0
späť
 

diskuze k tématu: Fabia nebo Astra?

kategórie zaradenia témy: poradna, jaké auto koupit, automobilky, česká vozidla, německá vozidla
Renata
počet príspevkov1
dátum registrácie04.09.2015
Piatok 04.09.2015 14:03, Fabia nebo Astra?
Které auto zvolit?

1) Opel Astra G 1.6 16V, 74 kW, rok 2000, najeto 140tis. km, 48.000,- Kč. Vypadá opravdu dobře, je po výměně filtrů a oleje, nové rozvody před 2 lety (a cca 10.000 km), nové brzdové potrubí, nová STK (platná do 07/2017), nové letní pneu na originál alu R15 na voze. Plně funkční klima, zatmavená zadní okna, tmavá zadní světla, led denní svícení, parkovací čidla, el. okna, centrál na dálku. Vůz pouze garážovaný, pravidelně servisovaný. Vůz bez koroze. Eko uhrazeno. Včetně zimních pneu jetých jen 1 zimu.

2) Opel Astra G 1.6 16V, 74 kW, rok 2005, najeto 86tis. km, 59.000,- Kč. STK do 08/2017, klimatizace, el. okna, včetně zimních pneu. Vypadá taky dobře, ale bez oprav zmiňovaných u Astry č. 1).

3) Škoda Fabia II 1.4 MPi, 44 kW, rok 2002, najeto 118tis. km, 59.000,- Kč. STK do 06/2017, servisní kniha + protokoly z Německé STK, po velkém servisu v r. 2014, centrál na dálku, nová baterie, nové zadní tlumiče a rozvody, olej + filtr 7/2015.

Prosím o doporučení, nemohu se rozhodnout. Přiznám se, že vzhledově se mi nejvíce líbí Astra č. 1, ale nevím, zda dát jen na svůj pocit nebo zvolit za ty peníze raději novější auto? Jak jsou na tom náhradní díly cenově? Který motor je lepší? Díky.
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 04.09.2015 14:33, RE: Fabia nebo Astra?
Renata napísal:
Které auto zvolit?1) Opel Astra G 1.6 16V, 74 kW, rok 2000, najeto 140tis. km, 48.000,- Kč. Vypadá opravdu dobře, je po výměně filtrů a oleje, nové rozvody před 2 lety (a cca 10.000 km), nové brzdové potrubí, nová STK (platná do 07/2017), nové letní pneu na originál alu R15 na voze. Plně funkční klima, zatmavená zadní okna, tmavá zadní světla, led denní svícení, parkovací čidla, el. okna, centrál na dálku. Vůz pouze garážovaný, pravidelně servisovaný. Vůz bez koroze. Eko uhrazeno. Včetně zimních pneu jetých jen 1 zimu.2) Opel Astra G 1.6 16V, 74 kW, rok 2005, najeto 86tis. km, 59.000,- Kč. STK do 08/2017, klimatizace, el. okna, včetně zimních pneu. Vypadá taky dobře, ale bez oprav zmiňovaných u Astry č. 1).3) Škoda Fabia II 1.4 MPi, 44 kW, rok 2002, najeto 118tis. km, 59.000,- Kč. STK do 06/2017, servisní kniha + protokoly z Německé STK, po velkém servisu v r. 2014, centrál na dálku, nová baterie, nové zadní tlumiče a rozvody, olej + filtr 7/2015.Prosím o doporučení, nemohu se rozhodnout. Přiznám se, že vzhledově se mi nejvíce líbí Astra č. 1, ale nevím, zda dát jen na svůj pocit nebo zvolit za ty peníze raději novější auto? Jak jsou na tom náhradní díly cenově? Který motor je lepší? Díky.


Pokud je rozdíl 5 let a polovina nájezdu za příplatek jen 9 tisíc, tak není co řešit. A když si rozvody necháte vyměnit osobně, máte "svůj" klid.
reagovať
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Piatok 04.09.2015 15:31, RE: Fabia nebo Astra?
Giorgio napísal:
Renata napísal:
Které auto zvolit?1) Opel Astra G 1.6 16V, 74 kW, rok 2000, najeto 140tis. km, 48.000,- Kč. Vypadá opravdu dobře, je po výměně filtrů a oleje, nové rozvody před 2 lety (a cca 10.000 km), nové brzdové potrubí, nová STK (platná do 07/2017), nové letní pneu na originál alu R15 na voze. Plně funkční klima, zatmavená zadní okna, tmavá zadní světla, led denní svícení, parkovací čidla, el. okna, centrál na dálku. Vůz pouze garážovaný, pravidelně servisovaný. Vůz bez koroze. Eko uhrazeno. Včetně zimních pneu jetých jen 1 zimu.2) Opel Astra G 1.6 16V, 74 kW, rok 2005, najeto 86tis. km, 59.000,- Kč. STK do 08/2017, klimatizace, el. okna, včetně zimních pneu. Vypadá taky dobře, ale bez oprav zmiňovaných u Astry č. 1).3) Škoda Fabia II 1.4 MPi, 44 kW, rok 2002, najeto 118tis. km, 59.000,- Kč. STK do 06/2017, servisní kniha + protokoly z Německé STK, po velkém servisu v r. 2014, centrál na dálku, nová baterie, nové zadní tlumiče a rozvody, olej + filtr 7/2015.Prosím o doporučení, nemohu se rozhodnout. Přiznám se, že vzhledově se mi nejvíce líbí Astra č. 1, ale nevím, zda dát jen na svůj pocit nebo zvolit za ty peníze raději novější auto? Jak jsou na tom náhradní díly cenově? Který motor je lepší? Díky.
Pokud je rozdíl 5 let a polovina nájezdu za příplatek jen 9 tisíc, tak není co řešit. A když si rozvody necháte vyměnit osobně, máte "svůj" klid.


