0
späť
 

diskuze k tématu: P206 RC ano, nebo ne?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, francouzská vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 05.05.2014 13:38, P206 RC ano, nebo ne?
Vážená redakce webu tipcars.com, před asi půl rokem jsem koupil P206 1.6 16V (80kW), s tím, že nebude mít drahý provoz, nebude náročné na servis a 80kW v malém autě pěkně pomaže. Půl roku jsem se vozil, našetřil nějaké peníze a ač jsem s autem velice spokojený, mám chutě na něco silnějšího a docela mě i táhne myšlenka zůstat u 206ky. Neustále tedy koukám po 206 RC (2.0 16V 130kW). Chci se zeptat, jak asi drahý bude provoz při různých typech jízdy (rád bych auto jak na dojíždění asi 50km - 2x týdně, tak na vyblbnutí se po okresních silnicích. Dále bych se chtěl zeptat na servis, jestli je v autě něco, co podléhá častému měnění a také jestli je rozumné koupit takové auto s nalítanými třeba 150tis kilometry, případně na co si u takového auta dát pozor. Párkrát jsem při pročítání internetu narazil na názor, že oněch 177 koňských sil v autě není znát, ale to může být čistě subjektivní názor. Chtěl bych Vás tedy poprosit o co možná největší množství informací k zvážení, zda auto koupit, či ne.

Děkuji

Patrik Soukup
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 06.05.2014 14:24, RE: P206 RC ano, nebo ne?
nepřihlášený uživatel napísal:
Párkrát jsem při pročítání internetu narazil na názor, že oněch 177 koňských sil v autě není znát, ale to může být čistě subjektivní názor.


Jen k tomu motoru - je to atmosférický dvoulitr, takže jeho krouťák je přibližně 200 Nm a pokud je potřeba z něj ždímat vysoký výkon, musí se to nahnat v otáčkách, kde už ten krouťák klesá. Takže sice má papírově 177 koní, což vypadá slušně, ale je potřeba pro ně dojít až k 7000 otáčkám, jednoduchým výpočtem vychází, že tam už krouťák klesnul na 185 Nm. Takže je to hlavně takové honění čísel na papíře, v reálu už to asi tak slavné nebude a po těch 7000 otáčkách už to zvadne. V nízkých a středních otáčkách to bude takový dobrý dvoulitr, ale žádné dělo.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Utorok 06.05.2014 15:23, Benzín
Ano, jako TDi vás to do sedaček nezarazí (na ty 2 sekundy), zato každé TDi necháte za sebou v prachu, i když budete mít pocit, že to nejede. S benzíny se prostě jezdí jinak než s naftou. Benzínový motor je ideální pro klidného vyježděného člověka, který ví, co chce. Běžně budete jezdit do těch 4000 otáček, nijak to nebudete honit, motor se bude převalovat. Když vás chytnou běsy, otáčkoměr neklesne pod 5000 a auto pojede jak střela. Chápu, že naftomily to moc neláká, protože 5000 ot. je pro ně smrt (doslova), ale normálního motoristu by to mělo chytit za srdce
reagovať
Koloss
počet príspevkov639
dátum registrácie19.09.2008
Utorok 06.05.2014 17:13, RE: Benzín
brin napísal:
Ano, jako TDi vás to do sedaček nezarazí (na ty 2 sekundy), zato každé TDi necháte za sebou v prachu, i když budete mít pocit, že to nejede. S benzíny se prostě jezdí jinak než s naftou. Benzínový motor je ideální pro klidného vyježděného člověka, který ví, co chce. Běžně budete jezdit do těch 4000 otáček, nijak to nebudete honit, motor se bude převalovat. Když vás chytnou běsy, otáčkoměr neklesne pod 5000 a auto pojede jak střela. Chápu, že naftomily to moc neláká, protože 5000 ot. je pro ně smrt (doslova), ale normálního motoristu by to mělo chytit za srdce


Nevím, jestli to bylo na mě, nejsem naftofil, ale přece jen něco připíšu - běžný benzínový motor má omezovač nastavený na 6500 otáček a většina řidičů se k nim ani nepodívá. Nejběžnější provoz benzínového motoru probíhá mezi 1800-4500 otáčkama a v tomto rozsahu bude dvoulitr 206RC úplně obyčejným dvoulitrem, možná o chloupek lepším, než ty obyčejné. Jeho chování bude odpovídat výkonu tak 150 koní. Což na malé auto není málo, ale člověk který očekává něco lepšího, když to má 177 koní, může být zklamán. Těch 27 koní se ale dostaví až tam, kde jiná auta omezovač nepustí.

