0
späť
 

diskuze k tématu: Pavel Tunkl - Šrotovné v Česku je částí návrhu zákona

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 17.09.2009 12:40, Hrůza
Posledních několik dotazů, respektive odpovědí jsou fakt perly. Zejména poslední bod je naprosto geniální. Navrhuji toto, nechám si za 10 let starý automobil vyplatit šrotovné a dále si jej nechám v užívání, protože má ještě vše funkční - povoažuji to za nejlepší ekologické řešení. Pochopil jsem ekologickou likvidaci starého vozu správně?
Žádné státem podporované pokroucení trhu není správné a jestli má šrotovné smysl, tak v okolních zemích, kdy kupují naše produkty za naše ceny, ale příspěvky si platí z vlastních kapes.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 17.09.2009 14:21, RE: Hrůza
David V napísal:
Posledních několik dotazů, respektive odpovědí jsou fakt perly. Zejména poslední bod je naprosto geniální. Navrhuji toto, nechám si za 10 let starý automobil vyplatit šrotovné a dále si jej nechám v užívání, protože má ještě vše funkční - povoažuji to za nejlepší ekologické řešení. Pochopil jsem ekologickou likvidaci starého vozu správně?
Žádné státem podporované pokroucení trhu není správné a jestli má šrotovné smysl, tak v okolních zemích, kdy kupují naše produkty za naše ceny, ale příspěvky s...
ředitel BESTu to vyjádřil jasně (+-parafrázovaně) - všem přeji, aby si na své vozidlo dokázali vydělat sami. Tady není problém starý vozový park. Tady není problém vysoká cena automobilů. Tady není problém nízkého průměrného platu/mzdy. Tady je problém, že většina obyvatel toho průměrného platu/mzdy nedosahuje. Dokud tady budou tuneláři typu Syner nebo ČEZ, tak tady můžeme rozdávat třeba rohlíkovné pro blaho národa a stejně to nepomůže.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 17.09.2009 15:40, RE: Hrůza
David V napísal:
Posledních několik dotazů, respektive odpovědí jsou fakt perly. Zejména poslední bod je naprosto geniální. Navrhuji toto, nechám si za 10 let starý automobil vyplatit šrotovné a dále si jej nechám v užívání, protože má ještě vše funkční - povoažuji to za nejlepší ekologické řešení. Pochopil jsem ekologickou likvidaci starého vozu správně?
Žádné státem podporované pokroucení trhu není správné a jestli má šrotovné smysl, tak v okolních zemích, kdy kupují naše produkty za naše ceny, ale příspěvky s...
Bať, naivní dotazy, proč by si pod sebou Tunkl řezal větev (ale to zdůvodnění je vskutku akrobatické). To je jako ptát se výrobce tkaniček, jestli souhlasí s dotacemi na výrobu tkaniček a se zákazem výroby suchých zipů....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 17.09.2009 17:06, A ještě
Prý šrotovné není kvůli oživení průmyslu, ale kvůli omlazení vozového parku. No jestli je to pravda, tak ať rozdávájí šrotovné za stará auta, ale nepodmiňují to nákupem nových. Mít 25 let starou Škodíru, tak ji za 30 nechám se šrotovat a za ty prachy si koupím Escorta z 98 s Euro II a průměrnému stáři pomohu svým 14-ti letým omlazením. A podle posledního tvrzení to navíc bude ekologické, protože za toho Escora už taky někdo mohl 30 tisíc dostat v rámci šrotovného. A protože je neekologické vyrábět nové, když staré funguje, já s ním mohu bez problému jezdit a šťastní mohou být všichni. Výrobce nových vozidel prodá náhradu za Escorta, čímž se sníží produkované emise při jízdě, omladí park a nemusí se propouštět. Majitel Escorta dostane krásný příspěvek na nový stroj a já za svou Škodu získám řádově "čistější" auto a ještě omladím vozový park a nestálo mě to zbytečné peníze. Super, nebo snad ne?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 17.09.2009 20:22, RE: A ještě
David V napísal:
Prý šrotovné není kvůli oživení průmyslu, ale kvůli omlazení vozového parku. No jestli je to pravda, tak ať rozdávájí šrotovné za stará auta, ale nepodmiňují to nákupem nových. Mít 25 let starou Škodíru, tak ji za 30 nechám se šrotovat a za ty prachy si koupím Escorta z 98 s Euro II a průměrnému stáři pomohu svým 14-ti letým omlazením. A podle posledního tvrzení to navíc bude ekologické, protože za toho Escora už taky někdo mohl 30 tisíc dostat v rámci šrotovného. A protože je neekologické vyráb...
Fajn návrh. Osobně bych se přimlouval. Jenže to už by bylo příliš přímočaré rozdávání peněz. Když to platí jen na nové, tak se to vždy zašmodrchá s tím, že to vlastně je výhodné, protože se to vrátí na DPH...
Jinak souhlas. Klidně by to šlo udělat podle emisních Euro norem. Posun o 1 euronormu nahoru 5 tis. Kč, ob dvě 15 tis. Kč, ob tři 30 tis. Kč.
