0
späť
 

diskuze k tématu: Koupit Renault Captur, nebo Kia Venga?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla, korejská vozidla
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Pondelok 07.12.2020 10:48, Captur I nebrat s 1.2 TCE - vysoce rizikový motor až do konce výroby
Zdravím, určitě bych varoval před motorem 1.2 TCE od Renaultu, který po celé evropě proslul poruchovostí a to fatální. Není ojedinělé, kdy se motor v záruce měnil po 30 000km. Bohužel v bazarech Vás na to neupozorní. Tento motor funguje pokud jezdí JEN a výhradně dlouhé trasy, jinak se "zadře" díky masivnímu ředění oleje s benzínem.
Bohužel Captur I se v automatu výhradně pojil s tímto motorem.

U Kia Venga si jen zjistětě, jestli nejde o verzi motoru, kde se rozpadal katalyzátor.

Jako alternativu bych vybíral Suzuki S-Cross 1.6 VVT nebo Subaru XV 1.6i/2.0i a nebo také Fiat Tipo 1.6i, který sice není crossover, ale patří mezi kompatky s vyšším posezem i podvozkem.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Pondelok 07.12.2020 13:29, RE: Captur I nebrat s 1.2 TCE - vysoce rizikový motor až do konce výroby
citácia:
reakce na: BobanHTP, 07.12.2020 10:48 (Zdravím, určitě bych varoval ...)


Já bych vypíchl spíš jinou věc. Neznám moc dnešních motorů, které snáší dlouhodobě přestavbu na LPG. Většina benzínových jednotek je přímovstřiková, tam přestavba (hlava a vstřikovače benzínu) nepřežije 50 tisíc km. U zbývající menšiny je potřeba pravidelně (max. po 40 tisících) seřizovat ventilové vůle - hydrostavy jsou dnes absolutní výjimkou. A třeba u dotazované Vengy se tak děje výměnou kalibrovaných hrníčkových zdvihátek - je jich 16 a jedno stojí tisíc korun. Můžete vyměnit jedno, nebo také 10, plus práce.
Podle mě se dnes přestavba na LPG nevyplatí, pokud nejde o originální úpravu z továrny.
reagovať
capslock
počet príspevkov354
dátum registrácie28.07.2007
Pondelok 07.12.2020 14:34, RE: RE: Captur I nebrat s 1.2 TCE - vysoce rizikový motor až do konce výroby
citácia:
reakce na: Pavlik, 07.12.2020 13:29 (Já bych vypíchl spíš jinou věc ...)


Přesně tak.

Renault 1.2 TCE není dobrý motor na krátké trasy, u Kie byly továrně upravené na LPG jen některé vybrané verze motoru 1.4, které nejspíše nebyly kombinovány s automatickou převodovkou. Neupravené motory nemají tvrzená sedla, přímaz je nespolehlivý -> nepoužitelné pro plyn.

Uvedená kombinace požadavků nemá řešení. Vybrat jiné auto a zvážit naftový motor.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Streda 09.12.2020 10:22, RE: RE: Captur I nebrat s 1.2 TCE - vysoce rizikový motor až do konce výroby
citácia:
reakce na: Pavlik, 07.12.2020 13:29 (Já bych vypíchl spíš jinou věc ...)

Ahoj je to přesně jak píšeš s tím LPG. Buď bych se LPG vyhnul a nebo raději novou Dacii Duster 1.0 TCe LPG, či Fiat Tipo 1.4 LPG. Ostatně tady je test Tipa LPG s 300 000km:
https://www.youtube.com/watch?v=G3_ZZX17Hsg&t=180s
reagovať
antaresin
počet príspevkov10
dátum registrácie29.01.2019
Utorok 15.12.2020 08:25, Off-topic : MPV?
V jaké době to žijeme, když je Kia Venga označena za MPV? To jako vážně? Pak se nedivím, že je kategorie na ústupu a nahrazena líbivější a velmi specifickou kategorií SUV.

Zlaté časy MPV (Espace, Galaxy, Sharan, Alhambra) jsou pryč... A těžko dnes vybrat. Buď je to šizená dodávka, nebo je poměr cena/výkon úplně mimo.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Utorok 15.12.2020 13:57, RE: Off-topic : MPV?
citácia:
reakce na: antaresin, 15.12.2020 08:25 (V jaké době to žijeme, když je ...)

