David V napísal:
Je to pár let, co se objevily nezávislé testy, kteé porovnávaly letní a zimní pneumatiky na všech druzích povrchu. Výsledky byly zajímavé.Nepamatuju si to úplně přesně, ale pokud bylo sucho nebo mokro, tak pořád letní guma držela buď srovnatelně (na suché zmrzlé vozovce jen odchylky v řádu jednotek %) nebo dokonce lépe (na mokru a suchu při teplotách nad bodem mrazu). Jediný rozdíl nastal právě v použití na sněhu, kde měla zimní guma náskok cca 30%. Na ledu se rozdíl opět zmenšil. Testovala se manévrovatelnost a brzdná dráha.Od té doby zimním gumám přikládám takový význam, jaký skutečně mají a na nějakou hypotetickou 7°C hranici neberu zřetel. Ale zároveň dodávám, že si tento postup mohu dovolit, protože si kola přehazuji plně ve své režiji, což každý nemůže nebo není ochoten.
Přesně tak, zimní jsou lepší jen v tom případě, že se potkají s vodou v pevném skupenství. Jinak, nezávisle na teplotě, jsou lepší letní. To potvrdily všechny testy (bylo jich tuším asi 5), na které jsem narazil a kde byly zimní i letní gumy vedle sebe.
Ohledně hranice 7 °C: Chápu to tak, že pokud klesne průměrná denní teplota pod 7 °C, vzrůstá významně pravděpodobnost, že v noci klesne teplota pod bod mrazu a třeba někde v lese potkám námrazu, kde zimní obutí přijde vhod. Ale ne že by při těchto teplotách na suchu nebo mokru byla letní guma horší než než zimní. Záleží, kudy kdo jezdí a co tam může čekat.