0
späť
 

diskuze k tématu: OPEL Omega B - Poslední pořádné auto

kategórie zaradenia témy:
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.07.2005 20:12, levny prepych
Ceny neodpovidaji a jsou vyrazne nizsi-viz autobazar, netrvate-li na znackovem servisu OPEL, tak je spousta levnych dilu z druhovyroby. Omegy byly vyrabeny postupne ve trech verzich A 87-93,B 94-99 a C 00-03 a v ramci nejstarsi ackove rady se vyrabel sportovne ladeny skvost LOTUS OMEGA. Jinak souhlas, rezavi, kazi se, brzdy ale ma omega dobre. Je to velike a pohodlne auto dostupne za malo penez a ve verzi kombi je to nejvetsi kombik na trhu. Zadni nahon neni problem, 6 valce maji vypinatelny protiprokluz. Zajimave je, ze nejlepsi jizdni vykony mely stare radove DUAL RAM trilitry ackove rady (vyrazne vetsi zrychleni oproti nejnovejsim nejvyonejsim modelum)
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 18.07.2005 21:13, RE: levny prepych
vrgada napísal:
Ceny neodpovidaji a jsou vyrazne nizsi-viz autobazar, netrvate-li na znackovem servisu OPEL, tak je spousta levnych dilu z druhovyroby. Omegy byly vyrabeny postupne ve trech verzich A 87-93,B 94-99 a C 00-03 a v ramci nejstarsi ackove rady se vyrabel sportovne ladeny skvost LOTUS OMEGA. Jinak souhlas, rezavi, kazi se, brzdy ale ma omega dobre. Je to velike a pohodlne auto dostupne za malo penez a ve verzi kombi je to nejvetsi kombik na trhu. Zadni nahon neni problem, 6 valce maji vypinatelny pr...
S tou cenou souhlasim. Staci se kouknout tady na tipcars, aby clovek zjistil, ze ceny jsou ne od 150 tisic jak je v clanku, ale od 60 tisic.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.07.2005 09:26, Motory
osobne si myslim ze motor V6 2.5l - benzin je jeden z nejlepsich co opel udelal. daval se nejen do omegy, ale i do calibry a vectry. v calibre jsem s nim nikdy nejel ale ve vectre a omeze ano. a svezeni opravdu super.
pak jsem jel jeste v V6 3.0l a to uz je opravdu bomba. tady uz je citit ta sila za kazde situace. lec spotreba uz je horsi....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.07.2005 16:19, Nesrovnalosti
MaClaud napísal:
osobne si myslim ze motor V6 2.5l - benzin je jeden z nejlepsich co opel udelal. daval se nejen do omegy, ale i do calibry a vectry. v calibre jsem s nim nikdy nejel ale ve vectre a omeze ano. a svezeni opravdu super.
pak jsem jel jeste v V6 3.0l a to uz je opravdu bomba. tady uz je citit ta sila za kazde situace. lec spotreba uz je horsi....
Ceny ojetin zůstaly v článku z doby před dvěma lety, za to se omlouvám, nechal jsem starost o ně na redakci Tipcars, anžto jsem nevěděl, kdy článek použijí. Kdo píše, že brzdy má omega dobré, neumí brzdit či nebrzdí. Ať třikrát za sebou zkusí rozjet vůz na 150 km/h a zastavit na mezi adheze, pak ať napíše znovu. Poté co vymění zkroucené brzdové kotouče. Slabinou je ruční brzda v podobě malého bubnu uvnitř náboje zadního kotouče, řešení alá M-B, zde však s nedostatečnou účinností. Jinak souhlas a dotaz - přeplňovaný Lotus Omega existoval i ve verzi s levostranným řízením? K motoru 2,5 V6 - zvuk, chod a tah OK, leč velmi nespolehlivé rozvody. I při pravidelné údržbě se mnoho motorů potkalo, natož u starých aut kde bývá servis šizen. Tímto motorem se Opel pomstil Saabu 900, který do té doby podobné problémy neznal. Pro calibru nemohu tento motor doporučit vůbec. Již vybavena dvoulitrem je s jízními vlastnostmi na štíru, pokud její příď zatíží šestiválec dalším metrákem, tak už umí slalom projet leda rovně. Kdo na to šlape jen na dlouhých a přehledných rovinách, bude s jízdou spokojen. A ten, kdo tady píše o levných dílech, ať mi najde nějaký levný komplet spojky. Třeba na obyč. dvoulitra. Netrvdím, že neexistuje, ale před třemi lety jsem jí sám kupoval za osm tisíc (na řadu B). Třeba mi ukážete, že jsem zbytečně vyhodil peníze.
