Piatok 02.01.2015 22:55,
RE
Založil jsem tento příspěvek, proto k doplnění: Co se týká LPG, tak s tímto si myslím mám dobrou zkušenost, protože jsem si nechal předělat na LPG Š Octavii, 1,6 MPI, 75 kW, r. v. 2006, která měla v době montáže najeto 120.000 km. Montáž i s výměnou lambda sondy vyšla v roce 2009 na 33.000,- Kč. Co se týká dalších nákladů, tak kromě seřízení po 2.000 najetých kilometrech jsem neinvestoval nic, pokud nepočítám roční revizi za 200,- Kč a STK + emise po dvou letech. Nádrž jsem měl toroidní místo rezervního kola, takže kufr nebyl nijak zmenšený. Vozidlo jsem prodal letos na podzim, protože již mělo najeto téměř 200.000 km, ale za 6 let jsem neměl s LPG jediný problém, neměl jsem žádné přimazávání a co se týká jízdy na benzin do doby, než se motor ohřál, tak v létě se plyn přepnul po ujetí zhruba 2 km a v zimě po cca 3-4, takže spotřeba benzinu byla minimální. Když tedy vezmu investici 33.000,- Kč v potaz, tak se mi tato vrátila zhruba po 2 - 2,5 letech a pak se již pouze šetřilo. Auto bych neprodával, protože jsem s ním byl maximálně spokojen, ale krátká verze Octavie již byla pro naši rodinu jaksi malá a začaly se projevovat najeté kilometry ve spojce a dalších dílech, proto jsem se místo další investice rozhodl obnovit vozový park a zvětšit místo pro rodinu uvnitř vozu. V současné době již není nabídka motorů, do kterých by bylo možné LPG dodatečně namontovat taková, jako před lety, proto jsem s tímto příspěvkem přišel. Insignií jsem nikdy nejel, pouze jsem se do ní posadil a je pravda, že je zde vzadu místa tak akorát, ale výbava a samotný motor, který by na LPG předělat šel, se mi celkem zamlouvá. U obsahu 1,8 počítám s tím, že si vezme kolem 9 - 10 l LPG, moje Octavie jezdila za nějakých 7,5 l/100 km. Kufr by se zmenšovat nemusel, díky toroidní nádrži. Někdo namítne, že nemá rezervu, ale já jsem s tímto neměl za 6 let problém. Když jezdím v okolí bydliště do vzdálenosti 50 km, vozím dojezdovou sadu a v případě, že bych kolo více poškodil, pomohl by někdo z rodiny. Když jedu dále, dám samozřejmě rezervu do kufru. S Hyundai i30 jsem měl možnost se svézt jeden den v rámci zapůjčení od dealera a jezdilo se mi s ním pěkně a vzadu měly děti více místa než v Octavii a v předu jsme si s manželkou také nemohli stěžovat. Na LPG předělávají ve výrobě pouze verzi 1,4 a do 1,6 MPI mi řekli, že tím nebudu mít záruku na motor a s ním související komponenty, takže nevím, jestli do toho mám jít. Nenašel jsem nikde na netu žádné zkušenosti.
reagovať