0
späť
 

diskuze k tématu: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, vše o spotřebě
JaromirAmir
počet príspevkov5
dátum registrácie31.01.2024
Streda 31.01.2024 08:43, Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
Pěkný den,
jsem vlastníkem Mini na okruhy, které je šílené a nepohodlné, když s ním jezdím po dálnici 90 kmph mezi kamiony, tak mi bere 6 litrů.

Ujedu nyní týdně (najednou) dvě jízdy po dálnici, 400 km kratší a 700 km delší z Mini mě sprominutím bolí zadek a tak hledám co koupit jiného.

Kritéria:
1) hlavní kritérium - minimální spotřeba - ideálně 3 litry na dálnici, maximálně 4 litry, jinak se mi to nevyplatí kupovat a můžu jezdit ve svém Mini)
2) rozpočet 200 - 300 000 Kč
3) auto je jen na dálnice!!! Ne na zábavu, na to už auto mám a prodávat nebudu.
4) pohodlí - ne Fabia či jiné malé auto, malé auto už mám a jsem po jízdách i s přestávkami "dolámaný"
5) levná údržba/díly/servis - Mini mě už tak ruinuje finančně... dělá se třeba i v Dieselu ale to by mě údržby při tom nájezdu zabily, už teď jsem do něj vrazil za 4 roky asi 200 000

Klid chci proto, že jak jedu si pustím audio knížku.

Preferuji ale není to nutné, podřadná kritéria, co jak nebudou nevadí:
1) manuální převodovku - 6 rychlostní - nechci automat
2) ovládaní knoflíky a tlačítky - v dnešní době asi nesplnitelné
3) ABSENCE hlídání pruhů a všech nových featur je plus, nesnáším to a jak jezdím firemní novou Octavií mě to neskutečně štve, protože když je oprava si je schopna podle nově namalovaných pruhů jet do bariéry
4) z "tlačítkové" ruční brzdy mě obsypává - takže ne Passat
5) dobrý zvuk repro by potěšil - poslouchám knížky celou jízdu

Můj osobní závěr:
Škoda Octavia 3 GreenLine - bude brát 3 litry na dálnici
Škoda Superb 2 - když vyberu dobrý motor bude brát 4 litry

Děkuji za rady, mít na to mega, koupím Teslu, nemám, předělávám barák a auto není priorita, ale spotřeba.

-----------------------------------------------------------------

Co jsem zatím našel, moje poznámky:

Škoda Octavia III Combi (2013 – 2017)
Motor: Škoda Octavia 1.6 TDI GreenLine
Model motoru CRKB, CXXB, DBKA, 1 598 ccm, 81kW (110hp), 250nm
Common rail
Spotřeba paliva – ve městě 3.8 l / 100 km
Spotřeba paliva – mimo město 3 l / 100 km
Spotřeba paliva – kombinovaná 3.2 l / 100 km
6 stupňová převodovka
EURO 5/6
Objem palivové nádrže: 50 l
Velikost ráfků kol: 6J x 15

Motor: Škoda Superb 2.0 TDI DPF (2013 – 2015)
Spotřeba paliva – ve městě: 4.6 – 4.7 l / 100 km
Spotřeba paliva – mimo město: 3.8 – 3.9 l / 100 km
Spotřeba paliva – kombinovaná: 4.1 – 4.2 l / 100 km
https://www.sauto.cz/katalog-modelu/154-skoda/1557-superb/4192-superb-ii-combi-facelift-2013/19307-20-tdi-dpf

Superb II Combi (facelift 2013) 2013 – 2015
Motor: Škoda Superb 1.6 TDI, 103kw, 320Nm
Model motoru: EA189, CFFB
Spotřeba paliva – ve městě: 5.6 l / 100 km
Spotřeba paliva – mimo město: 4 l / 100 km
Spotřeba paliva – kombinovaná: 4.6 l / 100 km
https://www.sauto.cz/katalog-modelu/154-skoda/1557-superb/4192-superb-ii-combi-facelift-2013/19307-20-tdi-dpf

Superb III Combi (2015 – 2018), 88kW, 250 Nm
Model motoru: EA288, DCXA
Spotřeba paliva – ve městě: 4.9 l / 100 km
Spotřeba paliva – mimo město: 3.8 l / 100 km
Spotřeba paliva – kombinovaná: 4.2 l / 100 km
https://www.sauto.cz/katalog-modelu/80-volkswagen/896-golf/5284-golf-vii-variant-facelift-2017/27735-16-tdi