Děkuji a neberte to ve zlém.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.07.2005 17:42, RE: Nesrovnalosti
Martin Vaculík napísal:
Ceny ojetin zůstaly v článku z doby před dvěma lety, za to se omlouvám, nechal jsem starost o ně na redakci Tipcars, anžto jsem nevěděl, kdy článek použijí. Kdo píše, že brzdy má omega dobré, neumí brzdit či nebrzdí. Ať třikrát za sebou zkusí rozjet vůz na 150 km/h a zastavit na mezi adheze, pak ať napíše znovu. Poté co vymění zkroucené brzdové kotouče. Slabinou je ruční brzda v podobě malého bubnu uvnitř náboje zadního kotouče, řešení alá M-B, zde však s nedostatečnou účinností. Jinak souhlas a...
cenu v clanku jsou jiz opraveny... :)))
jinak s Vami nemohu souhlasit ze Calibra ma mizerne jizdni vlastnosti.
vim ze v recenzi na Opel Vectra B uvadite skvělé jízdní vlastnosti a uvazimeli ze Calibra ma stejny podvozek jako Vectra....
troufam si tvrdit ze to neni subjektivni nazor. mohu porovnat napriklad s Fiat Coupe a nezdalo se mi ze by se choval o neco lepe nez Calibra.

ale to uz je rec o Calibre a ne o Omeze :))
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Streda 20.07.2005 14:54, RE: Nesrovnalosti
MaClaud napísal:
cenu v clanku jsou jiz opraveny... :)))
jinak s Vami nemohu souhlasit ze Calibra ma mizerne jizdni vlastnosti.
vim ze v recenzi na Opel Vectra B uvadite skvělé jízdní vlastnosti a uvazimeli ze Calibra ma stejny podvozek jako Vectra....
troufam si tvrdit ze to neni subjektivni nazor. mohu porovnat napriklad s Fiat Coupe a nezdalo se mi ze by se choval o neco lepe nez Calibra.

ale to uz je rec o Calibre a ne o Omeze :))
Vectra je rodinný vůz a proto hodnocení jízdních vlastností akcentuje komfort a nezáludnost chování v krizových situacích. Od calibry jsem čekal více. Těžko vysvětlit proč, ale zdá se mi, že jezdí hůře, než vectra. Dost jsem toho najezdil s Calibrou 4x4 Turbo 6M a: Kolem 200 km/h se začne zvláštním způsobem pohupovat nahoru dolu a ztrácí směrovou stabilitu, podobně jako třeba M-B W124 či Mazda 626. Asi zato může vztlak na zádi, daný tvarem kupé. Aerodynamický hluk je taktéž vyšší než u Vectry. A hlavně - v nájezdu do zatáčky je hrůzně nedotáčivá, pokud prací s plynem vyvoláte přetáčivost, nastupuje prudce a nekontrolovatelně. To je asi specifické chování čtyřkolky, která se pro svoují hrůznou nespolehlivost beztak těžko dožila dneška ve funkčním stavu. Předokolky jsou těžké na čumák a odmítají měnit směr jízdy, kór zatíženy ingotem 2,5 V6. Ještě tak nejslepší volba je 2,0i 16V ve starší 110 kW verzi, na kterou se dá napasovat kratší skříň z kadetta GSI 16V - to pak je rachot. A taky tuhost karosérie - bída všech bíd. Na to auto slyšíme tolik chvály proto, že si jej kupují puberťáci jako svoje první votuzidlo a nemají s čím srovnávat. Fiat Coupé není o mnoho lepší, ale aspoň mne neznervózňuje pojašeným houpáním a poskakováním - jde prostě za čumákem jako bourací kladivo. Ale s motorem 2,0i 20V Turbo naloží calibře na pětistech metrech kilometr, stačit mu může leda tak nějaký "hirshovaný" Saab Aero, Audi S2 či R5 Volvo.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 22.07.2005 14:01, Omega - rozvody
chci se zeptat-mám omegu s mot.2.5TD a velmi jsou slyšet rozvody?-jako u motorů š.favorit-jak šicí stroj a to i uvnitř auta.nevíte kde je závada?
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 22.07.2005 14:07, RE: Omega - rozvody
Marek napísal:
chci se zeptat-mám omegu s mot.2.5TD a velmi jsou slyšet rozvody?-jako u motorů š.favorit-jak šicí stroj a to i uvnitř auta.nevíte kde je závada?
