0
späť
 

diskuze k tématu: Clio 1.2CTe nebo nový yaris 1,5 VVT ie

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, japonská vozidla
Ilona
počet príspevkov1
dátum registrácie17.11.2017
Piatok 17.11.2017 20:38, Clio 1.2CTe nebo nový yaris 1,5 VVT ie
Dobrý den, prosím o radu,zda koupit z 4/2017 Clio 1.2CTe 87kW najeto cca 17.tis.nebo nový yaris 1,5 VVT ie také v automatu.Vybava mé vybrané cenové hladině je téměř stejná.Jde mi spíš o menší poruchovost, která značka a model je lepší.Také rozhoduje,který má větší prostor na zadních sedackach.
Děkuji za pomoc.
reagovať
HoNZA
počet príspevkov248
dátum registrácie28.04.2008
Sobota 18.11.2017 08:09, RE: Clio 1.2CTe nebo nový yaris 1,5 VVT ie
Ilona napísal:
Dobrý den, prosím o radu,zda koupit z 4/2017 Clio 1.2CTe 87kW najeto cca 17.tis.nebo nový yaris 1,5 VVT ie také v automatu.Vybava mé vybrané cenové hladině je téměř stejná.Jde mi spíš o menší poruchovost, která značka a model je lepší.Také rozhoduje,který má větší prostor na zadních sedackach. Děkuji za pomoc.


yaris. po faceliftu ztichl a s tímhle motorem není problém jezdit za 5 litrů.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Sobota 18.11.2017 22:57, RE: Clio 1.2CTe nebo nový yaris 1,5 VVT ie
Ilona napísal:
Dobrý den, prosím o radu,zda koupit z 4/2017 Clio 1.2CTe 87kW najeto cca 17.tis.nebo nový yaris 1,5 VVT ie také v automatu.Vybava mé vybrané cenové hladině je téměř stejná.Jde mi spíš o menší poruchovost, která značka a model je lepší.Také rozhoduje,který má větší prostor na zadních sedackach. Děkuji za pomoc.


Zdravím, bohužel 1.2 TCE v automatu vykazuje větší poruchovost, teda alespoň podle docela spolehlivého časopisu Svět Motorů, kde ukazovali několik poškozených převodovek již s malým nájezdem.
S Toytou Yaris chybu nikdy neuděláte, nekazí se, vydrží hodně, navíc je to motor bez turba, takže snese dobře i časté krátké jízdy.
Dobrý automat nabízí ještě Citroen C3 a Peugeot 208, ale pozor s motorem 1.2 Puretech 110k, kde je japonský automat Aisin, který si uživatelé pochvalují pro hladký rozjezd a řazení.
Pak jsou tu korejci, rovněž s odolným měničovým automatem, konkretně Kia Rio a Hyundai i20, se spolehlivým motorem 1.4. Vyzkoušejte a uvidíte
Pak je tu např. Opel Corsa, měničový automat je ve verzi 1.4 (66kW/90k) AT6. Opět příjemné auto..
reagovať
jirka2
počet príspevkov4
dátum registrácie24.04.2018
Nedela 06.01.2019 08:21, Vaše osobní zkušenosti s tímto novým motorem?
Na RNevs.cz je zmínka o provozování v mrazech,a krátkých trasách pro 1.2TCe kód motoru H5F. Ty se běžně montují do Renault Megane, Clio aj.Fundovaný borec tam popisuje že takový způsob použití tohoto motoru je smrtelný. Ano, čtete správně, problém se zahříváním mají hlavně moderní benzíny. A nejde tady o topení pro posádku, ale se zahřátím samotného motoru!
Motor je například v bohužel i mém Renault Clio IV 87kw.
Co vy na to?
reagovať
jirka2
počet príspevkov4
dátum registrácie24.04.2018
Nedela 06.01.2019 09:02, Kód motoru H5F
RNevs.cz je zmínka o provozování v mrazech,a krátkých trasách pro 1.2TCe kód motoru H5F. Ty se běžně montují do Renault Megane, Clio aj.Fundovaný borec tam popisuje že takový způsob použití tohoto motoru je smrtelný. Ano, čtete správně, problém se zahříváním mají hlavně moderní benzíny. A nejde tady o topení pro posádku, ale se zahřátím samotného motoru!
Motor je například v bohužel i mém Renault Clio IV 87kw.
Co vy na to?
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 06.01.2019 12:22, RE: Kód motoru H5F
citácia:
reakce na: jirka2, 06.01.2019 09:02 (RNevs.cz je zmínka o provozová ...)


