0
späť
 

diskuze k tématu: Pneuservisy v Česku

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 00:14, Pohádky o kvalitních službách
Kecy, kecy pana ředitele od Barumky. Je to asi 3 roky, jsem objednal přes net u barumu nové pneu, a to co jsem ušetřil na objednávce přes net, si vzali zpět v servisu. Za vyzutí a obutí 4 ks, z toho ještě jeden disk už jsem přivezl vyzutej, + vyvážení mi naúčtovali 1.050,- kč! Bohužel jsem neuhádal nic, měl jsem se prej dopředu informovat. Psal jsem i e-mail přímo do Barumky a samozřejmě odpověd žádná. Od té doby už jsem o Barumky nezavadil ani o jejich servis.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 09:28,
Litr to je celkem huste!:)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 09:33, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
Kecy, kecy pana ředitele od Barumky. Je to asi 3 roky, jsem objednal přes net u barumu nové pneu, a to co jsem ušetřil na objednávce přes net, si vzali zpět v servisu. Za vyzutí a obutí 4 ks, z toho ještě jeden disk už jsem přivezl vyzutej, + vyvážení mi naúčtovali 1.050,- kč! Bohužel jsem neuhádal nic, měl jsem se prej dopředu informovat. Psal jsem i e-mail přímo do Barumky a samozřejmě odpověd žádná. Od té doby už jsem o Barumky nezavadil ani o jejich servis.
Jako to ti nerekli predem cenu nebo proc si nesel jinam??
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 09:52, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
Jako to ti nerekli predem cenu nebo proc si nesel jinam??
No jestli mu to plnili dusíkem, nebo čím se to taky plní tka je to cena normální. Kamarád jel k Šafránkovi, nikdo se ho na nic neptal a platil taky kolem litur, protože mu tam dali dusík. Jina cena za přezuzutí se docela zvedla. Se štěstím než začne sezona tak vas prezuji tak za 400 - 500. No a jakmile jsou poradniky tak to je 700 a to vas plni gumy jenom vzduchem :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 09:54, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
Kecy, kecy pana ředitele od Barumky. Je to asi 3 roky, jsem objednal přes net u barumu nové pneu, a to co jsem ušetřil na objednávce přes net, si vzali zpět v servisu. Za vyzutí a obutí 4 ks, z toho ještě jeden disk už jsem přivezl vyzutej, + vyvážení mi naúčtovali 1.050,- kč! Bohužel jsem neuhádal nic, měl jsem se prej dopředu informovat. Psal jsem i e-mail přímo do Barumky a samozřejmě odpověd žádná. Od té doby už jsem o Barumky nezavadil ani o jejich servis.
Moc pneuservisy nepoužívám, mám 8 kol a přehazuju si to v garáži sám. Pneuservis navštěvuji, jen když koupím nové gumy nebo stávající začnou chvět. Dusíkem nehustím, neboť to nemá smysl. A když přijedu do pneuservisu, tak mě zajímají pouze práce týkající se kol a ne, aby mi někdo kontroloval výfuk a diagnostikoval motor. Jednou se mě v pneuservise snažili přesvědčit, že mám vadné uložení personů, že když otočím volantem, tak se ty matice na silentbloku hýbou, a to by neměly. Od těch dob tam nejezdím, protože to opravdu byli odborníci na slovo vzatí. Je to Pneuservis Bílý a Syn.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 10:00, RE: Pohádky o kvalitních službách
mufik.martin napísal:
No jestli mu to plnili dusíkem, nebo čím se to taky plní tka je to cena normální. Kamarád jel k Šafránkovi, nikdo se ho na nic neptal a platil taky kolem litur, protože mu tam dali dusík. Jina cena za přezuzutí se docela zvedla. Se štěstím než začne sezona tak vas prezuji tak za 400 - 500. No a jakmile jsou poradniky tak to je 700 a to vas plni gumy jenom vzduchem :)
Proboha a co je na dusíku tak drahýho a vyjímečnýho. Dyť jen v atmosféře je ho skoro 80%. Normální suchý vzduch má naprosto shodné termodynamické vlastnosti, jako ten skoro čistý dusík, hlavně se tam nesmí dostat vodní pára. A prosím Vás nechoďte na mě s báchorkami, že má dusík větší molekuly, že se jeho objem s teplotou nemění nebo, že se míň zahřívá a podobnými marketingovými žvásty, které jsou pod hranicí rozlišitelnosti běžných měřicích přístrojů.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 10:01, RE: Pohádky o kvalitních službách
mufik.martin napísal:
No jestli mu to plnili dusíkem, nebo čím se to taky plní tka je to cena normální. Kamarád jel k Šafránkovi, nikdo se ho na nic neptal a platil taky kolem litur, protože mu tam dali dusík. Jina cena za přezuzutí se docela zvedla. Se štěstím než začne sezona tak vas prezuji tak za 400 - 500. No a jakmile jsou poradniky tak to je 700 a to vas plni gumy jenom vzduchem :)
no... ono, pokud skočíte na trik s "dusíkem" tak si holt klidně "jenom" připlaťte... dusík v pneumatikách nemá žádné logické opodstatnění...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 10:49, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
no... ono, pokud skočíte na trik s "dusíkem" tak si holt klidně "jenom" připlaťte... dusík v pneumatikách nemá žádné logické opodstatnění...