Mini Countryman, 2,0 SD 105kW
hlučné, levné auto, drahé díly

Hyundai i30 III CW (2019 – 2020)
Hyundai i30, 1,6 CRDi
Model motoru: D4FE, 1 598 cm3, 85 kW, 280Nm
EURO 6

PASSAT nemá ruční brzdu!!!
Volkswagen Passat, 2.0 TDI 103kW 320Nm 1968 ccm
https://www.driveto.cz/volkswagen/passat/passat-b7-variant-2010-2014/2-0-tdi-bmt-103-kw-naftovy-predni-manualni/
Město: 5,6 l/100km
Mimo město: 4 l/100km
Kombinovaná: 4,6 l/100km
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Streda 31.01.2024 14:13, RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: JaromirAmir, 31.01.2024 08:43 (Pěkný den,jsem vlastníkem Mini ...)


Já úplně nevím, jak moc je ted dotaz myšlen vážně, ale něco málo k tématu dodám...

Nemyslím si, že je reálné, aby auto v tovární verzi mělo na dálnici spotřebu pod 5 litrů reálnou. Záleží tedy samozřejmě na cestovní rychlosti.
Vím, že auta, která mají ADblue mají mírně nižší spotřebu než auta plnící stejnou euronormu bez ADblue - motor nemusí brát tak moc ohled na emise, které za ním vyřeší ADblue a je živější a má lepší spotřebu.
Na druhou stranu, jelikož mám kamarádů mechaniků, tak vím, co dokáže v relativně krátkém čase s autem udělat extrémní jízda na spotřebu - výsledkem bývá sání totálně zalepené karbonem a po chvíli znehybněné EGR ventily - auto v nouzi a návštěva servisu.
Na druhou stranu jsem nedávno na youtube zahlédl video, kde nějaký němec pár snadnými úpravami velmi účinně vylepšil dynamiku passatu B6 a při rychlostech okolo 100kmh měl spotřebu okolo těch 4 litrů...
Já osobně bych se vykašlal na celý koncern, protože 1,6tdi nikdy nebyla ani komfortní ani spolehlivá a 2,0tdi bude stát nesmysl a spotřebou nad konkurencí nevyniká...
Pokud to má být úsporný na dálnici, tak by to mělo mít ideálně dobrou aerodynamiku - tady budou mít asi výhodu sedany. Mrknul bych se na aktuální generaci Megane Grandcoupe - 1,5dci s adblue je spolehlivá i úsporná, 6kvalt manuál to má, ve vyšších výbavách audio Bose nehraje špatně. "Nevýhodou" pro tazatele bude, že vyšší výbavy budou mít elektronickou ručku. Tahle generace Megane je pohodlná i dobře odhlučněná. Myslím, že to bude obouvat i úzké 205/55R16. S předchozí generací v kombíku jsem jezdil kombinované trasy okolo 5,5 litru, delší trasy po dálnici okolo 5 a defensivní jízda na dálnici na spotřebu do 120kmh byla tak 4,5-5 litrů...
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Streda 31.01.2024 18:47, RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: KoobaS, 31.01.2024 14:13 (Já úplně nevím, jak moc je ted ...)


tak na 60.000 km ročne to chce aspoň strednú triedu. Ten rozdiel v odhlučnení, komforte je citeľný voči nižšej strednej triede ( superb / octavia, passat / golf,...). Len neviem či v cene cca 10.000€ niečo rozumné nájdeš
reagovať
JaromirAmir
počet príspevkov5
dátum registrácie31.01.2024
Streda 31.01.2024 19:13, RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: KoobaS, 31.01.2024 14:13 (Já úplně nevím, jak moc je ted ...)


Dotaz jsem samozřejme myslel vážně, protože mi jde o peníze. Nechce se mi platit 2400 Kč týdně za benzín...

Děkuji za tip mrknu na něj.
reagovať
JaromirAmir
počet príspevkov5
dátum registrácie31.01.2024
Streda 31.01.2024 19:18, RE: RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: Ma007, 31.01.2024 18:47 (tak na 60.000 km ročne to chce ...)


A co by jsi doporučil konkrétně? Jaké auto? Nevím co spadá do střední třídy.

Je podle tebe rozdíl mezi Octavii a Superbem v odhlučnění a pohodlí při jízdě? Jsem se díval, že je delší o půl metru a má o metrák navíc, tak snad do Superba dali i nějaké odhlučnovací prvky co v Octavii nejsou. Teď vidím inzeráty na Superby 2 GreenLine co berou 4 litry kombinovaně, 1,6 litru TDI, 85kW co má najeto 100 000 prodej v Německu za 350 000 což je na tu váhu pomalé auto ale mé účely by to splňovalo myslím dokonale.

