Utorok 10.03.2020 10:32,
Ford Focus 1.5EB
Občas natrefím na tuto poradnu a říkám si, co člověka vede k tomu, že si vybere právě tato auta do výběru. Jinými slovy, co všechno od koupi takového auta očekává. Např. jakou karoserii chci, jaký motor/palivo, pohon, kde a jak s ním budu jezdit (město/dálky), jízdní vlastnosti a jakou chci výbavu. Dále se řeší spolehlivost, náklady a další.
Za mě, pokud bych chtěl opravdu dobře jezdící kombi nižší střední třídy s výbornými jízdními vlastnostmi a motorem, navíc i s trochou zábavnosti (v rámci třídy), tak bych rovnou zapomněl na Opel Astra. Tohle auto mě opravdu ničím nezaujalo.
Mám právě zmíněný Ford Focus kombi 1.5EB ve výbavě ST-line, takže zde můžu popsat své zkušenosti. Nejvíce Vás bude zajímat asi motor. Za mě je to jeden z nejlépe jezdících motorů (v této kategorii) na trhu. Výkon 110kw (popř. 132kw) v 6000 ot/min. Točivý moment 240NM je v rozpětí 1600 - 4000 ot/min. Ač motor snese nízké otáčky, bez vibrací apod., tak zkrátka pod 2000 ot/min. je letargický. To nejlepší ze sebe vydá cca od 3000 do 6000ot/min. Dále ho nemá cenu točit a omezovač docela tvrdě zasáhne v 6500ot/min. Ač je to turbo motor, tak má spíše atmos. charakter doprovázený opravdu skvělou zvukovou kulisou. Kombinovaná spotřeba je dle výrobce 5,5-6,7l / 100km. Já se pohybuji na té horní hranici, ale při opravdu svižné jízdě. I pod 6l/100km s tím není problém při delších vzdálenostech jezdit. V rámci spolehlivosti motoru nebo auta jsem nic neřešil a ani ostatní, co mají tento motor s ním problémy nemají. Byla pouze jedna svolávací akce na spojku (týkalo se ale všech motorizací napříč ročníky a kategoriemi Fordu). V případě tohoto motoru se přehrával software upravují činnost Start/Stop. Kdyby se ale náhodou změnil názor, určitě bych se vyhnul starších motorů 1.6EB a prvotních 1.0EB ještě v před faceliftových modelech.
Pokud chcete i trochu zábavnosti, doporučuji právě výbavu ST-line, která má tužší odpružení (nikoliv na velký vliv komfortu) a nižší světlou výšku. V interiéru jsou to perfektní sedadla s dlouhými sedáky + vzadu se sedí přirozeně vysoko. Ne, že má člověk kolena až skoro u čela. Je to takové malé ST.
Místa je v interiéru průměrně na danou kategorii. Mám 190cm a za sebe si s rezervou 1-2cm sednu. Ten kdo říká, že ne, pravděpodobně v autě leží, jako drtívá většina řidičů. Omezení palubní deskou je ale u levého kolena spolujezdce a je pravda, že celá p. deska je mohutná a zbytečně ubírá místo. Určitě bych ve výbavě hledal Winter paket plus a Sync 3. V začátcích faceliftu se objevoval ještě starý multimediální systém Sync 2, který je ale spíše ke vzteku. Sync 3 umí v základu zrcadlení telefonu a hlasové ovládání. To vše kompletně v češtině a s pravidelnými aktualizacemi.
Zavazadlový prostor má cca 500l. Toto číslo sice nijak neohromí, ale je potřeba říci, že tvarem je to pravidelný kvádr, bez různých výčnělků a nahánění litrů objemu všude možně, jen aby to dobře vypadalo na papíře. Takže se dá celý perfektně využít. K dispozici jsou i 2 šikovné boční uzavíratelné schránky. Pozor, Focus Mk3 neměl průvlak na lyže a ST-line nemůže mít standardně tažné zařízení, ale dá se to vyřešit.
V rámci předešlého příspěvku se zmiňuje motor 1.4TSi. Nevím, proč by měl jít pan Pepa rovnou do prémie a zbytečně platit za A3, navíc když chce kombi. V rámci spolehlivosti na tom asi budou 1.4TSi a 1.5EB stejně. Jízdně je ovšem 1.5EB trochu dál.
reagovať