Ahoj všem,
chci se podělit o zkušenosti s operativním leasingem od VW financial services (Škofin). Vzal jsem si Golfa 1.0 81 kW Maraton edition, pronájem 09/2017-09/2020, tedy 3 roky, měs.splátka 5550,- CZK, nájezd za 3 roky 45.000 km + 5.000 tzv.volných za doplatek 1,77 Kč/km. Smlouva bez nějakých výjimečných služeb typu zimní gumy (ty jsem si musel koupit sám), servis v ceně, spoluúčast minimálně 5.000 - což se ukázalo jako nevýhodné.
Vše bylo v pořádku do té doby než jsem se musel z důvodu narození druhého potomka přestěhovat a jezdit do práce 150 km denně. Nájezd se rapidně navýšil a mě bylo jasné že tři roky rozhodně nebude trvat dokud nenajedu 45.000. Před pár dny, tedy po uplynutí dvou let běhu smlouvy, jsem se ptal VW na možnosti dřívějšího vrácení vozu. Ty jsou v zásadě dvě:
1. vůz se dá do aukce /do komise na základě znaleckého odhadu. Po prodeji se od ceny nového vozu odečte co jsem zaplatil na pronájmu, za kolik se prodalo auto a zbytek doplatím (tedy značné riziko že budu doplácet raketu vyšší než součet zbývajících splátek)
2. vůz si nechám a budu splácet do konce smlouvy s tím že NENÍ MOŽNÉ abych jim auto alespoň odvezl aby si ho ustájili. Jakmile bych jim auto odvezl tak by spustili proces v bodu 1. I přes mé upozornění že vůz používat nehodlám a že tedy bude někde rok stát na parkovišti, zabírat místo, materiály a díly budou degradovat. Je jim to úplně jedno. Takže klidně nechají shnít téměř nové auto. Zajímavý přístup od automobilky s globálním průserem za podvody při emisích.
Očekával jsem alespoň náznak nějakého kompromisu, ale byl jsem příšerně naivní
Další nepříjemná zkušenost (ale předvídatelná) spočívá ve spoluúčasti. Jakmile Vám nějaký idiot na parkovišti auto odře (2x během dvou let, samozřejmě Středočeský kraj, území s mimořádně debilními řidiči), tak hlásíte škodu a automaticky si chystáte bůra. Takže i prkotina, kterou byste na vlastním autě nijak moc neřešili, protože je třeba sotva vidět, se zde projeví jako drahá legrace.
Leasingovka tak vždy dostane svoje. Vy máte přivézt auto v takovém stavu a s takovými kilometry, aby ho mohli prodat minimálně za takovou cenu, kterou by společně s vašimi splátkami dostali za nový auto. A jakmile bude něco jinak, rozdíl doplácíte vy.
Nečekejte diskuse, kompromisy, změny plánu. Nečekejte pro-zákaznický přístup, aby si třeba zákazníka naklonili a zajistili si tak jeho loajalitu do budoucna. Tady jsme v ČR a očekávejte pouze že budete solit
Už nikdy do žádnýho operáku nejdu, to vim jistě. A od VW se taky budu držet dál.