Paul napísal:
Přesně jak píšou v článku. Pořádně prohřát motor a pak nechat vykapat co to jde. Řeším to tak (teda mechanik) u auta a já u sekačky na trávu a obojí i přes léta a náročnost provozu (obzvlášť to platí pro sekačku) funguje jak má. Ještě bych dodal, že by se měla mezi výměnami kontrolovat pravidelně hladina oleje. Zvlášť u aut, u kterých je úbytek přirozený, nebo u těch co jezdí často vysokou rychlostí po dálnici, ve městě, nebo mají DPF, i když tam je problém spíš s přibýváním oleje. Pokud své aut...
Také se připojuji. Radši si udělám jednou za rok čas a olej+filtr vyměním sám. Bohužel po dobu záruky měnili v servise, ale nikdy mě nechtěli k výměně pustit abych asi náhodou neviděl nějaké levárny. Z více stran (ověřeno) jsem totiž slyšel o různých podivných praktikách v převážně značkových servisech. Mechanik vypustí jen polovinu náplně, zbytek doplní novou a získaný nový olej si přivlastní a posléze za nižší cenu odprodá svým známým a jejich kamarádům. Neříkám, že je to tak všude, ale o jednom vím. Já mám větší důvěru v dobrého a spolehlivého garážistu, co dělá svou práci rád a je za ni přímo zodpovědný, než značkový předražený servis s přijímacími techniky, co ani nevědí, jak se otevírá víko motorového prostoru. (Vlastní zkušenost). Naproti tomu jsem zažil i značkový servis, který neměl problém s tím, aby byl majitel přítomen jakékoliv opravě svého vozidla. (Ale to byl pouze jeden ze tří na nejmenovanou značku v nejmenovaném krajském městě, ostatní se vymlouvali na bezpečnost práce, interní předpisy a kde co všechno a nepomohlo ani ujištění, že jim podepíši vstup na jejich pracoviště na vlastní riziko.... )