl párkrát půjčený místo svýho méganu.
To auto rozhodně není určený pro převoz 4 dospělých a Renault ho tak nikdy nekoncipoval.
Spotřeba na dálnici přes 10 litrů svědčí o cihle místo pravé nohy a paletě cihel v kufru...
Jinak si myslím, že to je super auto pro někoho, kdo chce pořád malé auto, ale trochu víc místa v kufru. 1,2 je skutečně čtyřválec, ošlehaný dobou, dostatečně robustní a spolehlivý...
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 01.04.2019 10:06, Clio je skvělé, kupec minul motor :-)
Když čtu, co autor článku očekává od atmoséfrického motoru obsahu 1.2(je to 4-válec, což je DOBŘE a velmi spolehlivý), tak se nedivím, že volby dopadáji jak dopadají.
Mimo jiné autoru doporučuji se projet v podobných atmosférách konkurence a zjístí, že můžě být hůře, co se týká dynamiky. Vyjma je snad 1.2 VTI od PSA, jenže ten zase není tak kultivovaný.
Snad jedině od Suzuki DualJet 1.25 dokáže vykouzlit dynamiku, jinak patří přávě Renaultí 1.2 mezi opravdu podařené motory!

U Clia přitom stačilo přidat 15tis.kč a motor 0,9Tce už přece jenom dynamiku má a na dálnici si vezme do 7l. Jenže to by se muselo číst Ale chápu, že to mohl zatrolit i prodejce. Před dvěma měsíci jsem jel v kamarádově Cliu 0,9Tce a překvapila mě právě kultivovanost, to se nedá vůbec srovnávat s 1.0 TSI v Rapidu, který jsem si projel také. TSI poráží sice Tce dynamikou, ale vibrace má Clio utlumené na výbornou a mě se libí, že interiér má i měkčené plasty a povšechně příjemný "feeling". Naopak velké mínus, které všude kritizuji je, že Clio i Captur nemají okenní airbagy vzadu, což je rarita, ale na špatném místě
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov121
dátum registrácie02.12.2014
Utorok 02.04.2019 09:21, RE: opravdu to auto máte?
citácia:
reakce na: Pavlik, 31.03.2019 09:52 (Recenze je sice dlouhá, ale o ...)


Přečetl jste si slovo tříválec? Pokud vím, tak Renault dělá 3válce o obsahu litr s 55kw výkonu. V Daciích jsou běžně a dokonce se najdou i blázni, kteří si to koupí. Nejspíš se dávají i do Clia o kterém píše recenzent. Popis dynamiky tomu odpovídá.
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov121
dátum registrácie02.12.2014
Utorok 02.04.2019 09:25, RE: Clio je skvělé, kupec minul motor :-)
citácia:
reakce na: BobanHTP, 01.04.2019 10:06 (Když čtu, co autor článku oček ...)


Jmenované TCEčko je zdá se jeden z nejspolehlivějších malorážek. Taxislužby mají prý nájezdy přes 300tkm. Díky nepřímému vstřiku jsou navíc i vhodné pro LPG. Nicméně projevem a dynamikou je TSI někde jinde.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 02.04.2019 09:56, RE: RE: Clio je skvělé, kupec minul motor :-)
citácia:
reakce na: GSX1100G, 02.04.2019 09:25 (Jmenované TCEčko je zdá se jed ...)

To mě potvrdili i v Renaultu servisu, 0,9Tce nezlobí, drží se i ve městě. Naopak odrazaovali mě od 1.2 Tce, který naštěstí skončil.
Dle mého "kladivo" na TSI přijde až teď s novými motory 1.0 Tce a 1.33 Tce, kde ten druhý už ukazuje, že se povedl. Bohužel spolehlivost ověří až čas
Dobrá zpráva je, že 1.0 Tce bude ve slabší verzi stále nepřímý vstřik!! Supr
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 02.04.2019 23:05, RE: RE: opravdu to auto máte?
citácia:
reakce na: GSX1100G, 02.04.2019 09:21 (Přečetl jste si slovo tříválec ...)


Je hezké, že si myslíte, že něco "víte", ale reálně nic nevíte. Autor píše, že má v autě atmosférický tříválec s 12 ventily o objemu 1149 ccm a výkonu 55 kw - takový motor Renault v nabídce nemá a nikdy neměl. Reálně se jedná se o 16 ventilový čtyřválec, který Renault montuje do malých aut už více než 15 let. Je to příkladně kultivovaný, úsporný a spolehlivý motor - samozřejmě v rámci své objemové třídy. A pokud autor nepoznal po 20 tisících kilometrů rozdíl v projevu 3 a 4 válcového motoru, nedej bože aby vzal do ruky uživatelskou příručku kde je to napsáno, nemá smysl se dalším "odborným" hodnocením auta zabývat.

PS: dokonce jsem takový blázen, že jsem auto s tímto motorem koupil a už hezkou řádku let mám tuto motorizaci pod kapotou Renaultu Modus. A jsem s ním maximálně spokojený. Jen asi nejsem dost velký blázen, abych s tím chtěl jezdit po dálnici 130 se čtyřmi dospělými v kabině. Ten motor je ideální na vesnici nebo do města a okolí - tam je ideální. Že má autor na auto nereálné požadavky není chyba auta ani motoru.
reagovať
GSX1100G
počet príspevkov121
dátum registrácie02.12.2014
Streda 03.04.2019 06:19, RE: RE: RE: opravdu to auto máte?
citácia:
reakce na: Pavlik, 02.04.2019 23:05 (Je hezké, že si myslíte, že ně ...)


Je jasné nám oběma, ža autor se v klasifikaci motoru spletl. Ale co když nemáte pravdu Vy a chyba autora byla jen v objemu motoru a počet válců a ventilů seděl? Čistě hypoteticky by se totiž mohlo jednat o motor TCe 75, což je atmo tříválec s 12 ventily a vyrábí se od 6/2016

Takže autore, konec hádání diskutujících, upřesni co za šemíka pod haupnou máš.

P.S. - 1,2 16V má manželka v Thalii a motor je pro daný lehký vůz velmi dobrý, spolehlivý a úsporný. Do Chorvatska bych s tím ale jet nikdy nechtěl
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.