pola napísal:
hodne se tak jezdi i ve skandinavii ale usa a cr se budou dalsich sto let upapet v rope - u nas kvuli blbeckum ze snemovny kteri nejsou schopni upravit dane a prijmout zakony abysme mohli jezdit na palivo ze zemedelskych plodin....a jeste vzkaz pro pana bushe: ono to chce presednout z tech vasich petilitru do necoho maloobjemoveho a vzit na vedomi naftove motory a hned bude lip
Důvody, proč se víc nejezdí na alternativní paliva nejsou ani tak technické (ty jsou řešitelné), ale spíš obchodní. Petrochemie a automobilový průmysl jsou obrovská globalizovaná průmyslová odvětví s fantastickými zisky, která představují jedny z nejmocnějších lobby, ovlivňujících politiku na celém světě.
Pro petrochemichký průmysl by to znamenalo pokles zisků a znehodnocení části investic (omezení provozu rafinérií, obřích tankerů, pokles odbytu atd.). Podobně i pro výrobce aut každý zásah do zaběhnuté výroby znamená ztrátu. Příklad: pokud by se ve škodovce prodražila výroba každého auta jen o nic neřešící desetikorunu, je to při 400 tisících vyrobených autech ročně ztráta 4 milióny.
Stejně tak se nedá čekat, že by si přechod na jiná paliva vynutili zákazníci tím, že by tradiční auta přestali kupovat. Třeba hybridní auta jsou tak drahá, že úspora na palivu nezaplatí za celou životnost rozdíl v pořizovací ceně (nemluvě o ceně servisu a opravy po případné nehodě). Drtivá většina zákazníků se chová tržně - co se nevyplatí, to nekupuje. Hledisko ekologie je v tomto případě druhořadé.
Proto nelze čekat přechod na alternativní paliva bez toho, že by se situace ve světě vyhrotila do extrémů (konec světových zásob ropy, válka s arabským světem, bezprostředně hrozící ekologická katastrofa apod.).