dusik mene uchazi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 11:10, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
dusik mene uchazi
Jóó, a pročpak to tak je??? Pán je asi odborník nebo se nechal nachytřit prodejcem. Je to nesmysl non plus ultra. K disipaci atomů dochází stejně, ať je náplní cokoliv. A pokud mluvíme jen o netěsnosti makroskopické, tak je zase lhostejné, jaká je náplň. A na závěr jednu logickou poznámku. Pokud dusík méně uniká - tvrdíš, tak při nafoukání vzduchem bude ucházet pouze kyslík, takže dusík mi v kole zůstává, čili po dalším přifouknutí už úbytek bude zanedbatelný, neboť dofouknu opět 80-ti procentním dusíkem. Čili 2x - 3x dofouknu a mám v kolech čistý dusík - to je slaboduché, že?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 16:28, RE: Pohádky o kvalitních službách
David V napísal:
Jóó, a pročpak to tak je??? Pán je asi odborník nebo se nechal nachytřit prodejcem. Je to nesmysl non plus ultra. K disipaci atomů dochází stejně, ať je náplní cokoliv. A pokud mluvíme jen o netěsnosti makroskopické, tak je zase lhostejné, jaká je náplň. A na závěr jednu logickou poznámku. Pokud dusík méně uniká - tvrdíš, tak při nafoukání vzduchem bude ucházet pouze kyslík, takže dusík mi v kole zůstává, čili po dalším přifouknutí už úbytek bude zanedbatelný, neboť dofouknu opět 80-ti procentní...
presto dusik mene uchazi
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 16:38, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
presto dusik mene uchazi
Bez dalšího komentáře
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 16:50, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
no... ono, pokud skočíte na trik s "dusíkem" tak si holt klidně "jenom" připlaťte... dusík v pneumatikách nemá žádné logické opodstatnění...
Stačí si vzpomenout na ZŠ, kolik % dusíku je běžně ve vzduchu. Cca 80-90%. No a v takové pneu ho máš 99%, to za ty prachy stojí, ne?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 18:43, RE: Pohádky o kvalitních službách
Pepe napísal:
Stačí si vzpomenout na ZŠ, kolik % dusíku je běžně ve vzduchu. Cca 80-90%. No a v takové pneu ho máš 99%, to za ty prachy stojí, ne?
jo ale kdyzž ji foukají tak objem té gumy je plný vzduchu a to co tam dofoukají je jen asi 2x tolik,takže u osobních gum je to cypovina. Mám ověřeno,že u nákladních dvojmontáží na speciálu MAN 50.403 se dusík vyplatil-přestaly hořet a střílet gumy.. Jinak náplň osobních pneu-kus-40 kč,kdo si myslí,že udělal něco pro gumy ať si to myslí,nač mu brát iluze.....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 26.10.2007 20:16, NO2
Dusík se odstěhoval do Humpolce.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 27.10.2007 09:48, RE: Pohádky o kvalitních službách
David V napísal:
Moc pneuservisy nepoužívám, mám 8 kol a přehazuju si to v garáži sám. Pneuservis navštěvuji, jen když koupím nové gumy nebo stávající začnou chvět. Dusíkem nehustím, neboť to nemá smysl. A když přijedu do pneuservisu, tak mě zajímají pouze práce týkající se kol a ne, aby mi někdo kontroloval výfuk a diagnostikoval motor. Jednou se mě v pneuservise snažili přesvědčit, že mám vadné uložení personů, že když otočím volantem, tak se ty matice na silentbloku hýbou, a to by neměly. Od těch dob tam neje...
