0
späť
 

diskuze k tématu: Opel Astra G 1,6 16V - rozpačité zkušenosti majitele po roce provozu

kategórie zaradenia témy: německá vozidla
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.01.2010 12:24, bruno
Co k tomu říct?Koupil auto ve výslužbě?u 8 let "starého" auta nekupovat díly u oplu ale náhrady-např. ten chladič se sežene za 1/2ceny a vyměním si ho sám.Spotřeba oleje u 1.6 16V je velmi známá věc(jsou z výroby oválné písty nebo válce teď nevím) a např u tigry co jsem měl byla taková spotřeba taky.Takže tohle bych vůbec neřešil.A uřčitě bych do tohoto auta nevrážel takový peníze.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.01.2010 12:42, Co na to říct
Šestnáctistovka od Opelu se 4-ventilovou technikou kolem roku 2000 je bohužel svou olejožravostí nechvalně známá. S tím souvisí popsané problémy, jako je spálený nebo ucpaný kat. Lanovody jsou taky celkem známý neduh v Opelu. I na svojí Vectře jsem je řešil. Za 800 mi to přišlo v poho. Stejně tak i chladič mi praskl a za 3500 jsem si ho vyměnil sám se šroubovákem a kleštěma.
Bohužel jednak byl nákup podceněn v samotném počátku volbou motorizace, protože informací o žravosti 1.6 16V jsou snad na každém fóru, kde se tento motor objeví a za druhé na autě musely být určitě i jiné ukazatele, že není úplně v pořádku.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.01.2010 13:19,
No, trošku mě zaráží, že si autor koupí auto s nalítanými 150 tkm a předpokládá, že všechno bude úplně OK. Ano, 1.6 16v jsou pověstné svým apetitem k oleji, ale pokud autor uvádí, že to žere litr na 2500 km, tak to ještě ujde (moje stařičká Honda CRX kdysi před lety žrala při nalítaných 236.000 km jen o maličko méně). S těmi motory je stejně zvláštní, protože třeba tchýně měla ve svém classicu z roku 2000 také motor 1.6 16v a že by to nějak papalo olej, jsem si tedy nevšiml. Že u Astry odejde kaťák ve 150 tkm, to bych považoval za úspěch. Co vím, tak u Aster, Fábií atd. odchází tak kolem 100 tkm. S tím chladičem to je pech, ale pokud vím, tak u Opla nic neobvyklého (Vectry II to dělaly celkem často, anebo se tam také zase pro změnu ucpával po výměně média nečistotami chladič). Jak už tady někdo psal, není problém si to vyměnit v garáži sám, cena chladiče z druhovýroby taky nebude z říše snů. Zatuhlé lanovody a samostavy na brzdách bych nepovažoval za problém, tohle dělá každé auto, se kterým parkuje venku a jezdí v zimě za každého počasí. Za poslední půlrok jsem to řešil 2x - jednou u mého Volva C 30, kde mám najeto 25 tkm, jednou u manželčina stařičkého Mercedesu C z roku 1998, který má nalítáno skoro 200 tkm. U výše zmiňovaného CRX byla ručka (lanovody) a zatuhlé pístky vzadu doslova noční můrou. Jednou mi to udělalo i vpředu. Na druhé straně - měl jsem donedávna Volvo S 40 z roku 2000, za šest let, co jsem ho měl, se mi to nestalo ani jednou.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.01.2010 15:43, To jsou ypické závady...
... u opelnice vyrobené v Polsku!
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.01.2010 16:00, RE: To jsou ypické závady...
jintaj napísal:
... u opelnice vyrobené v Polsku!
Náhodou, ty G-éčka zas tak špatný nebyly.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.01.2010 17:37, Chladiče.
Hliníkové chladiče jsou velmi náchylné na dodržování lhůty výměny chladící kapaliny. A to ještě vhodné chladící kapaliny. Po dvou letech již začíná kapalina degradovat a působí na AL korozivně. Obvzlášť s tak nízkým ročním proběhem kilometrů. A to teprve uvidíte, až budete rozebírat motor. Připravte se také na vodní čerpadlo. Předchozí majitel byl asi jenom takový uživatel.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.01.2010 17:38, Auto napěchované moderní technikou?