Ahoj, MPV mají své kategorie a Venga patří mezi malé, kde bych zařadil Opel Merivu, Hondu Jazz, Renault Captur nebo Peugeot 2008 atd..
Abych se přiznal Venga mě překvapila, až když jsem ji řídil, konkrétně s motorem 1.4 CVVT
- tichá
- příjemný lineární motor, na nic si nehraje ale jede i do Rakouska bez reptání
- velmi prostorný pocit vevnitř na šírku a výšku, opravdu doporučil bych ji do města ale i ženám jako auto "na všechno" - nebýt problémů s motory CVVT(některým verzím se rozsypává katalyzátor prý)
- já zkoušel verzi, kde mi z výbavy nic nechybělo, tempomat, park. senzory okna v el. , esp, airbagy, atd... Prostě věcí, které Captur neuměl nabídnout

Jinak na foru Hyundai jsem viděl diskuzi - koupit kvalitní katalyzátor jiné značky a vyměnit jej. Investice není malá, ale pořád lepší, než odrovnaný motor Bohužel nikdo to patrně ještě nerealizoval
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 16.12.2020 08:20, RE: RE: Off-topic : MPV?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 15.12.2020 13:57 (Ahoj, MPV mají své kategorie a ...)


Bobane, můžeš to prosím upřesnit? Píšeš, že Captur neuměl nabídnout tempomat, , parkovací senzory, el. okna, esp, airbagy. Přitom rychlý průzkum na netu ukazuje, že jsou to naprosto běžné prvky výbavy. Navíc u Renaultu je zvykem, že tempomat, klimu, el. okna a podobně cpe i do nižších výbav. ESP a airbagy jsou snad povinné.

Jinak Captur bych neřadil do katergorie MPV. Je to něco mezi Crossoverem a SUV, prostě zbýšené Clio.
reagovať
BobanHTP
počet príspevkov2404
dátum registrácie19.08.2015
Štvrtok 17.12.2020 14:12, RE: RE: RE: Off-topic : MPV?
citácia:
reakce na: KoobaS, 16.12.2020 08:20 (Bobane, můžeš to prosím upřesn ...)

Ahoj, máš pravdu Captur a Peugeot 2008 jsou crossovery, co můžou nabídnout podobné užití jako malá MPV, napsal jsem to zavádějícím způsobem, tož omluva za to! Mimo jiné zajímavé malé MPV je i Ford B-MAX, dokonce jsem v něm seděl a není to špatný vůz do města a kolem komína, posuvné dveře jsou supr pro manipulaci s malými dětmi a motor 1.4i Duratec je bezproblémová atmosféra nepřímého vstřiku. Sedělo se mi pohodlně vpředu i vzadu.

Captur I má jeden problém - nemá vzadu okenní airbagy a pokud děti rostou, jednou budou jen na podsedáku atd. a pak rána do hlavy i při menším bočním nárazu může být osudová. Vtip je, že i Duster je má! Bohužel to platí i pro sypmaťáka malé kombi R. Clio III Grandtour.
Další výbava Capturu je stejně dobrá jako u konkurence, ikdyž naštvou nepodsvícená tlačítka na volantu - fakt to vadí v noci Captur II je jiná písnička, ale i cenově
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 17.12.2020 15:29, RE: RE: RE: RE: Off-topic : MPV?
citácia:
reakce na: BobanHTP, 17.12.2020 14:12 (Ahoj, máš pravdu Captur a Peu ...)


Pokud se nepletu, tak Renault používá dlouhé hlavové airbagy, které zasahují až nad zadní sedačky, ale neinzerují to jako hlavové airbagy druhé řady. Nejsem si tím ale jistý, takže tuhle informaci ber s rezervou.
Co se týče tlačítek na volantu, tak ty tlačítka jsou 4 - jsou stejně rozložená jako je máš ty v meganu, protože předpokládám, že máš tempomat taky. Narozdíl třeba od koncernu se totiž Renaulty s touhle výbavou nejen nabízí, ale i prodávají. A obsluhovat 4 tlačítka tempomatu poslepu se naučí každý cca za týden. Na ovládání rádia je taky "satelit" pod volantem, který má všeho všudy 5 tlačítek (3 zbytečná) a 1 kolečko pro ovládání hudby. V capturu bude levnější a snažší varianta tuším s 3 tlačítky a kolečkem. Tohle zvládne ovládat každý, když to přeženu, za měsíc.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.