Jako extrémní dvoulitr bych uvedl motor, který je v Cliu RS - ten má ještě v 7250 otáčkách 202 Nm a tak dokáže dodat 200 atmosférických koní. Ale i tam to bude v běžných otáčkách prostě dvoulitrová atmosféra.
reagovať
xtrox
počet príspevkov233
dátum registrácie01.11.2012
Streda 07.05.2014 11:03, ...
motor je o dva až tři chlupy těžší než váš stávající, čili nelze čekat pocitově velký skok ve výkonu.

jede pěkně, ale seděl jsem jen jako spolujezdec.
reagovať
PatSou
počet príspevkov2
dátum registrácie07.05.2014
Streda 07.05.2014 12:21, .
A existuje něco tak řekněme okolo 100 000,- v čem už by ten výkon znatelnější byl? Když teda pomineme Clio RS, které se mi extrémně nelíbí..
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Streda 07.05.2014 13:15, sport
Do 100000 Kč jsem nic sportovnějšího nenašel, a že jsem hledal. Teoreticky byste sehnal Lupo GTI, ale to nemá víc koní, pouze je mnohem lehčí.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 07.05.2014 14:31, RE: sport
brin napísal:
Do 100000 Kč jsem nic sportovnějšího nenašel, a že jsem hledal. Teoreticky byste sehnal Lupo GTI, ale to nemá víc koní, pouze je mnohem lehčí.


Však na to se taky hraje. Člověk by měl sledovat měrný výkon kg/ks. Můj amatérský odhad je pro tato malá autíčka +/- 7 kg/ks, což znamená, že by 150 koňový auto mělo vážit cca 1 tunu.
reagovať
brin
počet príspevkov727
dátum registrácie28.03.2011
Streda 07.05.2014 15:11, Lupo
Lupo GTI váží prázdné lehce pod tunu. S řidičem lehce přes tunu a má 125 koní. Tedy je to asi 8 kg/ks. Peugeot je na tom papírově lépe, má 1,2 tuny s řidičem a koní 170. To je 7 kg/ks.
reagovať
Budla
počet príspevkov2
dátum registrácie07.05.2014
Streda 07.05.2014 18:57, RE: .
PatSou napísal:
A existuje něco tak řekněme okolo 100 000,- v čem už by ten výkon znatelnější byl? Když teda pomineme Clio RS, které se mi extrémně nelíbí..


a co třeba nějáká 9-3 SAAB do roku 02 ,sice to není hot hatch ale s 2 litrem turbo už je celkem sranda.


reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Piatok 09.05.2014 00:27, RE: .
Budla napísal:
PatSou napísal:
A existuje něco tak řekněme okolo 100 000,- v čem už by ten výkon znatelnější byl? Když teda pomineme Clio RS, které se mi extrémně nelíbí..
a co třeba nějáká 9-3 SAAB do roku 02 ,sice to není hot hatch ale s 2 litrem turbo už je celkem sranda.


Saab 9-3 2.0T (r.v.01-02)
jednotka, vzd. filtr, výfuk => 245 HP (max 315HP)

Saab 9-3 2.3T (r.v.00-05)
jednotka, vyd. filtr, v7fuk => 275 HP (max 420HP)

Měl jsem možnost se v tom svézt 9-3 2.3T aero 315HP. Po tomhle zážitku Vám budou připadat ta výše zmíněná dvoulitrová autíčka jako pomalé koloběžky.

Navíc se do 100 000,- Kč vejdete i se servisem a ještě vám zbyde..

Doporučuji se podívat na www.maptun.com
reagovať
PatSou
počet príspevkov2
dátum registrácie07.05.2014
Sobota 10.05.2014 15:02, .
Mohl by jste mi prosím Vás mimojiné někdo odpovědět, zda je dobrý nápad kupovat takové RC s najetými třeba 160 000 km? Myslím si totiž, že auto, které jede, každý řidič prohání a to se pak odrazí na stavu vozidla. Samozřejmě každý se k autu jinak chová a servisuje ho na různé úrovni, takže se to nedá úplně srovnat, toho jsem si vědom. Zajímá mě spíš obecná charakteristika, kolik je ten motor schopen najezdit a vydržet.

Děkuji
reagovať
Zvirak
počet príspevkov459
dátum registrácie09.09.2012
Sobota 10.05.2014 18:09, RE: .
PatSou napísal:
Mohl by jste mi prosím Vás mimojiné někdo odpovědět, zda je dobrý nápad kupovat takové RC s najetými třeba 160 000 km? Myslím si totiž, že auto, které jede, každý řidič prohání a to se pak odrazí na stavu vozidla. Samozřejmě každý se k autu jinak chová a servisuje ho na různé úrovni, takže se to nedá úplně srovnat, toho jsem si vědom. Zajímá mě spíš obecná charakteristika, kolik je ten motor schopen najezdit a vydržet.Děkuji


Tak tohle SILNĚ záleží na tom jak s tim kdo jezdil a jak se staral. Motor může najet ještě dvakrát tolik a být taky před blízkou smrtí. Záleží na stavu
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 05.06.2014 12:43, re:
Dobrý den. S nepřesvědčivým projevem papírově silného motoru je to bohužel pravda. Dvoulitr je vyloženě otáčkový stroj a v nižších otáčkách toho skutečně moc nepředvádí. Když už ho vytočíte, nestíhá zase podvozek, 206 je auto spíše pro klidnější cestování. Dynamické jízdě nenapomáhá ani nepřesné řazení. Na "vyblbnutí" se proto příliš nehodí. Servisní náklady jsou podobné, jako u Vašeho současného auta, nejvíce auto trpí na vůle na přední nápravě, nebo přepínače pod volantem.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému

podobné vozidlá v ponuke:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.