Nevím co je na té informaci divného. Moderní benzíny jsou při nízké zátěži skoro stejně efektivní jako diesely, takže při krátkých jízdách za studena produkují minimum zbytkového tepla. Z čeho se tedy mají "rychle zahřát"? A vysokou zátěž chce po studeném motoru málokdo ...
reagovať
jirka2
počet príspevkov4
dátum registrácie24.04.2018
Nedela 06.01.2019 13:36, RE: RE: Kód motoru H5F
citácia:
reakce na: Pavlik, 06.01.2019 12:22 (Nevím co je na té informaci di ...)


Dobře ale ne že my bude pro bezproblémové fungování noveho auta doporučováno nejezdit pro rohlíky, popřípadě nezapínat ECO tlačítko,a tankovat natural 98,kupoval jsem vůz pro to aby sloužil on mě, nikoliv naopak.
Jde hlavně o ten kód motoru h5f,tam se prý pro nedodržování těch doporučení jedná o smrt motoru.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Nedela 06.01.2019 18:23, RE: RE: RE: Kód motoru H5F
citácia:
reakce na: jirka2, 06.01.2019 13:36 (Dobře ale ne že my bude pro be ...)


Nejde o kód motoru, žádný motor dlouhodobě nevydrží neustálý "studený provoz". Pokud s tím pojedete 2x týdně pár kilometrů pro nákup a ostatní jízdy budou už dostatečně dlouhé pro zahřátí CELÉHO motoru (tedy včetně oleje) na provozní teplotu, nic se ani dlouhodobě nestane.
A nezapínat ECO kurvítka, neposlouchat nápovědu řazení = nepodtáčet motor, vypínat start-stop a tankovat vysokooktanový benzín motoru prospěje vždy.
PS: neznám jedinou součást motoru která je "ekologicky přínosná" a současně motoru neškodí nebo v během provozu nepřinese po nějaké době nemalou investici do opravy.
PPS: pokud jste si koupil auto aby sloužilo vám a bylo tzv. blbuvzdorné, měl jste si koupit starou jednoduchou ojetinu s atmosférickým benzínem nebo dieselem plnící max. EURO 3 a nikoli moderní přímovstřikový turbem a ekokurvítky osazený ekoteroristy vykleštěný motor (což platí bez ohledu na značku).
reagovať
jirka2
počet príspevkov4
dátum registrácie24.04.2018
Nedela 06.01.2019 18:41, RE: RE: RE: RE: Kód motoru H5F
citácia:
reakce na: Pavlik, 06.01.2019 18:23 (Nejde o kód motoru, žádný moto ...)

Jezdím denně do práce,cca13km, ECO tedy budu ignorovat, alespoň v zimě,s vozem jsem zatím spokojen, věřím že budu i nadále.
Znepokojení nastalo po těch informací na tom webu, RNews, totiž Renault Clio jsem si pořídil po fabii, která pro změnu díky TSI motoru pro změnu také zlobyla.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Utorok 08.01.2019 17:44, RE: RE: RE: RE: RE: Kód motoru H5F
citácia:
reakce na: jirka2, 06.01.2019 18:41 (Jezdím denně do práce,cca13km, ...)


Třináct kilometrů je dost málo. Pro turbomotor s přímým vstřikem nic moc zdravého , chce to jezdit oklikou a dotáhnout to alespoň na 20 km .
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.