0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Vectra A - jakou je ojetinou?

kategórie zaradenia témy: poradna, servisní náklady, technické dotazy, německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 02:41, Jen za opravdu málo peněz
Úplnou shodou okolností znám člověka co s tímto vozem poměrně dost km najezdil a bez nějakých "dramatický" problémů, ale Vectra A by pomalu spíše po vrakovišti měla "rozhlížet". Sehnat kus za málo peněz by snad nemusel být až takový problém, sehnat kus v "rozumném" stavu však možná ano.
Asi je na místě popřát opravdu HODNĚ štěstí..
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 06:06,
Řekl bych, že nabídka motorů končila na 2,5 V6 a ne 2,0. Svého času jsem ji měl v krátkém užívání, ale to se psal r.98. Dnes kupovat podobné auto je o ničem, bude to vylítaná herka.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 08:04, RE: bez předmětu
Alda napísal:
Řekl bych, že nabídka motorů končila na 2,5 V6 a ne 2,0. Svého času jsem ji měl v krátkém užívání, ale to se psal r.98. Dnes kupovat podobné auto je o ničem, bude to vylítaná herka.
To se bohuzel pletete -- motor 2.5 V6 mela az Vectra B vyrabena od roku 1995. Jeste k te nabidce motoru Vectry A -- pan Dvorsky sice doporucuje jako nejlepsi zakladni verzi ctyrvalce o zdvihovem objemu 1,6 (55 kW), ale ja tuto variantu vidim jako nejlepsi do mensich modelu tehdejsi doby (Kadett E/Astra F). Naopak do Vectry bych spis zvolil bud o neco silnejsi 1,8 (66 kW), pokud tazatel touzi usetrit par stokorun na povinnem ruceni, nebo zdaleka nejlepe motor 2,0 (85 kW), se kterym bude jizda velmi pohodova a dostatecne svizna. Vsechny tyto motory jsou prakticky stejne -- jednoduche, spolehlive a plati temer za neznicitelne. Obzvlast pri delsich jizdach dovedou prekvapit az neuveritelne nizkou spotrebou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 08:07, RE: bez předmětu
Alda napísal:
Řekl bych, že nabídka motorů končila na 2,5 V6 a ne 2,0. Svého času jsem ji měl v krátkém užívání, ale to se psal r.98. Dnes kupovat podobné auto je o ničem, bude to vylítaná herka.
Jestli oni to nemysleli s ohledem na výkon. 2.5 V6 měla 125 kW ale 2-litr turbo měl oněch 150 kW.
Jinak popis opravdu sedí. Z vlastní zkušenosti s 1.8, bych doporučil raději 2-litr, který bude na pohodlnou jízdu lepším společníkem. Tady se dokonce shodnu i s Kylie, že jsou to vesměs auta hodně opotřebovaná a sehnat dobrý kus, který bude sloužit chce čas. Ale pokud se to podaří, tak auto za opravdu málo peněz zas tak málo nenabídne, komu nejde o image, ale užitek, toho může auto překvapit. Co se týká výbavy, tak byly kusy označované CDX, kde bylo všechno elektrické (zrcátka, okna i třeba šíbr), dále k vybavení může patřit ABS, 2 airbagy, servo, výškově stavitelné sedadlo a dokonce manuální klimatizace.
Motor většinou auto přežije (pokud není naftový), ale průsaky tam jsou. Cena olejové vany zas tak hrozná není, 1700 z druhovýroby je únosné, ale vana spíše než kvůli těsnění se musí měnit kvůli korozi, protože pod ní cekem nešikovně vede výfukové potrubí. Největším problémem Opelů do konce 90-tých let je koroze, na kterou většinou dojede karoserie. Hlavně již zmíněné lemy a prahy, taky spodky dveří a zespodu u zadního nárazníku spojení podlahy v kufru.
Ceny jsou nízké a doporučuji vybrat vůz s opravenou korozí nebo s vědomím, že se nechá opravit, jinak dokáže přes zimu udělat velký pokrok. Náhradní díly jsou levné, a to i kvalitní, přecejen nejmladší kusy mají 13 let, takže není potřeba platit "luxus".
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 08:11, RE: bez předmětu
AnderN napísal:
To se bohuzel pletete -- motor 2.5 V6 mela az Vectra B vyrabena od roku 1995. Jeste k te nabidce motoru Vectry A -- pan Dvorsky sice doporucuje jako nejlepsi zakladni verzi ctyrvalce o zdvihovem objemu 1,6 (55 kW), ale ja tuto variantu vidim jako nejlepsi do mensich modelu tehdejsi doby (Kadett E/Astra F). Naopak do Vectry bych spis zvolil bud o neco silnejsi 1,8 (66 kW), pokud tazatel touzi usetrit par stokorun na povinnem ruceni, nebo zdaleka nejlepe motor 2,0 (85 kW), se kterym bude jizda vel...
