JiřikP napísal:
Dobrý den, mám tohle auto ve verzi GTS v manuálu a chci jen uvést na pravou míru chyby uvedené v tomto článku. Takže uvádím výňatek z textu a můj komentář velkým písmem. To k čemu se nevyjadřuji je pravdivé: V Americe je celkem běžné, že velkoobjemové motory produkují menší výkony než obdobné u evropské konkurence- TY SE ČTYŘVENTILOVÝMI HLAVAMI MAJÍ SROVNATELNÝ VÝKON. Lví podíl na tom často mají velmi přísné spalinové normy. V této souvislosti s ohledem na původ mě zaujalo, že tento téměř čtvercový motor (vrtání 87,5 mm a zdvih 88 mm) dosahuje maximálního výkonu až za hranicí 6000 otáček (6200 rpm)- DÍKY ČEMUŽ SE DÁ ÚČINNĚ PROVOZOVAT MEZI 4-6500 OTÁČKAMI ZA MINUTU. PODÍVEJTE SE NA MAXIMÁLNÍ RYCHLOST V MANUÁLU- ČINÍ 248KM/H, COŽ JE NA 155KW REKORDNÍ HODNOTA. Dalo by se očekávat, že nevalný výkon vynahradí slušně rozložená pružnost tohoto motoru do širokého spektra otáček. I tuto válku by zmíněný motor pravděpodobně prohrál. Ne snad proto, že by se nedokázal vcelku bezproblémově rozjet z nejnižších otáček, ale jeho výkon v těchto otáčkách neodpovídá obsahu. Ani nemusíme chodit ke špičkovému třílitru od BMW, který v té době běžně disponoval výkonem 170 kW. Stačí srovnání s úplně přímou konkurencí Fordem Mondeo ve verzi ST 220, jehož třílitrová V6-ka od Jaguaru dokázala vyprodukovat 166 kW – JEDEN Z NEJMÉNĚ SPOLEHLIVÝCH MOTORŮ FORDU, ZADÍRÁ SE!!! a byla pružná prakticky v celém spektru otáček díky sofistikovanému řešení dvojitého sání- ŽÁDNÉ DVOJITÉ SÁNÍ MOTOR NEMÁ (TO MÁ JEN 2.5) A PŘÍLIŠ PRUŽNÝ NENÍ JE VÝRAZNĚ ZNÁT NEDOSTATEK TOČIVÉHO MOMENTU PROTI 3.2 OD OPELU, STAČÍ VYZKOUŠET, MÁ POUHÝCH 280Nm při 4900 ot proti 300/4000 u OPELU- TO JE I DŮVOD PROČ JSEM HO NEKOUPIL, JÍZDA MNĚ ODRADILA. A o spotřebě se většinou uživatelé zmiňují jen velmi neradi. Sice jste uvedl, že to nepovažujete za mínus, ale v přímé konfrontaci s konkurencí tento motor skutečně nemá dobrý poměr „cena/výkon“. Za své průměrné až podprůměrné služby si nechá draze zaplatit. Běžná hodnota kombinované spotřeby se pohybuje kolem 12 l/100 km TUTO SPOTŘEBU DOSAHUJI V LITRECH LPG PŘI JÍZDĚ 60% MĚSTO, 40%DÁLKA. , což skutečně není zrovna málo i s přihlédnutím k nadstandardnímu obsahu. Druhou bolestí tohoto motoru je vrtkavá spolehlivost. Nekazí se věci, jako je zapalování nebo vstřikování benzínu. Ani nadměrně neodcházejí důležitá čidla na motoru. Prostě nic, kvůli čemu motor sice nepoběží, ale nerozbije se. Tady je zacíleno přímo „na komoru“, a to konkrétně na rozvody. Rozvodový mechanismus, přesněji řemen, je nejslabším článkem motoru –NENÍ PRAVDA, POŠLETE MI ODKAZ NA JEDINÝ POTKANÝ 3.2 V ČR!! PROBLÉM JE TEN ŽE NĚKTERÉ SERVISY ROZVODY NEUMÍ UDĚLAT A PAK SE MOTOR MŮŽE POTKAT a ačkoliv výrobce předepisuje 90 tisíc km nebo 5 let (dokonce jsem viděl i 120 tisíc a 8 let), je doporučeno rozvody měnit nejpozději po 60-ti tisících a o tom, že to nebude v případě 24-ventilového motoru zadarmo se nemusím ani rozepisovat. PROTI MOTORŮM S ROZVODY ŘETĚZEM TO VŠAK SKORO ZADARMO JE, ŘEMEN STOJÍ 800,- A KLADKY 3000,-. ZKUSTE REPASOVAT ŘETĚZOVÝ ROZVOD U V6, KTERÝ VÍCE JAK 250 TISÍC STEJNĚ NEVYDRŽÍ !!! U BMW si budete muset za stejný rok výroby nemálo připlatit, ale Ford Mondeo je pro Vectru naprosto srovnatelná konkurence, a co se týká jízdních parametrů, tak Mondeo je na tom lépe. Jeho zadní quadralink – MÁ I VECTRA má před IDS plus od Opelu pořád náskok. Dále autor píše o nutnosti vyměnit vodní pumpu při výměně rozvodů- tu rozvodový řemen vůbec nepohání!! Prosím lidi pišme o věcech, které opravdu známe a nevymýšlejme si!!
Konstruktivní kritika je zde vždy vítána, i za cenu toho, že odhalí nedostatky v informovanosti. Nicméně k některým textům bych se vyjádřil s dovolením já.
Co se týká točivého momentu, tak 300 N/m @ 4000 rpm odpovídá přibližně výkonu 125,5 kW zatímco u Fordu 280 N/m @ 4900 rpm odpovídá výkonu 143,5 kW, takže se to velmi těžko srovnává. V nízkých otáčkách může mít Opel navrch, ale ve vysokých se mi tomu nechce věřit. Maximální rychlost je daná odpory prostředí a nastavením převodovky, kde Opel je známý dlouhými převody. To, že je SST220 motorově problematická, je skoro v každém dotazu na Mondeo. Co se týká problémů s rozvody, považuji skoro za totožné, zda se motor poškodí samovolně nebo neznalostí servisních techniků, pro zákazníka je to stejný výsledek.
Co se týká řetězových rozvodů, tak jsou automobilky, kde se rozvody měnit nemusí, to že se v poslední době špatně dimenzují zejména v jedné nejmenované automobilce, je jiná otázka.