Jsem vlastnikem Primery P11C teprve par mesicu, takze se rozhodne nepovazuji za nejak zkuseneho provozovatele, mam vsak par osobnich postrehu s timto autakem. Jedna se o faceliftovany kousek z roku 01 tusim (prodana v 02 tesne pred prichodem nove P12) - typ 5 dverovy liftback, verze Sport). P11 po faceliftu vypada vice pritazliveji (me se libi i ta starsi), a me osobne se zacina libit cim dal vic. Co se tyce motoru, tak 2.0 benzin se 140 konmi je pro toto auto skvela volba. Auto ma najeto necelych 180tis, motor slape jako hodinky a ochotne jde do otacek. Pres zimu (i kdyz ta letosni byla bidna) jsem s ni po Praze jezdil za 8,6 l/100 (nehonil jsem to), ted na jare vetsi vzdalenosti s 2/3 podilem dalnice a pri dodrzeni maxima 135-140 km/h se s ni da jet okolo 8,1 (dle PP) pri poklidne jizde po statovkach za 7,6-7,8. To mi prijde jako dobra hodnota. Jak uz bylo mnohokrat receno i napsano, motor se rad necha vytacet a taky mu to tam nejvic svedci, samozrejme nema cenu to neustale prehanet, ale pocit ze to tam proste je, se vzdycky hodi a nema cenu motor trapit nekde kolem 1.200 na petku, jak pise autor. Osobne i 1.500 mi prijde uz jako prilis nizka hodnota.
Co jsem tak zkousel tak na dvojku to slo do 90 km/h, na 3. stupen zvladala 130-140 (nestihal jsem to nejak moc kontrolovat ale v clanku zminovanych 160 bych nebral jako mozny dosazitelny udaj).
Jiz zminovany maly rejd je opravdu nekdy minusem, clovek musi otocku i na relativne sirokem miste udelat s malym couvnutim.
Dale bych polemizoval s nazorem na posilovac, ve meste OK, pri vyssich rychlostech je az prilis agilni a citlivy, takze je potreba si davat vetsi pozor nez v jinych vozech, neni to vsak ale nic zasadniho, jde jen o zvyk. Komunikace s vozovkou je skutecne vytecna. Jeste musim pochvalit sedaky, nevim jak v jinych verzich, nemam moznost srovnat, ale ve verzi Sport maji pry o neco vetsi bocni vedeni a jsou mozna o neco malo tvrdsi, coz me naprosto vyhovuje, zada me z nich nikdy nebolela (bederni operku mam nastavenou na nejvetsi tvrdost
. A co je tez pozitivni, PP ukazuje takrka na desetinu stejnou prumernou spotrebu, jako po prepoctu po dotankovani vzdy po hrdlo (snazim se tankovat i u stejne pumpy
)