To je uz docela zarazejici kolik lidi si stezuje na "odborne" sluzby u Bilyho.... Mam je kousek od baraku, drive jsem je navstevoval ale posledni dobou jsou tam amateri a snazi se z lidi jen vytahnout penize. Tak napr. byl jsem tam na vymene pneu a zaroven jim povidam at se mi podivaji na vyfuk, ze je tam nekde prasklina a at to zavari, tak se na to divaji a rikaji, ze tam opravdu prasklina je, ale ze nemaji svarecku a at si zajedu jinam....a za takovou "diagnostiku" mi vyuctovali penize!!! Mohl bych pokracovat dalsimi pribehy o tom jak neumi udelat geometrii, jak spatne namontovali lozisko s diskem atd. Takze Bily a syn nebrat.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 28.10.2007 12:48, RE: Pohádky o kvalitních službách
David V napísal:
Proboha a co je na dusíku tak drahýho a vyjímečnýho. Dyť jen v atmosféře je ho skoro 80%. Normální suchý vzduch má naprosto shodné termodynamické vlastnosti, jako ten skoro čistý dusík, hlavně se tam nesmí dostat vodní pára. A prosím Vás nechoďte na mě s báchorkami, že má dusík větší molekuly, že se jeho objem s teplotou nemění nebo, že se míň zahřívá a podobnými marketingovými žvásty, které jsou pod hranicí rozlišitelnosti běžných měřicích přístrojů.
Otázka plnění pneumatik dusíkem v servisech je celkem jednoduchá odpověď.Neznám servis který by si dusík vyráběl sám,tedy ho odebírá z Technoplynu,a tedy musí za něj platit jakokaždý jiný zákazník.A těch servisů které upozorňují na možnost vybrat si klasický kompresor nebo dusíkový je málo,každý se snaží vydělat a spotřebovat odebrané zboží.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 28.10.2007 20:06, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
presto dusik mene uchazi
ty jsi ale vul....
vzdyt dusik ma mensi molekuly nez kyslik!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 09:05, RE: Pohádky o kvalitních službách
David V napísal:
Proboha a co je na dusíku tak drahýho a vyjímečnýho. Dyť jen v atmosféře je ho skoro 80%. Normální suchý vzduch má naprosto shodné termodynamické vlastnosti, jako ten skoro čistý dusík, hlavně se tam nesmí dostat vodní pára. A prosím Vás nechoďte na mě s báchorkami, že má dusík větší molekuly, že se jeho objem s teplotou nemění nebo, že se míň zahřívá a podobnými marketingovými žvásty, které jsou pod hranicí rozlišitelnosti běžných měřicích přístrojů.
Zimní pneu plněné dusíkem nechám vždy před montáží překontrolovat. Úbytek za rok nic, nebo max 0,1. Ty samé letní kola, plněné vzduchem je nutné každé 2 měsíce dohušťovat. Tlak ubývá i na pneu od jiných výrobců. Provozujeme doma 4 auta. S každou výměnou pneu již přecházíme na dusík. Kdo nezažil nepochopí. Jsem podobně chytrý, nevěřící, chodící Tomáš. Ale z dusíku v pneu, jsem guma.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 09:47, Proč se stále vázat na ty doma?
