Štvrtok 05.01.2006 16:48,
Za 50000,-kč člověk nemůže čekat zázraky, problém Vámi uvedených vozů je, že vzhledem k tomu, kolik stála nová a že se jedná o vozidla střední až vyšší střední třídy, tak budou mít najetý značný počet km, a to je vždycky trochu problém. Osobně bych volil Primeru, kvůli jízdním vlastnostem, motoru poháněnému řetězem a celkové kvalitě, která dle mého názoru ostatní 3 auta předčí.Nevýhodou Primery bude horší dostupnost dílů z druhovýroby a případné originální díly jsou také dražší, než třeba u některé evropské konkurence.Mazda 626 se mi také osobně líbí, ale myslim si, že její jízdní vlastnosti zdaleka nedosahují úrovně Primery, např zadní náprava těchto vozů je velmi podobné konstrukce, liší se v detailech, avšak přední náprava je u Primery na vyšší úrovni, jelikož 626 používá Mc Pherson, ztímco Primera má nápravu s dvojitým příčnym ramenem.Ford Scorpio je asi opravdu nejlepší s motorem 2,0 DOHC, který měl v prvním provedení tj od r 1989 do roku 1992 výkon 88kw. V 93 přišla modernizace a ta měla 85kw.Modernizované Scorpio má jinou palubní desku a určitě také lepší antikorozní ochranu, ikdyž ani tady to není žádný zázrak.DOHC má opravdu pohon rozvodů řetězem, obččas se vyskytují vůle v zavěšení přední nápravy, ta je totiž ještě dosti ortodoxní konstrukce, kdy kolo je příčně vedeno jednoduchym ramenem a šikmo je vedeno stabilizátorem..Tento systém už dnes moc obvyklý, a to ani u malých aut, není.Jinak je Scorpio dobrou volbou kvůli relativní dostupnosti náhradních dílů, ikdyž úplně levné také nejsou, jak se třeba někdo domnívá.Hyundai Sonata bych bral nejméně, jelikož se mi moc nelíbí a a navíc v té době ještě Hyundai nebyla tak kvalitní značkou jeko dnes, ikdyž konstrukce motorů vychází z Mitsubishy, což určitě není špatné, jen spotřeba bude určitě vyšší, než třeba u Scorpia.
reagovať