Tento motor pochází od BMW a tak má rozvody řetězem. U něj výrobce nepředepisuje žádné výměny, ohlásí se sám hlukem. To když je vytahaný a jsou opotřebená řetězová kola - jako u Škody Favorit. Zatímco rozvodová sada na favorita stojí 600 Kč, tak na omegu to podle mého odhadu může přešplhat pět tisíc. Závada mne překvapuje a svědčí o extrémním proběhu kilometrů kolem půl milionu. Opravdu doporučuji provést výměnu, protože má-li tolik najeto, může již i řetěz prasknout se závažnými škodami na motoru. Toto platí napříč moderními automobily s řetězem, ať již je to BMW, Mercedes-Benz či Nissan.
Aha - o pokud jde o omegu zhruba tak z let 1999 až 2000, pak vím, že byly s řetězy nějaké potíže, že tam výrobce musel cosi měnit. Týkalo se to ale jen pár aut. Pak by Vaše omega nemusela mít ani tolik najeto, stačilo tak 60 tisíc km.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Pondelok 25.07.2005 20:50, RE: Motory
MaClaud napísal:
osobne si myslim ze motor V6 2.5l - benzin je jeden z nejlepsich co opel udelal. daval se nejen do omegy, ale i do calibry a vectry. v calibre jsem s nim nikdy nejel ale ve vectre a omeze ano. a svezeni opravdu super.
pak jsem jel jeste v V6 3.0l a to uz je opravdu bomba. tady uz je citit ta sila za kazde situace. lec spotreba uz je horsi....
Se zájmem jsem si přečetl recenzi na vozy, s nimiž od roku 1991 jezdím a na něž nedám dopustit - Omega Caravan 3.0 resp. 3.2 V6 nemá na trhu ve své kategorii konkurenci, je jen škoda, že už se přestala vyrábět, ani Signum, ani zvětšená Vectra Caravan ji totiž nemohou nahradit. Pohodlí limuzíny, zavazadlový prostor dodávky, výkony sporťáku, šestiválec a tradiční zadní náhon - co víc si ještě přát? Snad jen osmiválec a "čtyřkolku", jako u Audiny, ale toho už se nedočkáme... Výhrady mám jen k formulaci o "pomstě" nespolehlivých šestiválcových motorů, neúčinných brzdách a též spotřebě. S každou z Omeg jsem najezdil hodně přes 300.000 km bez nejmenších motorických problémů, jen je třeba se k ní chovat slušně a každých 15.000 km jezdit do značkového servisu na pravidelnou údržbu, vyplatí se to! V Německu na dálnici si dá "říct" ještě dost daleko za 220 km/h aniž by nedokázala též patřičně brzdit a vlnily se kotouče, a co se týče spotřeby - i s benzínovým třílitrovým šestiválcem se mimo město dá při rozumném stylu jízdy jezdit za 6,5 l/100 km (co by za to leckterý majitel "nákupní tašky" jako je třeba Peugeot 206 dal), jinak "mix" držím někde mezi 8,5 - 9,0 lt/100 km...
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.07.2005 10:18, RE: Motory
Tomíno napísal:
Se zájmem jsem si přečetl recenzi na vozy, s nimiž od roku 1991 jezdím a na něž nedám dopustit - Omega Caravan 3.0 resp. 3.2 V6 nemá na trhu ve své kategorii konkurenci, je jen škoda, že už se přestala vyrábět, ani Signum, ani zvětšená Vectra Caravan ji totiž nemohou nahradit. Pohodlí limuzíny, zavazadlový prostor dodávky, výkony sporťáku, šestiválec a tradiční zadní náhon - co víc si ještě přát? Snad jen osmiválec a "čtyřkolku", jako u Audiny, ale toho už se nedočkáme... Výhrady mám jen k formu...
