anonym napísal:
opel sopel .nejhorší jsou kadety
Stare oply mely velmi dobre benzinove motory, a od 2,4i nahoru rozvody pohanene retezem. Za best opel motor vsech dob lze povazovat radovy sestivalec C30SE vyuzivajici vsechny pokrokova reseni sve doby (promenne sani 4ventily na valec, vyfukove ventily chlazene sodikem a tomu odpovidajici vykon 150kW urychlil omegu az na 240km/hod (na tachometru 280
). K tomu pohodli (u nejvyssi vybavy klima, vytapene sedacky, tempomat, vse v elektrice). I podvozek byl na velmi slusne urovni (automaticke nastaveni vysky podle zatizeni, diferencial se zvysenou svornosti). A i tvar karoserie je silne nadcasovy, presto ze je to 20 let stare auto, ma i na dnesni dobu sve kouzlo (navic vyvjijeno v aerodynamickem tunelu a Cx snad 0,29?). A uvnitr obrovske mnozstvi mista, v provedeni kombi takovy maly nakladak.
....
Bohuzel je to opel a tomu odpovida kvalita. Naprosto neuveritelne to hnije (blatniky, lemy, dvere a bohuzel i ulozeni tlumicu a nosniky). Takze dnes jsou to v 99 procentech rozpadajici se vraky, ale cena tomu odpovida, takze limuzinu s porizovaci hodnotou okolo milionu lze dnes koupit od 5000 korun nahoru a urcite je to i v silne zkorodovanem stavu bezpecnejsi nez zkorodovana 120ka za stejny penize. Preci jen je to velke auto s dobre resenymi deformacnimi zonami a kladivem tezkeho motoru vpredu.
....
Trochu bych zchladil nadseni pro novejsi omegu, jednu takovou z 98 roku jsem mel a beckova svou spolehlivosti nesahala ackove ani po kotniky. Uznavam, mozna smula na kus. Ale oproti dvema ackovym, ktere jsem mel cest provozovat je to naprosto nesrovnatelny krok dolu. Takze kdyz opla, tak omegu. Kdyz omegu tak sjedine starou rezavou ackovou krasavici nejlepe s radovym sestivalcem c30SE
.