0
späť
 

diskuze k tématu: Peugeot 5008 druhé generace: jaký je s nejsilnějším dieselem?

kategórie zaradenia témy: francouzská vozidla
TomRx125
počet príspevkov1
dátum registrácie02.05.2024
Štvrtok 02.05.2024 16:23, Kapalina EOLYS
Dobrý den, u dieslových motorů značky PEUGEOT ( konkrétně P3008, 1,6BHDi ) jsem narazil na to, že v autě se používá i kapalina EOLYS. O této jsem nikde nic nenalezl, myšleno v manuále k vozidlu. Vozidlo jsem kupoval jako starší, a toto zjištění bylo pro mne celkem překvapením. Jinak s autem jako takovým úplná spokojenost.

Prosím Vás, jaké je použití kapaliny EOLYS?
Používá se u všech dieslových motorů koncernu PEUGEOT a CITROEN?
Jaká je výdrž originál první náplně?
Děkuji
reagovať
Ma007
počet príspevkov197
dátum registrácie26.11.2013
Streda 08.05.2024 19:26, RE: Kapalina EOLYS
citácia:
reakce na: TomRx125, 02.05.2024 16:23 (Dobrý den, u dieslových motorů ...)


Eylos sa používa na zníženie potrebnej teploty na začatie regenerácie FAP filtra snaď od €3 po €5. Bez eylosu je potrebná teplota výfukových splodín nad 700°C, automobilky to riešia dodatočným (piatym) vstrekovačom vo výfukovom potrubí (myslím, že Renault) , alebo oneskorenou dávkou paliva vo fáze výfukovej expanzie (VW), ktorý má za následok kontamináciu oleja naftou.
S eylosom problém nebýva, zo samostatnej nádržky ktorá je pri nádrži na naftu sa vstrekuje určité množstvo do nafty, preto sa odporúča tankovať plnú a nie po 5 litrov... Bežne vydrží viac ako 150.000km, dopĺňajú to v servise, cena nie je strašná.
Nevýhodou je, že po čase sa FAP zaplní popolčekom a je potrebná výmena. Pri PSA za rozumný peniaz je ako nový (700€) tak aj repasovaný (400€) FAP.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.