Taky uz mam omegu nejaky ten patek, jeji slabinou nejsou motory, ale rez a dily podvozku, ale ty me trapi jen pro to, ze ji imrvere pretezuju. Podle me 2.0 motor 85 kw stacil na beznou jizdu v Omeze A, a hlavne byl neznicitelnej jak se spravne uvadi a mel plynuly tah. Podle me jednoznacne nejlepsi motor od Opelu vsech dob.Omega B mozna potrebuje kvuli hmotnosti lepsi vykon, ale divil bych se, kdyby nestacil na 1600kg 100kw motor. Kdyz si vezmu, ze do 1200-1400kg fabie kombi cpou 1.2 Htpi trivalec a vsichni ve forech na to nedaj dopustit, tak je takova namitka proti 2.0i 16V v omeze trochu usmevna.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.07.2005 22:30, přehrání software v řídící jednotce
Omega napísal:
Taky uz mam omegu nejaky ten patek, jeji slabinou nejsou motory, ale rez a dily podvozku, ale ty me trapi jen pro to, ze ji imrvere pretezuju. Podle me 2.0 motor 85 kw stacil na beznou jizdu v Omeze A, a hlavne byl neznicitelnej jak se spravne uvadi a mel plynuly tah. Podle me jednoznacne nejlepsi motor od Opelu vsech dob.Omega B mozna potrebuje kvuli hmotnosti lepsi vykon, ale divil bych se, kdyby nestacil na 1600kg 100kw motor. Kdyz si vezmu, ze do 1200-1400kg fabie kombi cpou 1.2 Htpi trivale...
no nevím.já když jsem kupoval jetou omegu tak se mě zdál ten 2litr i když 16V takovej nijakej-bez výraznějších projevů.proto jsem nakonec koupil 2.5TD a po chvíli nechal přehrát soft v řídící jednotce aby se zvedl tah a něco na výkonu a jsem spokojen-dynamika skoro jak 2.5 V6.teď má mít točák 310Nm.když se jede normálním stylem tak spotřeba je stejná jak předtím
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.07.2005 22:33, RE: Motory
Omega napísal:
Taky uz mam omegu nejaky ten patek, jeji slabinou nejsou motory, ale rez a dily podvozku, ale ty me trapi jen pro to, ze ji imrvere pretezuju. Podle me 2.0 motor 85 kw stacil na beznou jizdu v Omeze A, a hlavne byl neznicitelnej jak se spravne uvadi a mel plynuly tah. Podle me jednoznacne nejlepsi motor od Opelu vsech dob.Omega B mozna potrebuje kvuli hmotnosti lepsi vykon, ale divil bych se, kdyby nestacil na 1600kg 100kw motor. Kdyz si vezmu, ze do 1200-1400kg fabie kombi cpou 1.2 Htpi trivale...
mimochodem-zkoušeli jste jet někdo např do chorvatska ve fabii na zadním sedadle?trochu rozdím proti omeze
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 19.08.2005 12:54, vrgada
Mel jsem 6let 2,4i Caravan Omegu a naprosta spokojenost s vyjimkou koroze. Je pravda, ze jsem nikdy brzdy nezkousel popsanym zpusobem, ale prejezdy Alp plne obsazena a nalozena zvladala i pres prusmyky bez viditelneho vadnuti brzd. Kupoval jsem ji ojetou a pouze jsem menil desticky, kotouce zustavaly rovne a pouze zmensovaly svoji tloustku.
....................
Nahradni dily jak s druhovyroby tak z vrakovist diky rozsireni vozu byly rovnez zalevno. Ta spojka je vyjimka, mel jsem nacate lozisko a porad jsem se modlil, aby to vydrzelo nez pujde ackova z domu (na starou byla nejlevnejsi sada za 11000). Rucni brzda a jeji rezavejici lanko je vyresena opravdu spatne, ale ja ji nikdy nepouzival (diky hmotnosti vozu a pozvolnemu zaberu stare mechanicke spojky se s tim i do kopce dalo rozjizdet jak s automatem). Brzdu jsem ale byl prinucen spravit kvuli STK.
.................
Lotus Omega se delala jak pro anglicky trh tak pro kontinent a tedy i s rizenim na spravne strane (myslim, ze v republice jedna jezdi)
..................
Ted mam beckovou 6valec 2,5i predelanou na sekvencni plyn a i kdyz je to novejsi a vykonejsi auto, po stare se mi styska, byla s ni vetsi zabava. Dlouho jsem si nemohl zvyknout na hydraulickou spojku a byl prinucen oprasit rozjizdeni do kopce s rucni brzdou, byla opustena antena v prednim skle a i jinak je audio horsi, jizdni vlastnosti jsou pravdepodobne lepsi, to auto sedi i v desti a TC je prijemne vylepseni, ale se starou jsem mel pocit, ze neustale jedu pri sviznejsi jizde v mirnem a predvidatelnem smyku, tady nevim, co to udela az se to utrhne. Velmi prijemny je zvuk sestivalce a extremne plocha momentova krivka se zaberem vicemene od volnobeznych otacek. Nastup brzd je ostry a razantni, mozne ovsem je, ze se rozmery a provedeni kotoucu odvijelo od vykonu motoru a pro slabsi modely to bylo reseno hure (u spojky to tak bylo).