Bohužel se pleteš Ty. 2.5 V6 označení tuším C25XE se dávalo už do Vectry A a bylo to tuším od roku 1992.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 08:20, 2.5 V6
Jojo kolegové mají pravdu, 2.5 bylo už ve vVektře A. Rok přesně nevím, ale kámoš ju měl.Nevím jestli bylo něco špatně, ale s VR6 passatem B4 jsme ji uplně uletěli.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 09:58, RE: bez předmětu
David V napísal:
Bohužel se pleteš Ty. 2.5 V6 označení tuším C25XE se dávalo už do Vectry A a bylo to tuším od roku 1992.
Bylo to od roku 1993 a skutečně jde o ten samý motor, co v B. Jeho spolehlivost je však poněkud diskutabilní, přičemž hlavně rozvody mají v tomto co dohánět. Autor článku zmiňuje turbo 2,0, které je sice úžasné, ale jen v určitém ohledu. Jednak jej nejspíše neseženete a hlavně čtyřkolka v Opleu je tak složitá, že její údržba byla neúnosná i pro majitele zánovního vozu. Navíc auta s ní mají dosti nečitelné jízdní vlastnosti. Prostě řada jiných výrobců zvládla pohon všech kol v té době jednoduše lépe. Nejlepší volbou je osmiventilový 2,0, který dobře jede, málo žere a je spolehlivý. Příšerné jsou naopak vznětové motory. osobně bych hledal vzácnou verzi 2000 (do modernizace), případně GT od modernizace, které mají perlu mezi zážehovými motory, kterou je 2,0i 16V s výkonem 110 kW.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 10:32, RE: 2.5 V6
eTeflon napísal:
Jojo kolegové mají pravdu, 2.5 bylo už ve vVektře A. Rok přesně nevím, ale kámoš ju měl.Nevím jestli bylo něco špatně, ale s VR6 passatem B4 jsme ji uplně uletěli.
Jsem chtel skoro napsat, ze V6 tam nikdy nebyla a jesteze jsem si to overil. Nakonec je to logicke, v calibre byl a calibra z vectry vychazi. Nakonec jsem si i vzpomel na par vecter A s V6 na zadi.

S tim passatem je to logicke, o trochu vyssi vykon, ale celkem vyssi tocivy moment. Nevim jakou charakteristiku ma VR6 (nejel jsem), ale 2.5i V6 v omeze jde pekelne pomalu do otacek (podctvercova charakteristika), takze tam mozna bude ten rozdil.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 10:47,
Sorry za off-topic, ale na auto tečka cézet je zajímavej článek - test Accord x Mondeo x C5. Všechny mají 2.2 turbo diesel. C5 skončila jako poslední pro špatné rozložení hmotnosti, horší motor, podvozek - tedy to co (tady Kylie vychvaluje) a výrazně vyšší spotřebu.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 11:18, RE: bez předmětu
free78 napísal:
Sorry za off-topic, ale na auto tečka cézet je zajímavej článek - test Accord x Mondeo x C5. Všechny mají 2.2 turbo diesel. C5 skončila jako poslední pro špatné rozložení hmotnosti, horší motor, podvozek - tedy to co (tady Kylie vychvaluje) a výrazně vyšší spotřebu.
Kylie to svede na to, že C5 v testu je po faceliftu ("ta starší je lepší") nebo že redaktoři na východ od němec tomu nerozumí, nebo na něco úplně jiného. Uvidíme...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 11:26, RE: bez předmětu
Alda napísal:
Kylie to svede na to, že C5 v testu je po faceliftu ("ta starší je lepší") nebo že redaktoři na východ od němec tomu nerozumí, nebo na něco úplně jiného. Uvidíme...
Ten "samý" test najdete v německém Auto Zeitung a kupodivu dopadl přesně OPAČNĚ!
Nová C5 je chválena za skvělou trakci (vzhledem k rozložení hmotnosti) - to NENí vtip!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 11:33, RE: bez předmětu
Kylie napísal:
Ten "samý" test najdete v německém Auto Zeitung a kupodivu dopadl přesně OPAČNĚ!
Nová C5 je chválena za skvělou trakci (vzhledem k rozložení hmotnosti) - to NENí vtip!