Autor asi prošel před koupí opravdu jen "několik" recenzí a fór - jinak by ho spotřeba oleje u 1,6 nepřekvapila. Navíc tímto netrpí všechny verze motoru 1,6 - bylo jich montováno tuším šest a vzájemně se dosti liší. Stačilo si "téma" lépe nastudovat. Zbytek závad je celkem běžný u takovéhoto proběhu kilometrů - základem je ale řešit je neznačkovým servisem. Ačkoli zatím se vám totiž toto vozidlo zdá hi-tech, zanedlouho zjistíte, že je dnes již spíše zastaralé a opraví jej každý "slušný" sesrvis či mechanik.
Asi mám trochu jinou představu o moderním voze - po felicii je to asi "super" moderní auto, pro mne nikoli.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Štvrtok 28.01.2010 21:21, RE: Auto napěchované moderní technikou?
Pavlik napísal:

Autor asi prošel před koupí opravdu jen "několik" recenzí a fór - jinak by ho spotřeba oleje u 1,6 nepřekvapila. Navíc tímto netrpí všechny verze motoru 1,6 - bylo jich montováno tuším šest a vzájemně se dosti liší. Stačilo si "téma" lépe nastudovat. Zbytek závad je celkem běžný u takovéhoto proběhu kilometrů - základem je ale řešit je neznačkovým servisem. Ačkoli zatím se vám totiž toto vozidlo zdá hi-tech, zanedlouho zjistíte, že je dnes již spíše zastaralé a opraví jej každý "slušný" sesrvis...
Náhodou, Felicie byla dobrej služebníček... nenáročný auto opravitelný na každým rohu a za pár korun. Felicií skončila doba levných vozů.
Kdybych měl měnit Feldu za něco modernějšího, rozhodně by to také nebyla Astra.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 29.01.2010 08:12, RE: Auto napěchované moderní technikou?
nokunoka napísal:
Náhodou, Felicie byla dobrej služebníček... nenáročný auto opravitelný na každým rohu a za pár korun. Felicií skončila doba levných vozů.
Kdybych měl měnit Feldu za něco modernějšího, rozhodně by to také nebyla Astra.
Netvrdím, že felicia byla špatná. Dnes je ale jejím jediným kladem velice levný provoz a náhradní díly - je to opravdu poslední "levně servisovatelné" vozidlo značky škoda. Ještě také výborně a rychle topí. Mě osobně do ní ale nikdo nedostane - před několika lety měl švagr ve filicii nehodu a vůz se po nárazu ve 40 kilometrové rychlosti doslova rozpadl !! Dodones se divím, že přežil....Navíc já, od doby š 120, jsem doslova alergický na korodující vozidla - a potom že vlastnictví škodovky nezanechává trvalé následky )
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Piatok 29.01.2010 09:43, RE: Auto napěchované moderní technikou?
Pavlik napísal:

Autor asi prošel před koupí opravdu jen "několik" recenzí a fór - jinak by ho spotřeba oleje u 1,6 nepřekvapila. Navíc tímto netrpí všechny verze motoru 1,6 - bylo jich montováno tuším šest a vzájemně se dosti liší. Stačilo si "téma" lépe nastudovat. Zbytek závad je celkem běžný u takovéhoto proběhu kilometrů - základem je ale řešit je neznačkovým servisem. Ačkoli zatím se vám totiž toto vozidlo zdá hi-tech, zanedlouho zjistíte, že je dnes již spíše zastaralé a opraví jej každý "slušný" sesrvis...
Nedivím se, že je majitel rozhořčen, ale divím se, že si pořád libuje, jak koupil dobře.
V zásadě je vidět, že podcenil přípravu koupě. Teď už je pozdě plakat.
Taky se mi to stalo a podle mé zkušenosti je lepší poslat takovej sráč do světa a koupit si spolehlivé auto.
V součtu to vyjde stejně nebo levněji a hlavně netrávíte víc času v servisu než na silnici.
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 31.01.2010 11:08, bazar je bazar
No to je tak, bazár je bazár. Pred tým ako sa rozhodol auto predať motor pretáčal až po obmedzovač otáčok, a toto je výsledok. Skratka sa s autom patrične rozlúčil, a výsledkom je "vylágrovaný" motor, spotreba oleja. Hl. že je nový majiteľ spokojný. Radšej si mohol kúpiť najlacnejšie auto na trhu ale NOVÉ a mal by roky pokoj. Nuž každý ako chce
reagovať
neprihlásený užívateľ
počet príspevkov-
dátum registrácie-
Nedela 31.01.2010 11:12, RE: Auto napěchované moderní technikou?
Jerryl napísal:
Nedivím se, že je majitel rozhořčen, ale divím se, že si pořád libuje, jak koupil dobře.
V zásadě je vidět, že podcenil přípravu koupě. Teď už je pozdě plakat.
Taky se mi to stalo a podle mé zkušenosti je lepší poslat takovej sráč do světa a koupit si spolehlivé auto.
V součtu to vyjde stejně nebo levněji a hlavně netrávíte víc času v servisu než na silnici.
presne tak, súhlasím s názorom... pán urobil zlú kúpu, a auta by sa mal čo najskôr zbaviť.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.