...............
Co se tyce spotreby stara na tom byla vyrazne lepe, coz je krome toho 6 valce asi i dan bezpecnostnimu narustu hmotnosti vozu a ekologickym vylepsenim ala egr aspol.
................
Nevim, ale opravdu si nemyslim, ze by existoval podobny vuz nabizejici sportovnejsi svezeni, komfort limuziny s moznostmi dodavky za relativne malo penez. Az doslouzi tato urcite si jeste koupim ceckovou ojetinu
..............
Nevi nekdo, zda se do nekterych omeg montoval slibovany osmivalec 5,7litru? Na netu jsou stale clanky, ve kterych se otom uvazovalo. Misto toho ale opel odpiskal posledni poradne auto a zacal delat nevzhledne krabice s prednim nahonem
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Sobota 03.12.2005 23:03, RE: vrgada
anonym napísal:
Mel jsem 6let 2,4i Caravan Omegu a naprosta spokojenost s vyjimkou koroze. Je pravda, ze jsem nikdy brzdy nezkousel popsanym zpusobem, ale prejezdy Alp plne obsazena a nalozena zvladala i pres prusmyky bez viditelneho vadnuti brzd. Kupoval jsem ji ojetou a pouze jsem menil desticky, kotouce zustavaly rovne a pouze zmensovaly svoji tloustku.
....................
Nahradni dily jak s druhovyroby tak z vrakovist diky rozsireni vozu byly rovnez zalevno. Ta spojka je vyjimka, mel jsem nacate lozis...
Reaguji na motor 5,7. No jít to musí, protože Omega naní čistě výplod Opelu, je to původně nějaká americká kára od GM. Faktem ale je, že australská firma Holden dělá Omegu B (pod názvem Commodore ) a tam nabízejí i 3,8 a 5,7. Zajímavý auto, akorát ho neseženete s volantem na správný straně

Jinak Omega MV6 Rulez...
opravdu jedinečné....
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 23.11.2007 17:52, RE: Motory
Tomíno napísal:
Se zájmem jsem si přečetl recenzi na vozy, s nimiž od roku 1991 jezdím a na něž nedám dopustit - Omega Caravan 3.0 resp. 3.2 V6 nemá na trhu ve své kategorii konkurenci, je jen škoda, že už se přestala vyrábět, ani Signum, ani zvětšená Vectra Caravan ji totiž nemohou nahradit. Pohodlí limuzíny, zavazadlový prostor dodávky, výkony sporťáku, šestiválec a tradiční zadní náhon - co víc si ještě přát? Snad jen osmiválec a "čtyřkolku", jako u Audiny, ale toho už se nedočkáme... Výhrady mám jen k formu...
omega se mi i po letech líbí. mám možnost koupit caravan s 3.2 benziňákem. jen těch 250 tisíc za ročník výroby 2001 se mi zdá hodně.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.02.2008 00:23, RE: Motory
anonym napísal:
omega se mi i po letech líbí. mám možnost koupit caravan s 3.2 benziňákem. jen těch 250 tisíc za ročník výroby 2001 se mi zdá hodně.
mam omegu 2,5 V6 uz 2x jsem menil snimac otacek,ted zas nekde prosakuje olej,des a hruza,za ty prachy si radeji kup BMW 528 je to skvely vuz,treba rocnik 99koupis pod 2OOtis.jel jsem s nim za 7,1/100
reagovať
freddo
počet príspevkov1
dátum registrácie25.07.2016
Pondelok 25.07.2016 09:28, RE: Nesrovnalosti
Tak výše uvedenému tvrzení musím oponovat. Calibru turbo 4x4 jsem 5 let vlastnil a objížděl tuning a sprinty po celé ČR a žádný Fiat Coupé mě nikdy nepředjel ani o metr. Vyzkoušel jsem mraky novějších a výkonnějších aut a na podvozek Calibry turbo nemělo žádné (ani Mercedes). Jízdy v zimě byly požitkem. Takto čitelný a pevný podvozek už najdete málo kde. Co se týče pohupování, tak je to záležitost špatných tlumičů nebo pneu. Mě to nedělalo nic, ani při 280 km/h ! Jde jen o to nekupovat 3x bouraný pelechy. To se potom kvalita aut posuzuje hůře. Freddo
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.