Ještě bych měl takovou podotázečku. Předpokládal jsem, že Ford "bere" diesel motory od "Citroenu" (tedy PSA). Jak je možné, že v C5 je slabší varianta 2.2HDI, než ve Fordu (kW i Nm) ? V případě AUDI / VW / Seat / Škoda vy něco takového nehrozilo. Nejvýkonější verze 1.9TDi ve škodovce by nemohl výkonem překračovat nejvýkonější verzi 1.9TDi v AUDI (to nikdy), ve VW (skoro nikdy). Jen mne to tak překvapilo...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 11:35, www.autozeitung.de/verglechstest/mittelklasse-kombis
Znám "český" pohled na vozy Citroën a NEmyslím si, že by zrovna v německu tuto francouzskou značku někdo "protlačoval" - ostatně mondeo je "domácí" (což jistě víte - a "většinou" všude "domácí" vliv existuje - což asi "uznáte")
PS: K testům dodám, že záleží na "důležitosti" kritérií, tedy "nastavení" hodnocení (dobrým příkladem kterak "NE" je český Svět motorů - vždy vyhraje škoda či "něco" z koncernu VW - prostě protože kritéria jsou nastavena "na to" v čem tyto vozy "vynikají", naopak v čem "zaostávají" je hodnoceno "minimálně" - ono je to TAK jednoduché ...víte, když jsem psala, že se "v oboru" leta pohybuji - myslíte, že jsem si vymýšlela? Víte, když jsem psala, že pro jednu automobilku jsem pracovala, myslíte že jsem si vymýšlela? ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 11:35, RE: bez předmětu
Kylie napísal:
Ten "samý" test najdete v německém Auto Zeitung a kupodivu dopadl přesně OPAČNĚ!
Nová C5 je chválena za skvělou trakci (vzhledem k rozložení hmotnosti) - to NENí vtip!
Takže jsou to ti redaktoři. Co jsem říkal/psal.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 11:53, RE: bez předmětu
free78 napísal:
Ještě bych měl takovou podotázečku. Předpokládal jsem, že Ford "bere" diesel motory od "Citroenu" (tedy PSA). Jak je možné, že v C5 je slabší varianta 2.2HDI, než ve Fordu (kW i Nm) ? V případě AUDI / VW / Seat / Škoda vy něco takového nehrozilo. Nejvýkonější verze 1.9TDi ve škodovce by nemohl výkonem překračovat nejvýkonější verzi 1.9TDi v AUDI (to nikdy), ve VW (skoro nikdy). Jen mne to tak překvapilo...
Ford opravdu bere dieslové motory od PSA, ale konkrétní finálové nastavení řídící jednotky je "každého věc" (audi, seat ... - to je JEDNA firma - to je trošičku něco jiného), ford/citroën stejný motor "slaďují" s jinou převodovkou (např.) těch důvodů je více, prostě ford "poladil" takto (asi maximum se snažil "vydolovat"), citroën (asi spíše pložší křivku točivého momentu) - to jen tak "tipuji", ale možná to i "sedí".
Ostatně že firmami (všemi) udávané kW a Nm jsou "orientační" (dopoučuji nějaký časopis, kde porovnávají "udávané" výkony s "naměřenými" - docela VELMi zajímavé! "Serioznost" některých výrobců pěkně "naznačující" - v česku to snad dělá jen a pouze Auto Diesel - ono je to u některýc značek VELMi nepopulární - no není divu ,-)
Lidé se často řídí "číslíčkem" výkonu (např.) - ono je to ale daleko daleko "složitější". Důležitý je nikoliv udávaný (vlastně "teoretický") výkon motoru, ale to co "doputuje" na kola (a to je občas BIG biG Big big BiG rozdíl).
I v německých časopisech v posledních letech cítím "zkomerčnění", ale stále najdete "podrobnější" "důkladnější" testy (to jsou "peníze", v česku se prodá nových vozů jak v jednom velkém německém městě, cca) a například i toto srovnání mezi udávanými hodnotami a "reálným" výkonem.
U motoru není (narozdíl od všeobecného "vnímání") nejdůležitější výkon, když už "důležitější" je v praxi spíše točivý moment, resp. křivka jeho průběhu, resp. "poměr-poladění" křivek výkonu a točivého momentu, resp. "sladění" těchto "křivek" s převodovkou ... to už je ale docela složité, takže "dav" zůstane u číslíčka "výkon" (a údaje 0-100 km/h, což už je úúúplný nesmysl - pokud je např. převod nastaven že "končí" na 96 km/h - na 100 km je "později" než konkurence, v reálu může být daleko "lepší") - prostě je to daleko složitější (a z číslíček o výkonu apod. se to vlastně skoro poznat nedá - když už, doporučuji graf výkon/točivý moment motoru)
PS: Stejné je to u "hifi", lampový zesilovač ve třídě A s výkonem 10 W bývá (je) nesrovnatelně lepší kvalitnější, nežli "plečka" s udávaným výkonem třeba 170 watt (tam se "točivému momentu" říká "damping factor" - to je takový "soukromý vtípek", promiňte ,-)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 11:55, RE: bez předmětu
Alda napísal:
Takže jsou to ti redaktoři. Co jsem říkal/psal.
