Kobyla napísal:
Na stk jsem párkrát byl,ale závady minimální.Po zimě jedu do servisu na prohlídku a promazání a to je vcelku dobrá prevence.Nebaví mě se plazit pod autem to si raději zaplatím.Je mi jasný,že to dělá tak 25% řidičů a proto jsou ty výsledky jaký jsou.Auto mě nenechalo na cestě a to mám i Renault Meg2,Mazdu3 a Focus v rodině.Za to jim díky
Vem si ale, z jakého mhožství dat statistika vychází. Proč tedy některé vozy vykazují výrazně méně závažných nedostatků? Majitelem to nebude... Neb nechceš doufám tvrdit, že např. majitelé P407 jsou méně zodpovědndí a o auto ne nestarají, zatímco třeba majitelé Hondy Accord se pořád jen plazí kolem auta a hledají každou nedokonalost. Samozřejmě - u Porsche Carrera se jaksi dá očekávat, že to budou vymazlená auta s TOP péčí. Ale pokud vynecháme tyhle specifika, pak nějaký význam to má.
Rozhodně statistika neříká to, že např. onen zmíněný P407 je krám hodný na převoz brambor. To ne. Někde jsem např. četl, že by snad měl mít problémy s přední náprovou, tudíž se to pak projeví takhle. Ale právě tohle mi tyhle statistiky podle mě naznačují - u tohodle vozu bude někde problém. Když pak člověk ví (zjistí), co to je, může to pak klidně hodit za hlavu.
Podle mě se někteří stále nedokáží smířit s tím, že některá auta (automobilky) se dokáží držet v horních příčkách v podstatě v libovolé statistice spolehlivosti, zatímco jiné jsou stabilně u dna. Já v tom problém nevidím. Škoda je jen průměr, frantící jsou na tom (zatím) stále bídně, japonci to mají zmáknutý. A co je na tom tak zlé? Klidně i tak koupím Frantíka, protože mi vyhovuje jeho "měkkost", klidně koupím C5, protože chci "hydroplán". Nebo koupím Škodu, protože si zakládám na co největším kufru. Skoro každý vůz/značka/model má podle mě něco do sebe. Až na výtvory typu Zoaungha/Brilliance/BYD... tam mi to kouzlo nějak uniká. I když pro lidi se sebevražednými sklony by to nemusela být špatná koupě ;)