0
späť
 

diskuze k tématu: Od úterý 1. listopadu musí řidiči jezdit se zimními pneumatikami.

kategórie zaradenia témy:
David V
počet príspevkov2067
dátum registrácie16.05.2007
Streda 02.11.2016 09:25, Chválím...
...minimálně to, že v článku nebyl opět papouškován ten nesmysl, že letní pneumatika pod 7°C ztrácí své vlastnosti (včera na i-densu byl článek, že má letní pneu pod 7°C 2x delší brzdnou dráhu, což je vyložená lež). Podle opravdu nezávislých výzkumů platí, že zimní pneu má výrazněji lepší vlastnosti pouze na sněhu. Na suchu i mokru je na tom letní víceméně lépe, a když za těchto podmínek zaostává, tak jsou ty rozdíly v jednotlivých procentech.
Čili já přezouvám, až jedu v listopadu někam dál, kde by hrozilo napadení sněhu nebo náledí, ale pokud se motám kolem Brna, tak jezdím na letních, dokud to jde. Jeden rok bylo teplo, a tak jsem přezouval až 5.12. Nicméně dlužno dodat, že to přehazuju sám v garáži, takže si můžu dovolit operativně vyčkávat.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 02.11.2016 12:17, RE: Chválím...
David V napísal:
...minimálně to, že v článku nebyl opět papouškován ten nesmysl, že letní pneumatika pod 7°C ztrácí své vlastnosti (včera na i-densu byl článek, že má letní pneu pod 7°C 2x delší brzdnou dráhu, což je vyložená lež). Podle opravdu nezávislých výzkumů platí, že zimní pneu má výrazněji lepší vlastnosti pouze na sněhu. Na suchu i mokru je na tom letní víceméně lépe, a když za těchto podmínek zaostává, tak jsou ty rozdíly v jednotlivých procentech.Čili já přezouvám, až jedu v listopadu někam dál, kde by hrozilo napadení sněhu nebo náledí, ale pokud se motám kolem Brna, tak jezdím na letních, dokud to jde. Jeden rok bylo teplo, a tak jsem přezouval až 5.12. Nicméně dlužno dodat, že to přehazuju sám v garáži, takže si můžu dovolit operativně vyčkávat.


JJ. přesně, letní je v podstatě lepší ve všem - sám jsem si zkusil, jen na sněhu to už z podstaty věci nejde.. Ale taky to dělám jako ty, ikdyž letos se mi sešly výměny olejů na dvou mojich autech právě teď, tak jsem to už nechal přehodit.
reagovať
ivan2
počet príspevkov118
dátum registrácie11.11.2010
Streda 02.11.2016 12:19, 123
Kdyby jen na idnesu, ale tenhle mýtus říkaji "odborníci" i v TV a rádiu.
reagovať
driver111
počet príspevkov528
dátum registrácie13.03.2013
Streda 02.11.2016 12:26, RE: 123
ivan2 napísal:
Kdyby jen na idnesu, ale tenhle mýtus říkaji "odborníci" i v TV a rádiu.


Tak ty gumy co mají na skladech někomu prodat musí, ne? Tak je jednodušší, říct, že to prostě nefunguje a člověk se na letních v už ve 3 stupních zabije...
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Streda 02.11.2016 12:29, Re .... ..... ........
Rad vidim, ze tomu nastesti vsichni neveri...
Zajimavy je, ze nikdo nenuti ridice prezout zpatky na letni, pricemz M+S v lete za deste uplne idealni neni

A co teprv cyklisti... prohanet se na galuskach po meste, i kdyz mrzne az prasti ... zakazat ... nakonech chodci na ledu taky padaji jak kuzelky a nikdo nevola a povinne horske obuvi... neskutecne
reagovať
josefkurfirt
počet príspevkov4
dátum registrácie02.11.2016
Streda 02.11.2016 15:56, RE
Celý je to kravina, mě by jenom zajímalo co si o tom všem myslí ekoteroristi, stát a výrobci nás tlačí do toho, abychom vyhazovali zimní gumy, který jsou se 4 mm vzorkem, protože dojíždět je v létě je "nebezpečný" (asi nejvíc tedy pro ekonomiku). . Zimní přezouvám až když je to opravdu nutný, i pod bodem mrazu za sucha se letní chovají lépe než zimní. A dojíždění pneumatik zimních taky u mě není problém, kupuju si gumy se vzorkem 8 mm tak si je za ty peníze mám snad nárok ojet
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Streda 02.11.2016 16:43, RE
Ty zimaky jsem v lete taky dojizdel, a fakt je to na prd. Pamatuju byly to nejaky Nokiany, a zvlast za deste to moc nelepilo.