To věru nevím, myslím že je vhodné OBA testy přečíst a v mozečku "protřepat promíchat" ... (ale ten český Svět motorů - ten opravdu NEbrat!)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 12:47, Testy
Alda napísal:
Takže jsou to ti redaktoři. Co jsem říkal/psal.
V klidu si oba testy porovnám večer, ale takhle z hlavy - v německém testu si pochvalu zasloužily brzdy C5 - byl nejLEPŠÍ; v českém ve srovnání se stejnými vizy v téže disciplíně - nejHORŠÍ ... (a těch "rozdílů" je tam ...)
Testy na českém auto.cz jsou dělány v podobném stylu jako ty německé (výrazný pokrok od "porevolučních pokusů") - nicméně výsledky jsou ZÁSADNĚ jiné - německá verze je přeci je podrobnější a detailnější (v tištěné podobě ještě o něco více, než-li na webu)
Rozhodně jsou TAK extrémně "opačné" výsledky ...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 13:05, RE: www.autozeitung.de/verglechstest/mittelklasse-kombis
Kylie napísal:
Znám "český" pohled na vozy Citroën a NEmyslím si, že by zrovna v německu tuto francouzskou značku někdo "protlačoval" - ostatně mondeo je "domácí" (což jistě víte - a "většinou" všude "domácí" vliv existuje - což asi "uznáte")
PS: K testům dodám, že záleží na "důležitosti" kritérií, tedy "nastavení" hodnocení (dobrým příkladem kterak "NE" je český Svět motorů - vždy vyhraje škoda či "něco" z koncernu VW - prostě protože kritéria jsou nastavena "na to" v čem tyto vozy "vynikají", naopak v čem ...
Lehce off-topic dotaz. Jakou vypovídací hodnotu vůbec tyto komerční testy aut (v časopisech apod.) mají?
Například časopisecké testy lyží, jež dav stále ještě nadšeně sleduje, jsou totálně zprofanované a každý zasvěcenec ví, že jsou především jinou formou reklamy. Nikdo z nich by si jejich výsledky netroufl operovat.
Možná je to u aut jinak, je to přece jenom mnohem větší byznys, ale stejně by mě to zajímalo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 13:28, RE: Testy
Kylie napísal:
V klidu si oba testy porovnám večer, ale takhle z hlavy - v německém testu si pochvalu zasloužily brzdy C5 - byl nejLEPŠÍ; v českém ve srovnání se stejnými vizy v téže disciplíně - nejHORŠÍ ... (a těch "rozdílů" je tam ...)
Testy na českém auto.cz jsou dělány v podobném stylu jako ty německé (výrazný pokrok od "porevolučních pokusů") - nicméně výsledky jsou ZÁSADNĚ jiné - německá verze je přeci je podrobnější a detailnější (v tištěné podobě ještě o něco více, než-li na webu)
Rozhodně jsou TAK e...
Myslím, že v novém Autotipu ve srovnání Superb 2.0 TDI CR vs C5 2,2 biturbo (snad i s hydractivem) vyhrál Superb. Dokonce tam zvlášť píšou, že TDI je živější a má nižší spotřebu.. Možná je to i kvůli nadváze C5 - je o 3 metráky těžší.. Na druhou stranu testů je spousta a občas jsou výsledky (i v rámci jedné země) jiné. Význam testů bych až tak nepřeceňoval, často rozhodují subjektivní dojmy testujících (viz např. výsledek nějakého podrobného testu v Auto Motor und Sport z roku 1997, který zmiňuje Vaculík - Alfa 156 porazila BMW 3....). Stejně tak bych nepřeceňoval různé ankety (např. Auto roku). Vítězové byli taky v historii všelijací. Mimochodem do finále 2009 nepostoupila C5. Ale nebojte Kylie, svoje zákazníky si najde, je to hezká kára :)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 05.11.2008 13:55, RE: Testy
NN_N napísal:
Myslím, že v novém Autotipu ve srovnání Superb 2.0 TDI CR vs C5 2,2 biturbo (snad i s hydractivem) vyhrál Superb. Dokonce tam zvlášť píšou, že TDI je živější a má nižší spotřebu.. Možná je to i kvůli nadváze C5 - je o 3 metráky těžší.. Na druhou stranu testů je spousta a občas jsou výsledky (i v rámci jedné země) jiné. Význam testů bych až tak nepřeceňoval, často rozhodují subjektivní dojmy testujících (viz např. výsledek nějakého podrobného testu v Auto Motor und Sport z roku 1997, který zmiňuj...
v tom testu je hlavně zajímavá poznámka u Accorda,že žehlí nerovnosti lépe než vychvalovaný C5,a zároveň když dojde na rychlou jízdu tak se nehoupe a nenaklání a drží stopu.
To zní až nadpřirozeně,každopádně je to bomba pokud je to pravda, pro mě je vítěz Accord.
reagovať
1 2 3


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.