0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Astra G – vhodné auto pro rodinu?

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
duch
počet príspevkov57
dátum registrácie16.12.2008
Pondelok 17.02.2014 08:31, Astra G
Astra G není špatná volba. Jako první Opel měla celopozink, takže netrpí na rez jako předchozí generace nebo Vectra B. Z motorizace bych vybral 1.8 16V - povedený motor s dostatečným výkonem. Jsou pokud se nepletu 3 druhy - X18XE, Z18XE a dle recenzí nejméně povedený X18XE1.
V rodině máme 2x 1.6 16V (X16XEV) a 1x X18XE. Motory 1.6 opravdu "baští olej" jak se všude píše, ale dovedou jezdit kolem 7.5 litru (2/3 město, 1/3 okresky). U 1.8 sestra spotřebu neměří. Slušné údaje najdeš na spritmonitor.de, tam průměrné spotřeby zhruba odpovídají. Jinak taky dvě z nich už potkalo "rozsypání displeje" - bežná závada kdy na palubním PC vypadávají řádky. Nevím jak by na tom byl dvoulitr (X20XEV) který má síly dost v Astře, ale ve Vectře B mi při stejné kombinaci jako u Astry 1.6 bere 9l / 100km. Vážnější závady zatím žádné i když už mají natočeno "dost" kilometrů.
reagovať
Krakowitzer
počet príspevkov1
dátum registrácie11.03.2013
Pondelok 17.02.2014 08:55, Astra G
V podobném nájezdu je volby benzínu častá. Avšak naftu bych v tomto případě nazatracoval - 1,7 CDTI od isuzu (59kw) je stará poctivá práce, navíc při rozumném používání disponuje minimální spotřebou (6l/město, 4,5 kombinace; při čistě mimoměstském provozu se dá dostat i na 4 l/100) - což oproti benzínu při nájezdu 12000km dělá více než 10000,- Kč rozdíl - a o tolik servis opravdu dražší není. Dle výše uvedeného bych šel do nafty. Jinak nejslabším článkem tohoto auta vnímám brzdy, zvláště zadní bubnové. Počítejte s tím, že velmi často praskají žárovky (a H7 není žádná láce).
reagovať
mich.dol
počet príspevkov1
dátum registrácie18.02.2014
Utorok 18.02.2014 21:07, Astra G - diesel
Souhlasím s předchozím příspěvkem, 1.7 cdti je pro Astru G asi nejlepší volba - spolehlivý motor ISUZU s dlouhou výdrží, velmi příznivou spotřebou, servisně není příliš náročný - common rail od BOSCH už dnes v repasech nestojí ranec a hlavně se dají zachovalé kusy sehnat za stejnou, či spíše lepší částku než stojí srovnatelná ASTRA v benzínu - diesely od Opela nemají obecně dobrou pověst - zde však neoprávněně.
Je akorát škoda, že většina produkce vozů s tímto motorem pochází z Polska (označují se jako Classic II), kvalita zpracování šla v porovnání s německými kusy dolu a také nabízená výbava je slabší. Občas se dá narazit na 1.7 cdti vyrobený v německu (r.v.2004).
Sám vlastním Astru G, 1.7 dti - stejný motor, pouze ještě nemá common rail, ale elektronicky řízené čerpadlo, má nižší výkon (55 kw) a servisně může vyjít dráž než cdti - řídící jednotka čerpadla nebo samotné čerpadlo. Moje Astra má najeto bezmála 300 tisíc km, motor nežere olej, téměř nekouří a se zimními ani teplými starty nemá problém.
Můj názor tedy je - pokud Astru G, tak 1.7 cdti, nejlépe vyrobenou ještě v Německu.
reagovať
Dawe31
počet príspevkov9
dátum registrácie18.12.2013
Štvrtok 20.02.2014 11:37, 2.0 a 2.2 benzín
Nemá někdo zkušenosti s benzínovými motory 2.0 a 2.2 v Astře? Zejména spolehlivost 2.2
reagovať
mickeymouse
počet príspevkov2
dátum registrácie14.02.2014
Štvrtok 20.02.2014 13:14, Astra G
Na téhle Astře jsem najel cca 100tis (110tis.-210tis.), než mi ji nepozorná řidička zrušila. Měl jsem sedan 1.4 16V 66kW, r.v. 2001, r. reg. 2002. Autem jsem najel cca 20tis. za rok, běžně jsem s ním jezdil dlouhé cesty do Německa, Rakouska, Chorvatska a na Slovensko.
Je to určitě lepší auto, než jakou má pověst. Např. původní baterie mi vydržela do cca 200tis, stáří auta bylo v tu dobu 12 let. Těsně před 200tis. začalo být více patrné opotřebení interiéru - potah sedačky řidiče, manžeta řadící páky, plasty na palubní desce, atp. Středový display ale pořád svítil bez problémů - prý je to spolehlivý indikátor stavu km, "rozsypaný čaj" se objeví po 200tis.
Co odešlo, bylo vesměs to, co odchází i jinde (spojka klimatizace, EGR ventil - obojí bylo na mém autě původní). Dával bych si pozor na ruční brzdu: Servis ji musí každý rok při servisní prohlídce přitáhnout, protože lanko používáním uvolňuje až se nakonec jednou nemusí za/odbrzdit. Po 200tis. praskla vzadu jedna pružina, podvozek byl ale jinak ok.
