Mati napísal:
ještě by se hodila informace, zda-li si bude pán taháním vydělávat, nebo tahat jenom hobby.Je sice hezký doporučovat offroad nebo Transportera, ale tam se s přívěsem dostáváte nad magickou hranici 3,5tcož znamená řp skupiny B+E, nevím přesně jak je posuzována váha nad 3,5t v zahraničí ohledněplacení dálnic. Pokud bude taháním vydělávat, tak není relevantní.Ono i obyčejným autem st. třídy jsem na hraně, P307 HDi 2060kg+tažné mám na 1,5t a jsem přes3,5t. Naštěstí mám obytňák jenom 1,2t, koukám po větším, ale je to těžký sehnat něco do 1.460kgJinak z vlastní desetileté zkušenosti benzínové auto se mi neosvědčilo, přece jenom HR a zpět za 16L/100km není to pravé, byla to P11, 2L/96kW.Pak jsem přesedlal na Toledo I generace TDi 81kW, motoricky fantastické, ani ve Slovinských alpách rychlost nešla pod 80 km/h, o karavanu jsem ani nevěděl, díky opravdu nízko posazenému krouťáku, nebylo potřeba vytáčet motor při couvání nad 1.200 ot/min, takže spojka moc netrpěla. Spotřeba na dlouhých tratích pod 8L dle palubáku. velká nevýhoda byla v malé hmotnosti Toleda a tím nejistota při nenadálých manévrech, bočním větru atd. Nyní P307 2,0HDi 79kW, motor je potřeba točit alespoň nad 2,2 tis ot/min, spotřeba 10-11l/100km, dynamika o dost horší oproti Toledu, ale lepší oproti Primeře v benzínu. Stabilita díky vyšší hmotnosti a ESP velmi dobrá.Co jsem zaznamenal ohlasy kolegů s karavanama, hodně lidí si chválilo Citroeny se stavitelnou zadní výškou, stabilita a komfort jízdy je prý o dost lepší. Martin
Předpokládejme, že pán už asi "E" má, když se ptá po těžkém přívěsu. Jinak je to s těmi přívěsy trošku složitější - s "B" řidičákem můžete mít soupravu 3500 kg tažné + 750 kg přívěs, celkem tedy 4250 kg. Dále čím nižší celková hmotnost tažného vozu, tím težší může být přívěs, ale v součtu ne více než těch 4250 kg.