0
späť
 

diskuze k tématu: opel astra G16V 1.6 ,r.v.98

kategórie zaradenia témy: poradna, technické dotazy, automobilky, německá vozidla, typ vozidla, osobní
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Utorok 19.11.2013 23:17, opel astra G16V 1.6 ,r.v.98
Dobrý den,chtěl jsem se zeptat. Mám problém s topením,moc to netopí. Během jízdy tak na 60% a při volnoběhu 30%. Jen tak vlažný vzduch. Jinak jsem zjistil,že si mi ztrácí voda z chladiče. s tím,že když mám 1cm pod ryskou a doleju,nekdy se stane že chybějící voda při nasl. kontrole doteče,tzn. mám 1cm navíc,ale i tak pozvolna se mi zdá,že se někam ztrácí. Víčko nemám uplně dotažené,nebo když je tak se ztratí určitě i vetší množství. Děkuji za odpověď. Jan
reagovať
Michal 22
počet príspevkov51
dátum registrácie09.10.2008
Streda 20.11.2013 17:35, Těsnění pod hlavou
Tipoval bych to na těsnění pod hlavou, kdy výfukové plyny pronikají do chladící kapaliny a zavzdušňují chladící okruh.
reagovať
Paul
počet príspevkov773
dátum registrácie07.11.2008
Štvrtok 21.11.2013 09:07, Kontrola chladícího a topného systému
Opely s tím mívají problémy. Od kamarádů a známých, co tyto starší Opely měli (mají), se s podobnými závadami setkali snad všichni. Často byl problém s termostaty, teplotními čidly, poškozeným zoxidovaným chladičem, těsněním pod hlavou a vodní pumpou, která často tekla už těsně před výměnou rozvodů a je třeba ji s nimi měnit, ať si výrobce tvrdí co chce. To ale platí i pro jiné značky... Co už ví málokdo, zkušení mechanici doporučují spolu s rozvody měnit i termostat, který je v pěkně blbém místě a musí jít rozvody dolů (konkrétně 1,6, 1,8). Nejsem odborník na Opely, ale mělo by se to týkat právě motorů 1,6 16V a 1,8 16V.

Každopádně bych začal důkladnou vizuální kontrolou chladícího systému a zjistil, jestli není v chladící kapalině olej. A až pak opravoval a měnil.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 21.11.2013 10:10, Oprava motoru
Jako vyučený automechanik bych to taky viděl na těsnění pod hlavou. Takže si nachystej peníze na těsnění pod hlavu, srovnání hlavy, termostat, 4L chladičky a rovnou i na rozvody s vodní pumpou :) a snad to bude ono :) A nemůže být třeba ještě vložka topení v prdeli? :D Já měnil na Golfu III vložku, protože to týpkovi netopilo ale motor měl cajk :D
reagovať
free78
počet príspevkov300
dátum registrácie19.09.2008
Štvrtok 21.11.2013 13:51, RE: Oprava motoru
matys000 napísal:
Jako vyučený automechanik bych to taky viděl na těsnění pod hlavou. Takže si nachystej peníze na těsnění pod hlavu, srovnání hlavy, termostat, 4L chladičky a rovnou i na rozvody s vodní pumpou :) a snad to bude ono :) A nemůže být třeba ještě vložka topení v prdeli? :D Já měnil na Golfu III vložku, protože to týpkovi netopilo ale motor měl cajk :D


Taky jsem zažil případ, kdy auto (Fiat Punto) blbě topilo a ztrácela se chladící kapalina. Pod autem flek nebyl, olej vypadal OK.
Nakonec se zjistilo, že to teče dovnitř do kabiny z topení.
reagovať
zmazaný používateľ
počet príspevkov
dátum registrácie
Štvrtok 05.06.2014 17:38, re:
Dobrý den. To, že Vám auto netopí, a zároveň se Vám ztrácí voda z chladícího okruhu spolu nejspíše souvisí. Pravděpodobně je vadné těsnění pod hlavou, proto se chladící okruh tlakuje a při následné kontrole jakoby kapalina doteče. Snížená účinnost topení může být zapříčiněna neprůchodným radiátorem topení, nedostatečným výkonem vodní pumpy nebo vadným termostatem (motor se nedostane na provozní teplotu).
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.