Jediná mimořádná závada bylo palivové čerpadlo. Jednoho horkého letního dne auto při čekání na červenou chcíplo a nejelo. Až večer, když už bylo vychladlý, naskočilo. V servisu říkali, že opotřebované čerpadlo takto za horka může selhat. Opotřebení mého čerpadla prý ale neodpovídalo opotřebení vozu...
Co se motoru 1.4 16V 66kW týká, tak se mi s ním jezdilo velmi dobře. Samozřejmě, naložené auto s klimatizací nebo na zimních gumách mělo spotřebu cca 8.5 litru, ale pořád jelo. Zejména 3 a 4 stupeň na převodovce dává dobrou dynamiku. Prázdné auto jen s řidičem pak určitě brzdou provozu nebude. (Aby bylo jasné, čím měřím: Teď mám passat B6 sedan 2.0FSI 110kW).
Možná stojí za to dodat, že kamarád měl podobně starý focus 1.6 77kW a měl s ním stejně ne-li více návštěv servisu kvůli nějaké poruše. Ovšem má taky menší roční nájezd. Silnější motor byl o něco lépe znát, rozdíl v přesnosti řízení a řazení patrný je, ovšem významný jen pro motoristické novináře. Jednoznačnou výhodou astry G proti focusu 1 je určitě hodnotnější a větší interiér.
reagovať
lunaris
počet príspevkov21
dátum registrácie21.10.2013
Piatok 21.02.2014 09:50, řazení, řízení
^^ To je dost smutné, pokud tak důležité věci pro správné, pohodlné a hlavně bezpečné ovládání vozu jako přesné řazení a řízení jsou dle vás podstatné jen pro motoristické novináře.
reagovať
kele
počet príspevkov1
dátum registrácie20.02.2014
Piatok 21.02.2014 11:45, Zkušenosti Astra DTI G
Dobrý den,vlastním DTI 55kw, docela čilé,spotřeba lehkou nohou 4-4,2 cihla po dálnici 4,6-5,2, město 5,5,-6. Jízní vlastnosti díky nízké stavbě a vetšímu rozvoru dobré.Řízení komunikativní,odhlučnění podvozku lepní než u nových pokrizových aut.Po okreskách točí okolo 2000 ot, tak je vcelku tiché, asi díky 16V konstrukci jde lépe do otaček než WV TDI 66kw, ale do 2000 hůře. Pozor na poruchu řídící jednotky, je špatně uložená na bloku motorů !!!!!!!!!, trpí vibracemi a změnami teploty motoru.Porucha začíná nenápadně, občas při plném plynu malé výpadky v tahu, postupně výpadky vyšší až se motor zastaví.Vznikají v ní studené spoje a součástky se vyhřívají, které se težko opravují, díky vicevrstevnému tištěnému spoji. Součástky záměrně bez označení, tak se to opravuje pokus omyl.Je lepší dát rovnou novou, po třech opravách mi vysadila ve 130km docela šok, okamžitě sešlápnout spojku, jinak ohrozíte rozvody!! Holt šetřily na drátech, nedali ji na kastli. Orig. opel stoji 53 000 Kč. Druhovýroba v dieservisu výměnným způsobem za čtvrtinu i s následnou diagnostikou.Další častou poruchu způsobuje špatně uložený alternátor,repas do 5000. K Isuzu je daleko dražší než k benzínu.Je třeba si ohlídat kryty pod motorem,když jsou rozbité, tak je alternátor sprchovaný vodou ze silnice.
Z vrakoviště nebrat alternátor ani ŘJ,nikde nevite kolik májí za sebou a kdy umřou.Motor nemá dohřívání motoru žhavičkami do vody jako WV, proto se v zimě dlouho ohřívá, v mrazu -10 při pomalé jízdě na umrzlé vozovce bez akcelerace i 20km. Je to dané vysokou účiností motoru - spořeba za posledních 100 000 je dle tankování 4,9 l z toho 30% jízda v krajském městě. Od doby co používám VIF aditivimu, tak jsem se žádným dieslem neměl problém .Jinak zadní kotoče a mechanika brzd zarezá (asi jako na všech starých autech, oprava dle výrobce 8 000-14 000 Kč). Jezdí asi jako oktávka s 66kw s tím rozdílem, že nemá převisy karosérie (rozvor skoro o 10 cm větší při stejné velikosti auta). To jsou zkušenosti po 150 000km.Pokud bude ojetina s doloženou výměnou rozvodů, vyměněnou ŘJ a repas. alternátorem,bude Vám sloužit lépe než moderní choulostivá auta, u kterých nevíte jaké opravy Vás budou čekat.(Ceny nových aut se snižují a stím i jejich živitnost a mnoho věcí je zaměrně nerozebíratelných-neopravitelných)
reagovať
Rover623
počet príspevkov96
dátum registrácie14.04.2009
Piatok 21.02.2014 12:25, Benzín
Na benzíny od Opelu pozor, dost často jim selhávaly hlavní hadice chlazení, občas taky praskla přímo nádržka v motoru (na svaru se udělá dírka, není to vidět, až když auto delší dobu stojí s puštěným motorem, tak to začíná unikat). Problém je, že většina aut tak několikrát za život vyvařila, pak se objevují různé problémy (těsnění, hlava, víko ventilů). Pokud bývalý majitel šetřil a ještě tomu dával za "uší" při studeném motoru, můžou být prakticky všechny benzíny zdrojem nikde nekončících problémů,

