Citroenak napísal:
Zial, peugeot dostal do 308 benzinovu pomstu od BMW v podobe tychto nespolahlivych motorov. Urcite je dobre sa im vyhnut nielen kvoli retazi, ale aj kvoli nadmernej karbonizacii a dalsim veciam. Motor 1.6 HDI je vyborny motor takych 150 000 km. Potom sa zacne prejavovat to, ze sa musi tocit pri rozbiehani takeho tazkeho auta (min 1303 kg, podla vybavy). A su to dost drahe opravy. Najme pozor na turbo a jeho mazanie, nestaci ho len vymenit, ale odporucam to dat opravit niekomu kto vie co robit (zle mazanie turba vinou upchatej sietky). Pri vsetkych motoroch plati hlavne skusit zohnat auto co dodrziavalo predpisanu vymenu oleja po 30t km(ale to u vacsiny aut). Za mna je najlepsi 2.0 HDi, ale ten ma uz DPF filter a je urceny na dlhsie jazdy. Ak chcete peugeot, je lepsie sa pozriet po poslednych kuskoch 307, alebo 308 benzin ale az po facelifte (2011).
benzínové motory od bmw se opravdu sypou, většinou však chybou obsluhy. jsou citlivé na prohřátí než mají začít podávat výkony. je fakt, že bmw si tento prvek "blbuvzdornosti" neuvědomilo při konstrukci motoru (zkrátka člověka z branže nenapadne, že někdo může nakládat studenému autu). bmw, potažmo peugeot, se k tomu postavilo čelem a v případě problémů to jde za nimi (po záruce formou kulance). rozvody jsou, tuším od modelu 2011 (zas takový znalec těchto značek nejsem), předělány a blbuvzdornější.