Na tuto zimu jsem zakoupil pneu Syron Everest 1/195/65x15, ks= 1380,-Kč. Vzorek je totožný s Michelin Alpin A3. Pneu jsou na Al kolech DMS4 15". Huštěno dusíkem. Přesto, že je psáno Německá výroba, jsou vyrobeny v Argentině. Popisy mají Německé a Anglické. Jezdí na Peugeot 307. Po montáži jsem je nasadil na auto, vzal indikátor a změřil radiální a axiální házivost. Nebyla žádná. Tak kulatá kola jsem doposud na autě neměl. Za jízdy jsou pneu komfortně tichá. Úplně špičkově tlumí rázy od nerovností. Jízda jako na poduškách. Až je trochu ojedu, vyzkouším krajní meze na suchu mokru a pod.. Minulou zimu jsem jezdil Hankook W300. Za sucha i mokra, bylo nutné trochu více natáčet volant. Prostě mazavky. Na sněhu jsem je nevyzkoušel, protože ujeli na S pouze 6 km pomalu v koloně, na M nic. Komfort zimních Syronů je opravdu znatelný, proti letním Good Year 205/55x16 (dezén jako u F1).
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 30.10.2007 10:28, RE: Pohádky o kvalitních službách
anonym napísal:
Zimní pneu plněné dusíkem nechám vždy před montáží překontrolovat. Úbytek za rok nic, nebo max 0,1. Ty samé letní kola, plněné vzduchem je nutné každé 2 měsíce dohušťovat. Tlak ubývá i na pneu od jiných výrobců. Provozujeme doma 4 auta. S každou výměnou pneu již přecházíme na dusík. Kdo nezažil nepochopí. Jsem podobně chytrý, nevěřící, chodící Tomáš. Ale z dusíku v pneu, jsem guma.
Zvláštní: Mám 4 x zimní, 4x letní. Všechno huštěno vzduchem. Letní na jaře nafoukám a přes léto s rostoucí teplotou upouštím!!!! Tlak mi drží všechna 4 kola stejně. Zimní zcela opačně, na podzim upustím, protože mám vyšší teplotu než v zimě a když opět teplota poklesne, je nutnost je dofoukat. Opět žádná netěsnost. Chovají se logicky a vypočitatelně. Mezi výměnami je cca 2x měřím, vždy OK. Tak si vyberte. Letní 4x Kléber, zimní 2x GoodYear+2x Barum.
A kontroluješ průběžně ta kola huštěná dusíkem? Zažil jsem i případy, že lidi tomu tak bezmezně věřili, že se tlak opravdu kontrolovali vždy jen při montáži na auto, kdy je pravděpodobnost stejných podmínek vysoká zejména v servisu. Navíc s každou kontrolou tlak v gumě poklesne a pak mají lidi strach, dofouknout to vzduchem, tak to raději nekontrolují. Nezapomeňte, že tlak v pneu v závislosti na teplotě kolísá v rozmezí 0,3 bar za toho 1/2 roku, co je pneu na autě bez ohledu na to, jestli je nápň 98% dusíku nebo 78% dusíku. Takže nafoukat na tlak u pumpy během jízdy za slunného dne, tak po ránu mi tam bude určitě chybět.
Na závěr řeknu, že nezpochybňuji zkušenosti jiných, jen se pokouším srovnat podmínky měření na základě čehož by se dalo usoudit, jestli dusík má oprávněné opodstatnění nebo je to jen zdroj lacině vydělaných peněz. Výzkumům chování vzduchu ve svých gumách jsem se věnoval natolik, že jako dokonce i jako odborník (termodynamika) mohu říci, že se chová přesně tak, jak jsem spočítal. Jediné nešvary, které dusík neodiskutovatelně řeší jsou:
1.) Vodní pára obsažená ve vzduchu, která při poklesu teplot v kole zkondenzuje a tlak může citelněji poklesnout(než udává výpočet), ovšem po opětovném odpaření se tlak dostane na původní hodnoty
2.) Stárnutí pryže přítomností oleje (při použití nevhodného kompresoru)
3.) Při požáru se dusík v pneu po prasknutí hoření neúčastní
Pravdou jest, že dusík jsem nezkoušel a nemonitoroval, ale asi na to ani nedojde, protože vzduch mi problémy nedělá.
Čili jestli má někdo chuť a zájem věci přijít opravdu na kloub, tak ať začne monitorovat tlak na pneu plněných dusíkem za různých teplot (vždy před jízdou) a přinese výsledky. Jo a na měření používám ten náš český měřák, teď si nevzpomenu na výrobce, který považuji za dostatečně kvalitní a rozumně přesný. Čínské šmejdy za 60 Kč jsou vyhozením peněz.
reagovať
1 2


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.