Jenže i toto je naprosto na palici. Proč by měl být "trestán" ten, kdo poctivě za své našetřil? A teď nějakej jouda, co prachy prochlastá, dostane almužnu za svoje pohodlí! Stejně jako zelená úsporám. Mnoho lidí za svoje těžce vydělané děňgy zateplilo a vyměnili okna. A teď se bude přispívat lemplům??? Bursíka bych za to "ukřižoval".
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 17.09.2009 21:47, RE: A ještě
rohYpnol napísal:
Fajn návrh. Osobně bych se přimlouval. Jenže to už by bylo příliš přímočaré rozdávání peněz. Když to platí jen na nové, tak se to vždy zašmodrchá s tím, že to vlastně je výhodné, protože se to vrátí na DPH...
Jinak souhlas. Klidně by to šlo udělat podle emisních Euro norem. Posun o 1 euronormu nahoru 5 tis. Kč, ob dvě 15 tis. Kč, ob tři 30 tis. Kč.
Jenže i toto je naprosto na palici. Proč by měl být "trestán" ten, kdo poctivě za své našetřil? A teď nějakej jouda, co prachy prochlastá, dostane al...
Jasně. Já chtěl jen ukázat tu absurditu těch odpovědí. Nejsem pro to, aby byla nějaká část lidí zvýhodňována. Zářný příklad omlazení a zekologizování parku jsem já. Nahradil jsem Vectru A 14 let starou s Euro II a kombi spotřebou 7,5 Mondeem III z 2001 Euro IV, ale kombi spotřebou 9,5. Je to ekologický počin nebo ne?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.09.2009 09:56, RE: A ještě
David V napísal:
Prý šrotovné není kvůli oživení průmyslu, ale kvůli omlazení vozového parku. No jestli je to pravda, tak ať rozdávájí šrotovné za stará auta, ale nepodmiňují to nákupem nových. Mít 25 let starou Škodíru, tak ji za 30 nechám se šrotovat a za ty prachy si koupím Escorta z 98 s Euro II a průměrnému stáři pomohu svým 14-ti letým omlazením. A podle posledního tvrzení to navíc bude ekologické, protože za toho Escora už taky někdo mohl 30 tisíc dostat v rámci šrotovného. A protože je neekologické vyráb...
Davide fakt si myslíte že původní majitel escorta z roku 98 vezme třicet tisíc přihodí minimálně dvěstě a jde si koupit nové auto? Myslím že ten by už v tom eskymáku dávno nejezdil, spíš se obávám že vezme úvěr koupi to nové auto a do půlroku nebude mít z čeho splácet. Šrotovné má podle mě význam ani né tak ekologický a ekonomický jako spíše zlepšení bezpečnosti vozového parku. Nicméně lidi co mají peníze na nový vůz taak ti si ho koupí i bez šrotovného protože zpravidla deset a vícelet starou herku doma nemají a ti ostatní si na to nové půjči a pak už jim třeba nezbyde na benzín nebo na rohlíky.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.09.2009 10:20, RE: A ještě
Pitrisek napísal:
Davide fakt si myslíte že původní majitel escorta z roku 98 vezme třicet tisíc přihodí minimálně dvěstě a jde si koupit nové auto? Myslím že ten by už v tom eskymáku dávno nejezdil, spíš se obávám že vezme úvěr koupi to nové auto a do půlroku nebude mít z čeho splácet. Šrotovné má podle mě význam ani né tak ekologický a ekonomický jako spíše zlepšení bezpečnosti vozového parku. Nicméně lidi co mají peníze na nový vůz taak ti si ho koupí i bez šrotovného protože zpravidla deset a vícelet starou h...
Moje hypotéza je spíše zahnána na hranici absurdnosti, aby nebyla v kontrastu s odpověďmi Tunkla. Samozřejmě je většinou nesmysl nechat si za 10-ti leté auto vyplatit šrotovné (ono má totiž obvykle vyšší prodejní hodnotu), přihodit od 200 do 500 tisíc a jít si koupit nové. Taky souhlasím s tím, že šrotovné nepřinutí nikoho si koupit nové auto, jen proto, že dostane 5-10% od státu. Šrotovné využijí lidé, kteří už jsou pro výměnu auta rozhonuti a buď ušetří nebo si v hodnotě šrotovného dopřejí kryt schránky před spolujezdcem a plnohodnotnou rezervu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 18.09.2009 11:16, RE: A ještě
David V napísal:
Jasně. Já chtěl jen ukázat tu absurditu těch odpovědí. Nejsem pro to, aby byla nějaká část lidí zvýhodňována. Zářný příklad omlazení a zekologizování parku jsem já. Nahradil jsem Vectru A 14 let starou s Euro II a kombi spotřebou 7,5 Mondeem III z 2001 Euro IV, ale kombi spotřebou 9,5. Je to ekologický počin nebo ne?
Je to velmi ekologické. Dokonce tak ekologické, jak křišťálově čistý dokáže být křišťál ;)
Pro objektivní porovnání ale musíš přepočítat na CO2 na ujetý km ;DDD
Jinak s tvým příspěvkem beze zbytku souhlas.
reagovať


aktualizovať
túto tému sledujete

prestať sledovať túto tému


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.