citácia:
reakce na: KoobaS, 01.02.2024 09:12 (Já chápu to nutkání jezdit v n ...)
Dobre vravíš o nákladoch. Mám štatistiku kde si vediem ako PHM, tak aj servis, poistky a aj nákupnú cenu a svete div se, náklady na 1km sú veľmi podobné.
Príklad 1) - Peugeot 207 SW 1,4 benzín, 242.000km rv.2008:
- spotreba 6,49 l/100km,
- phm na 1km 0,091€,
- celkové náklady na 1km 0,129€, vrátane poistiek, servisu, diaľnic...
je to malé "obíjadlo" do mesta, na diaľnici hlučné...
Príklad 2) - Seat Leon 1,4 TSI 110kW, 57.000km rv. 2015: od 2019 do 2021
- spotreba 5,42 l/100km,
- phm na 1km 0,081€,
- celkové náklady na 1km 0,146€ vrátane poistiek, servisu, diaľnic...
nižšia stredná trieda, celkom rozumný kompromis na všetkých typoch ciest, nikde však neohúri.
Príklad 3) - Peugeot 508 sedan 2.0 HDi, 182.000km rv.2015:
- spotreba 6,12 l/100km, (vrátane ťahania karavanu cca 15.000km) inak cca 5,50l
- phm na 1km 0,091€,
- celkové náklady na 1km 0,161€ vrátane poistiek (tie to dosť dvihli), servisu, diaľnic...
komfortný hltač kilometrov, vynikajúce sedačky a celkovo posed, super na dlhé cesty, dobrý podvozok, v meste už neohrabané...
Príklad 4) - Toyota RAV4 PHEV, 65.000km rv.2021:
- spotreba 1,76 l/100km, (vrátane ťahania karavanu cca 7.000km) inak cca 0,50l celoročný priemer
- phm na 1km 0,033€,
- celkové náklady na 1km 0,122€ vrátane poistiek (tie to výrazne dvihli), servisu, diaľnic...
taký SUV mix medzi bodmi 2 a 3, tiché, komfortné, dobrý posed, do zákrut ťažké, na ťahanie karavanu výborné - 2x lepšie ako P508
Zrovna tá ravka na diaľnice nie je z hľadiska úspory vhodná, jej doménou je mesto a okresky, kde jazdí perfektne a za hubičku...