Piatok 18.11.2011 12:40,
chod na 3 až 4 válce - jak kdy
Takto mi fungoval můj motor 1.8i 92kW japonské provenience když došlo k elektrickému průrazu vysokonapěťových kabelů co vedou ke svíčkám. Svíčky byly "utopeny" asi 15cm hluboko v motoru. Kabely s objímkou byly silně tepelně namáhány. Odešly spolehlivě jeden po druhém v rozmezí nájezdu vozu od 120 do 200 tis. km.
Závadu jsem diagnostikoval tak, že jsem za chodu motoru povytahoval postupně jeden po druhém kabelu ze svíčky. Musí se to dělat opatrně, aby člověk nedostal ránu. Tím jsem zjistil, který válec vynehává. Motor z chodu 3 až 4 válce přejde po vytažení na chod (3 válce - touto svíčkou/kabelem to je), nebo od režimu jedou "2 až 3" válce (touto to nebylo). Při povytažení vysokonapěťového kabelu jsem viděl jak jiskra létá přes eletricky proraženou izolaci. Bylo to na 100 procent vidět jen při chodu motoru, po vymontování byl na kabelu jen malý černý flíček, který by mohl lecko přehlédnout...
Pokud zjistíte, že to opravdu bylo kabelama, tak pokud mohu doporučit, kupte i přes vyšší cenu originál. Dodnes nechápu proč, ale osobně jsem viděl, že dle zkoušečky zcela funkční neoriginální kabel způsoboval výpadky chodu a na jeho místo daný originální kabel fungoval bez chyb.
Pán co radí zkontrolovat "palec" - toto není vozidlo z roku 1969. Předpokládám, že má elektronické zapalování.
reagovať