gablenz napísal:
Oba auta jsou totální technické nářezy, na které se může Octavia podívat jenom zezadu, stejně jako se kdysi díval na auta Fugo ve filmu Nahota na prodej. 407 má podvozek jako okruhový supersport, tady už chybí jenom ten zadní náhon, pak by to mohlo dostat spojlery, křídlo a široký bodykit a komisaři by to pustili na závody Indycar. Tady šli francouzi do nepochopitelného extrému. Těhlice náprav slouží dokonce jako jakési tubusy, kryty tlumičů a dalších dílů. Je to tvarově dílo jak od toho švýcara, co navrhoval tvary prvního vetřelce do filmu. A Croma je nedoceněné MPV, na které se všechny ty kosočtverce a jiné rodinné krabice ani nemůžou podívat. Jenom ty poslední generace Ford Galaxy. Croma má taky vzadu pořádnou nápravu a nenabízí nějaké úchylné diesely 1.6 do těžkého auta jak jiní. Tohle je poctivý Fiat, který měl svoji značku povznést (čili ho napěchovali pořádnou dávkou železa), ale nezadařilo se. Croma je auto, kdežto všechny ty rodinná mpv široko daleko jsou úchylné krabice s jednoduchou technikou pro Homolkovy, co tomu hov***o rozumí a stačí jim jenom popojíždět. Když se člověk rozhlídne kolem, tak může za 150 000 natrefit na dvě leštěnky od obou značek....ale benzínové. To je moje zkušenost. A s dvaceti tisící km taky ještě nemá nafta až takový význam. Kolik ušetříš na sto? Litr? Litr a půl? Za cenu daleko dražšíhio servisu a v té cenové relaic ty diesely budou mít 300 000 Km na sto pro. Do Peugeotu bych bral výborný motor 2.2 a do Cromy příjemný 1.8 a předělal bych to profesionálně na plyn. Takový motor nebude mít moc Km a věděl bych, že mi to i s tím lpg vydrží, že to mám nové.
Asi jo, jen takové malé připomínky... Croma má sice super zadní nápravu, bohužel se její konstrukce docela negativně promítla do zavazadelníku. Pokud tazatel nebude potřebovat skládat sedadla, tak to ovšem nevadí. U Pežota je benzínová 2,2 dobrá, jen nepříliš úsporná (i přes použité sání s proměnnou délkou). Taková V6 na plyn by byla masakr... Já bych 407 ovšem vybral s naftovým bi-turbem 2,2.
Možná by se do cenového limitu vešla i nová C5...