Doufam jen, ze je nedojizdis na slick a ze stejne tak nedojizdis brzdovy kotouce
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Streda 02.11.2016 16:57, RE: RE
sheogorath napísal:
Ty zimaky jsem v lete taky dojizdel, a fakt je to na prd. Pamatuju byly to nejaky Nokiany, a zvlast za deste to moc nelepilo.Doufam jen, ze je nedojizdis na slick a ze stejne tak nedojizdis brzdovy kotouce


Já také zimní pneu "dojíždím" v létě. Stejně je to max. na jedno léto, při obvyklých 30°C zimáky mizí před očima, je jasné, že se "dojíždění" musí přizpůsobit jízda (delší brzdná dráha, větší náchylnost ke smyku, atd.) a potom v tom nevidím problém. A jako bonus je to legální a neekologické současně .
reagovať
Martin72
počet príspevkov82
dátum registrácie30.09.2016
Streda 02.11.2016 18:08, letní/zimní
Osobně přezouvám podle teploty, když už se přes den teplota nedostane přes profláknutých 7°C a výhledově nemá dojít k výraznému oteplení, tak nasadím kozačky. Studená letní guma v kombinaci s mokrým povrchem, žádná hitparáda. A na mokrých dlažebních kostkách to dovede být dobrý adrenalin.
reagovať
sheogorath
počet príspevkov527
dátum registrácie27.05.2016
Streda 02.11.2016 19:33, Re ....... ......
Tak mokry kostky jsou sranda vzdycky, mam jedny hned u baraku - ulice Erbenova v Brne navic celkem sesup
reagovať
Abík
počet príspevkov93
dátum registrácie20.01.2009
Piatok 04.11.2016 05:54, Po léta stále to stejné.
Pneumatiky přezouvám proto, že je to nařízené. A potom proto, že ty letní, které se v současné době vyrábí, nejsou ani tak o té pryži ve vazbě na teplotu (protože už jenom ve výrobě její kvalita kolísá, vyrábí se v různých státech a ty příměsi nejsou vždy schodné), o tom by mohli gumaři povídat, ale ty lisované vzorky prostě do sněhu, ani marastu nejsou. Takže jsem v předstihu a klidu nasadil Michelin Crossclimate. Zatím vyzkoušeno jenom v tom marastu, a dobré.
reagovať
tipl
počet príspevkov36
dátum registrácie25.04.2016
Piatok 04.11.2016 14:42, Letní x zimní
Většinou koncem října nazouvám už zimní. Ono už se objevují ráno mrazy a někdy po dešti už bývá ledovka a ať mi nikdo netvrdí, že letní pneu by na tom povrchu jela lépe....

I když bydlím v nížinách a sníh je skoro sprosté slovo, tak stačí jet o 30-50 km a tam už jsou nižší teploty, kopce a tudíž i potencionální sníh. A párkrát se to stalo.
reagovať
Pavlik
počet príspevkov1328
dátum registrácie09.10.2008
Piatok 04.11.2016 17:19, RE: Letní x zimní
tipl napísal:
Většinou koncem října nazouvám už zimní. Ono už se objevují ráno mrazy a někdy po dešti už bývá ledovka a ať mi nikdo netvrdí, že letní pneu by na tom povrchu jela lépe....I když bydlím v nížinách a sníh je skoro sprosté slovo, tak stačí jet o 30-50 km a tam už jsou nižší teploty, kopce a tudíž i potencionální sníh. A párkrát se to stalo.


Trochu vás opravím - na ledovce / ledu je úplně jedno co je na autě obuto, nedrží na tom žádná guma. Jedinou výhodou zimních pneu na ledovce je, že se pojišťovna necuká zaplatit (pojištěné) rozbité auto .
reagovať


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, všetky práva vyhradené.