A to je přesně ta chyba, před kterou tady často varujeme.
Takže pokud je stav starší Astry objektivně lepší a je možné servisní zásahy věrohodně doložit a jde opravdu o vůz, o který je náležitě postaráno, nevidím důvod za něj platit o 11 tisíc víc za mladší exemplář, o kterém toho vím méně.
Pokud jsou ovšem vozy srovnatelné, co do stavu, pak se skutečně vyplatí si 11 tisíc za mladší vůz připlatit. Je to jen a čistě o stavu auta. Věk a stav tachometru nic neříkají o skutečném stavu vozu.
Běžné ND budou pro Fabii i Astru za podobné ceny a oba motory jsou bezproblémové, popřípadě snadno řešitelné. Astra bude asi na našich silnicích pohodlnější, protože má měkčí podvozek.
Podrženo sečteno: já bych asi zvolil Astru a vzal bych tu v objektivně lepším stavu
reagovať
Giorgio
počet príspevkov814
dátum registrácie09.05.2007
Piatok 04.09.2015 19:16, RE: Fabia nebo Astra?
David V napísal:
Giorgio napísal:
Renata napísal:
Které auto zvolit?1) Opel Astra G 1.6 16V, 74 kW, rok 2000, najeto 140tis. km, 48.000,- Kč. Vypadá opravdu dobře, je po výměně filtrů a oleje, nové rozvody před 2 lety (a cca 10.000 km), nové brzdové potrubí, nová STK (platná do 07/2017), nové letní pneu na originál alu R15 na voze. Plně funkční klima, zatmavená zadní okna, tmavá zadní světla, led denní svícení, parkovací čidla, el. okna, centrál na dálku. Vůz pouze garážovaný, pravidelně servisovaný. Vůz bez koroze. Eko uhrazeno. Včetně zimních pneu jetých jen 1 zimu.2) Opel Astra G 1.6 16V, 74 kW, rok 2005, najeto 86tis. km, 59.000,- Kč. STK do 08/2017, klimatizace, el. okna, včetně zimních pneu. Vypadá taky dobře, ale bez oprav zmiňovaných u Astry č. 1).3) Škoda Fabia II 1.4 MPi, 44 kW, rok 2002, najeto 118tis. km, 59.000,- Kč. STK do 06/2017, servisní kniha + protokoly z Německé STK, po velkém servisu v r. 2014, centrál na dálku, nová baterie, nové zadní tlumiče a rozvody, olej + filtr 7/2015.Prosím o doporučení, nemohu se rozhodnout. Přiznám se, že vzhledově se mi nejvíce líbí Astra č. 1, ale nevím, zda dát jen na svůj pocit nebo zvolit za ty peníze raději novější auto? Jak jsou na tom náhradní díly cenově? Který motor je lepší? Díky.
Pokud je rozdíl 5 let a polovina nájezdu za příplatek jen 9 tisíc, tak není co řešit. A když si rozvody necháte vyměnit osobně, máte "svůj" klid.
A to je přesně ta chyba, před kterou tady často varujeme. Takže pokud je stav starší Astry objektivně lepší a je možné servisní zásahy věrohodně doložit a jde opravdu o vůz, o který je náležitě postaráno, nevidím důvod za něj platit o 11 tisíc víc za mladší exemplář, o kterém toho vím méně. Pokud jsou ovšem vozy srovnatelné, co do stavu, pak se skutečně vyplatí si 11 tisíc za mladší vůz připlatit. Je to jen a čistě o stavu auta. Věk a stav tachometru nic neříkají o skutečném stavu vozu. Běžné ND budou pro Fabii i Astru za podobné ceny a oba motory jsou bezproblémové, popřípadě snadno řešitelné. Astra bude asi na našich silnicích pohodlnější, protože má měkčí podvozek. Podrženo sečteno: já bych asi zvolil Astru a vzal bych tu v objektivně lepším stavu


Já jsem to samozřejmě myslel, tak jak to píšeš i ty. Pokud mladší auto vypadá jako po bitvě (a opotřebení je dvojnásobné než u toho staršího a teoreticky více ojetého), tak je samozřejmě lepší vzít to starší - zachovalejší. Ale pokud jsou na tom +/- podobně, tak určitě to mladší bude mít výhodu, protože řada věcí (například těsnění, hadičky a různé pryžové součástky) odcházejí i stářím.

Další věc je samozřejmě režim provozu, odkud a kdy bylo auto dotaženo apod. Je lepší koupit auto se 140 tisíci natočenými na německé dálnici rodinou než 70 tisíci naskákanými po brněnských kočičích hlavách nagelovaným obchoďákem s teplou vodou.
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.