Štvrtok 21.11.2013 09:07,
Kontrola chladícího a topného systému
Opely s tím mívají problémy. Od kamarádů a známých, co tyto starší Opely měli (mají), se s podobnými závadami setkali snad všichni. Často byl problém s termostaty, teplotními čidly, poškozeným zoxidovaným chladičem, těsněním pod hlavou a vodní pumpou, která často tekla už těsně před výměnou rozvodů a je třeba ji s nimi měnit, ať si výrobce tvrdí co chce. To ale platí i pro jiné značky... Co už ví málokdo, zkušení mechanici doporučují spolu s rozvody měnit i termostat, který je v pěkně blbém místě a musí jít rozvody dolů (konkrétně 1,6, 1,8). Nejsem odborník na Opely, ale mělo by se to týkat právě motorů 1,6 16V a 1,8 16V.
Každopádně bych začal důkladnou vizuální kontrolou chladícího systému a zjistil, jestli není v chladící kapalině olej. A až pak opravoval a měnil.
reagovať