David V napísal:
Můžeme vést polemiku o tom, zda je ekologičtější zlikvidovat starý automobil za použití zdrojů a energie a vyrobit ze zdrojů a energie nový s o něco lepšími parametry nebo toto ušetřit a použit starý, který ještě funguje. Na ekolozích a jejich myšlení mi silně vadí jedna věc. Mají příliš malý hledáček na to, aby celý problém viděli v globále. Tvrdím, že z globálního ekologického hlediska je lepší provoz staršího vozu než vývoj, výroba a distribuce nového spojená s likvidací starého!!!!! A myslím...
U naftovych MB 124 nejde o CO2, jde o pevne castice a saze. Jinak motory tohoto r.v. EURO II neplnily.
A vec posledni - neni treba nic vyvijet, mnohem (a to radove) ekologictejsi motory jsou prece vyvinuty a bezne se prodavaji. Nejsem ani ekolog, ani nemam nic proti tomu, at tyto vozy dojezdi. Ale jako taxi? S tim, ze budou jezdit ve meste? Mozna, kdyby pan taxikar jezdil kolem Vasi zahrady se starym kouricim D nebo TD, zmenil byste uhel nahledu. Hluk, smrad, saze..... Prijde mi to trochu jako v bananove republice, zacit taxikarit s vyslouzilym starym autem.