Jaký konkrétní model ze střední třidy by se podle tebe nejvíce hodil k tomu co potřebuji?

Děkuji za odpověď
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Streda 31.01.2024 19:51, RE: RE: RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: JaromirAmir, 31.01.2024 19:18 (A co by jsi doporučil konkrétn ...)


Ja by som išiel do podceňovaného Peugeotu. Diesle robiť vedia. Taká 508čka s 2.0 HDi je super pohodlný diaľničný krížnik voči octávií...
reagovať
JaromirAmir
počet príspevkov5
dátum registrácie31.01.2024
Streda 31.01.2024 20:14, RE: RE: RE: RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: Ma007, 31.01.2024 19:51 (Ja by som išiel do podceňované ...)


:) díky, mrknu
reagovať
kristian2
počet príspevkov273
dátum registrácie31.03.2015
Streda 31.01.2024 21:31, RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: JaromirAmir, 31.01.2024 08:43 (Pěkný den,jsem vlastníkem Mini ...)


jako nic proti octavii je spolehlivá má dobrou spotřebu ale na dlouhé cestování pohodlná teda fakt není, Pohodlné a velice dobře odhlučněné byli citroen DS třeba DS 5 . momentalně nemam páru jak jsou cenově. Každopádně v te cenové kategorii to bude vždy něco za něco
reagovať
JaromirAmir
počet príspevkov5
dátum registrácie31.01.2024
Streda 31.01.2024 22:18, RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: kristian2, 31.01.2024 21:31 (jako nic proti octavii je spo ...)


DS5 stojí 12 000 euro, takže 300 000Kč parametrově s 85kW motorem sedí(135kW taky). Ale je to celkem staré auto za ty peníze a hlavně ovládání přístrojové desky vypadá jako kombinace čínskeho dálkového ovladače, který navrhoval někdo na psychotropních drogách. Všechny tlačítka podobné, takže je člověk nepozná hmatem a jsou nelogicky "rozsypané" po celém panelu, navíc je ovládání skel na centrálním panelu kolem řadící páky q ten tak bude hodně široký. Celkové spotřeba fajn, pěkné auto, ale to ovládání ani náhodou, je doslova šílené. Ale díky za nápad líbí se mi sedačky a zajímavý zevnějšek.
reagovať
KoobaS
počet príspevkov1042
dátum registrácie23.04.2014
Štvrtok 01.02.2024 09:12, RE: RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: JaromirAmir, 31.01.2024 19:13 (Dotaz jsem samozřejme myslel v ...)


Já chápu to nutkání jezdit v něčem úspornějším a potřebu nevyhozovat peníze oknem.
Jenom bych chtěl ještě jednou zdůraznit, že neexistuje auto, které bude v běžném dálničním provozu jezdit za 3-4 litry.
Taky bych, jako správce menšího vozového parku firmy, chtěl podotknout, že náklady na palivo tvoří pouze část celkové částky vydané za provoz auta. U nových aut je to sice velká část, u ojetin to ale může být klidně míň než polovina.
Jak už řekli ostatní, na tu porci kilometrů se hodí auto aspoň střední třídy a ideálně s dvoulitrovou naftou. Při běžné jíždě po dálnici v rámci rychlostních limitů není až tak velký rozdíl ve stpořebě mezi dvoulitry a motory s menším objemem.
No a jelikož koncern VW neumí moc pohodlná auta a 2,0tdi taky není žádný zázrak, tak dává smysl se dívat po jiných autech - jako již zmíněný peugeot 508, ale taky třeba renault Laguna.
No a čistě ekonomicky taky může dávat smysl nějaké starší, výkonné benzínové auto, které se přestaví na lpg s velkou nádrží v kufru a bude jezdit okolo 10 litrů lpg...
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Štvrtok 01.02.2024 10:05, RE: RE: RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: KoobaS, 01.02.2024 09:12 (Já chápu to nutkání jezdit v n ...)


Dobre vravíš o nákladoch. Mám štatistiku kde si vediem ako PHM, tak aj servis, poistky a aj nákupnú cenu a svete div se, náklady na 1km sú veľmi podobné.

Príklad 1) - Peugeot 207 SW 1,4 benzín, 242.000km rv.2008:
- spotreba 6,49 l/100km,
- phm na 1km 0,091€,
- celkové náklady na 1km 0,129€, vrátane poistiek, servisu, diaľnic...
je to malé "obíjadlo" do mesta, na diaľnici hlučné...