Nevím kde bydlíte, ale z těch aut se taky dost často kradla vnější zrcátka, jdou snadno sundat.

Nafta také není žádná výhra, odcházející řídící jednotka je prostě realita a její výměna může být stejně drahá jako celé auto. Problém bývá také v zimě dost pomalý náběh topení.

To že mělo auto papírově celopozink nic neznamená, spodek kvete jak louka na jaře, pokud se tomu nevěnovala pozornost.

Auto to není špatné, ale je nutné velmi pečlivě vybírat a stejně si podobnou částku jako dáte za auto, připravte na následný první servis.
reagovať
mickeymouse
počet príspevkov2
dátum registrácie14.02.2014
Piatok 21.02.2014 13:41, RE: řazení, řízení
lunaris napísal:
^^ To je dost smutné, pokud tak důležité věci pro správné, pohodlné a hlavně bezpečné ovládání vozu jako přesné řazení a řízení jsou dle vás podstatné jen pro motoristické novináře.


No, chtělo by to trochu lépe číst: Psal jsem, že rozdíl v přesnosti řazení a řízení mezi astrou a focusem je zajímavý "jen" pro motoristické novináře... Tím snad neříkám, že jsou to nepodstatné věci. Když si ale zájemce o auto v kdejakém testu přečte, jak je to hrozný, že je astra přeposilovaná a nemá tak dobrou zpětnou vazbu jako focus, tak je to prostě blbost!
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2025, všetky práva vyhradené.