toskey napísal:
Co to plaácáš za nesmysly zase nákej zamindrákovanej idiot z PR oddělení VW nebo nevzdělaný hnup. Opel nikdy něměl naftáky od fordu,když už tak od Fiatu,BMW,ISuzu. Dále naopak SAAB přebíral oplovské věci. A Daeewoo nebo ted chevrolet přebírá platformy od Opelu ne obráceně, takže si nejdřív něco zjiti nebo si nech ty své hloupé informace někam do hospy pro socky kam patříš.
Tak to BMW je úplně vedle. Opel používal koncem let 80, 6-ti válce, které se dost (konstrukcí) podobaly na ty od BMW, ale s BMW nikdy nespolupracoval, když už, tak s Audi. První naftové motory, které by se dali označit za vlastní produkci, dostal až se vstupem do GM, kdy GM v evropě vyvíjelo naftový motor ve spolupráci s Fordem. Daewoo tehdy bylo ještě samostatná automobilka. Opely v 90. letech dostali podvozky od Saabu a vůbec téměř veškerou elektroniku nebo si to obrovské zvýšení spolehlivosti Opelu a až astronomické zlepšení jízdních vlastností vysvětlujete kouzlem. Saab bohužel už v 90. letech musel extrémně utlumit vývoj (hlavně motorů), protože z koncernu GM nedostával dost peněž, viz. naprosto tristní model 9-5. Vývoj podvozkové platformy je dosti drahý a tak všechny automobilky z koncernu GM používají stejné, mírně modifikované (jako třeba Škoda bere podvozkové platformy od VW). Poslední podvozková platforma na které jezdí všechny současné Opely opět pochází z vývoje Saabu, ta úplně poslední potom z vývoje Opelu, i když se vlastně jedná jen o mírnou modifikaci té předchozí z dílny Saabu. Doba kdy Opel používal nafťáky od Fiatu nebo Isuzu je doba kdy automobilka neměla vlastní naftový motor a tak je nakupovala odjinud