Príklad 2) - Seat Leon 1,4 TSI 110kW, 57.000km rv. 2015: od 2019 do 2021
- spotreba 5,42 l/100km,
- phm na 1km 0,081€,
- celkové náklady na 1km 0,146€ vrátane poistiek, servisu, diaľnic...
nižšia stredná trieda, celkom rozumný kompromis na všetkých typoch ciest, nikde však neohúri.

Príklad 3) - Peugeot 508 sedan 2.0 HDi, 182.000km rv.2015:
- spotreba 6,12 l/100km, (vrátane ťahania karavanu cca 15.000km) inak cca 5,50l
- phm na 1km 0,091€,
- celkové náklady na 1km 0,161€ vrátane poistiek (tie to dosť dvihli), servisu, diaľnic...
komfortný hltač kilometrov, vynikajúce sedačky a celkovo posed, super na dlhé cesty, dobrý podvozok, v meste už neohrabané...

Príklad 4) - Toyota RAV4 PHEV, 65.000km rv.2021:
- spotreba 1,76 l/100km, (vrátane ťahania karavanu cca 7.000km) inak cca 0,50l celoročný priemer
- phm na 1km 0,033€,
- celkové náklady na 1km 0,122€ vrátane poistiek (tie to výrazne dvihli), servisu, diaľnic...
taký SUV mix medzi bodmi 2 a 3, tiché, komfortné, dobrý posed, do zákrut ťažké, na ťahanie karavanu výborné - 2x lepšie ako P508

Zrovna tá ravka na diaľnice nie je z hľadiska úspory vhodná, jej doménou je mesto a okresky, kde jazdí perfektne a za hubičku...
reagovať
mufik.martin
počet príspevkov248
dátum registrácie09.05.2007
Sobota 03.02.2024 15:40, RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: JaromirAmir, 31.01.2024 08:43 (Pěkný den,jsem vlastníkem Mini ...)


JEste bych zvazil trojkovou octavii po faceliftu, tedy cca 2019 s CNG. Dle videi na youtube to bere okolo 3,5 - 4 KG CNG, a jedno kilo CNG stoji okolo 34 kc, takze to ma jeste nizsi naklady na palivo a daji se sehant za rozumen penize, protoze o ne neni velky zajem jako o ojedinu ve srovnani s TDI. Nevyhoda je, ze jsou casto s automatem DSG se suchymi spojkami a dojezd na nadrz CNG je cca okolo 400 km a CNG plnici stanice nejsou na kazdem rohu. Jako natankovat se da, ale neni to tak jako s LPG, ktere je fakt vsude, CNG ma mnohem méně plniček.
Aktuálně jezdím Kamiqem 1.0 CNG manual - je to firemni, tak to tak beru, ze je to zadarmo. Zadny zazrak, ale provoz je fakt levnej.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 07.02.2024 21:09, RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: mufik.martin, 03.02.2024 15:40 (JEste bych zvazil trojkovou oc ...)


Ta Octavia 3 po Faceliftu má na CNG smysl pouze v ročníku 2018. To má ještě starou 1,4 TSI v manuálu. Pozdější auta (2019 a novější) už mají mnohem choulostivější 1,5 TSI a vždy automat.
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Štvrtok 08.02.2024 07:38, RE: RE: RE: Pohodlné auto čistě na dálnici (60 000km ročně) s malou spotřebou
citácia:
reakce na: Pavlik, 07.02.2024 21:09 (Ta Octavia 3 po Faceliftu má n ...)


Osobne by som "suché" DSG nebral ( DQ200 ), nevydrží a pýta drahý servis. To len na margo spomenutej 1,5TSi s ktorou sa párovala
reagovať
Citroenak
počet príspevkov727
dátum registrácie13.04.2012
Štvrtok 08.02.2024 10:03, Spotreba do 4 litrov
Podla mna si mozes v pohode kupit akekolvek auto chces. Za tie peniaze hlavne pozeraj stav. Za 4 litre na 100 dokaze jazdit dialnicu kazde z tychto aut. Samozrejme, nie pri 130km/h, tam to pod 5 podla mna nebude nikdy. Ked ale uberies, tak niektore auta to daju na 100, ine na 110, dalsie na 80 :) To uz je na tebe, ci obetujes cas, alebo peniaze. Napr moj yaris hybrid jazdi dialnice pri 130 za cca 6.2 litra. Pri 150 uz to je nad 8 :) ale niekde okolo 110 by si sa zmestil do 5. Mimo obce jazdi tak za 4- 4.5 litra.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.