Streda 01.10.2014 07:44,
jízdní vlastnosti?
Pokud by mělo jít o jízdní vlastnosti na prvním místě, cena by mohla být dejme tomu 160-170tCZK, auto by mělo vyžadovat minimální četnost návštěv v servisu, mělo by řidičsky bavit, nemělo by lákat zloděje, mělo by mít charisma, mělo by bát pohodlné, neměl by člověk potkat denně na silnici desítky stejných vozů, pak v tomto případě bych si (na základě své zkušenosti) dovolil uvést jako tip SUbaru Legacy s motorem 2,0R.
Mám zkušenost z osobního vlastnictví dvou těchto vozů a s počtem najetých kilometrů cca 160.000km. Servis navštěvuji pouze za účelem výměny olejů a filtrů, eventuleně po opotřebění podvozkových částí jako brzd (původní kotouče se dožily 188.000km!), nějaký gum v silentblocích na přední nápravě a nějaké toho kulového čepu. Mám vůz z roku 2006. Neexistuje koroze na karoserii. Parkuji venku, pouze pod střechou, jezdím se denodenně. Spotřeba za těch 6 let vlastnictví jsem 2. majitel) je 7,98l/100km. Olej není třeba dolévat )aspoň můj motor ho nebere, jezdím normálěn, nikoliv na "hulváta, čili nevytáčím nezahřáty motor). Chronické problémy tohoto modelu do r. 2008 je pískající a vrzající dvouhmotový setrvačník od Valea, který byl od 2008 nahrazen setem od SACHS. Dnešní vozy z let 05-08 jej však mají v totální většině případů vyměněný za priginál, nbeo jednohmotu z modelu Forester=bez problémů. Mění se obvykle i spojka, takže zde není už žádného servisu. POkud by nebylo měněno, je to c 18tCZK bez DPH.
Jízdní vlastnosti u SUbaru nen í třeba moc rozepisovat, u mě auto po 6 letecgh stále vyvolává otázku, co bude máísto něj, až jednou dojezdí. zatím jsem nenašel rovnocenného kandidáta, snad nástupce v novém modelu legacy. Mazda ani Mondeo se mu nevyrovnají, ale oba patří mezi to nejlepší, co je v segmentu rodinných aut na trhu. O Oktávce či pasátu nemůže být ani řeč při srovnávání jízdních vlastností. V zimě je mimo diskuzi stálý pohon 4x4, což se někomu může hodit.
Vynikající sedačky, slušný prosotor pro posádku.
U Mazdy bych setsakra opatrný na korozi, za tuto cenu bude vůz někde z let 06, který v té modelové řadě trpěl silně na lemy zadních blatníků. Ani lak nepatří mezi nic kvalitního. Motoricky a jídzními vlastnostmi je to však také výborná volba. Mondeo také, ale je to tuctovka, kterých jezdá po silnici mraky. Servis je ale relativně levný (levné auto dnes neexistuje).
Ještě k Subaru - kdo rád poslouchá i motor, tak zvuk plochého motoru v SUbaru se nedá s ničím podobným zaměnit.
reagovať