"Podle automobilky Ford průměrný motor spálí za hodinu volnoběhu množství paliva postačující na ujetí cca 25 km. U automobilů pohybujících se především v městském provozu může být výhodné používat systém Stop/Start. V ostatních případech, kdy víme, že budeme stát déle než minutu, je ekonomičtější motor vypnout. Následné nastartování vás bude stát méně pohonných hmot a s tím souvisejících emisí."
Průměrný automobil se zahřátým motorem spálí za hodinu volnoběhu cca 1 litr paliva (u chrochty méně). Který průměrný automobil jezdí za 4 litry/100?
Jo ono bylo myšleno spotřeba studeného motoru, tak to ano, to jsou možná 2 litry/hodinu. Který průměrný automobil jezdí se studeným motorem za 8 litrů/100?
Systém Start/Stop vypíná motor až při dosažení provozní teploty a navíc na to musí být náležitě dimenzován startér a baterka. Simulovat to s běžným autem obvykle znamená úsporu třeba 0,3 ltr/100 km (tedy 11 Kč) ve městě
, avšak sem tam výdaj 7000 Kč za nový startér nebo 2500 Kč za baterku.
"Pokud chcete v mrazivá rána usedat do již vyhřátého vozu, zvažte instalaci nezávislého topení. To dokáže v předem nastavený čas vyhřát promrzlý automobil bez nutnosti startování motoru, dražší systémy ohřívají prostřednictvím chladicí soustavy také blok motoru. Cena těchto zařízení začíná na 15 tis. Kč."
Spálená nafta v nezávislém topení se nějak finančně liší od nafty, která musí projít motorem? Nebo se 15000 nepočítá do investic do auta?
Tak co vlastně lidi chcete, ušetřit nebo pohodlíčko?