Petr S napísal:
petaoldova napísal:
Zajímalo by mě, kde sebrali tyhle data- i ti největší automobiloví ignoranti v mým okolí vědí, že to, jaký olej mají do auta nalít najdou v uživatelské příručce a v autě mají litrovou lahev oleje který aktuálně v motoru mají na případné dolévání (dodržování specifikací je samozřejmostí a nikoho z nich by nenapadlo tam lít/ nechat nalít něco jiného) a i ženský vědí, že mají kontrolovat olej a v případě že se nechtějí při kontrole zamazat tak pravidelně požádají o kontrolu provozních kapalin nějakého muže (tátu, manžela/přítele, bratra)... jenom jednou jsem se setkala s člověkem (spolužák) který nevěděl ani jak se dostat pod kapotu a tím že mu tyhle věci kontroluje o víkendech otčím a nad tím jsme s kamarádkami dost dlouho kroutily hlavami, že snad není možný, aby někdo takový existoval....
Myslím, že moje manželka taky ani náhodou neví jaký olej jde do našich aut, olej v kufru nevozíme. V autosalonu nám dealer řekl, že yaris olej nežere a měl pravdu. Mazda 6, kterou občas honím po dálnicích ve vysokých otáčkách přes 4000 ot/min žere 0,5-1L na 10tkm, takže dolití zvládnu občas v garáži. Na jedné pumpě u kompresoru jsem jedné řidičce ukazoval kde na dveřích najde samolepku s tlaky v pneumatikách, vůbec netušila. Tak myslím, že ten článek možná i sedí.
Víceméně souhlasím. Nevěřím tomu, že si většina běžných motoristů pamatuje přesnou specifikaci oleje dle značení výrobce. O něco málo více možná zná značení podle API a ještě o pár lidí více pak vědí viskózní třídu.
K samotnému článku: 96% je poměrová hodnota, takže informace o velikosti vzorku je nepodstatná. Mnoho vozů má 2 kontrolky na olej - oranžovou pro signalizaci nízké hladiny, aby se právě zavčas předešlo rozsvícení kontrolky červené, což už znamená nedostatečný tlak oleje a tam stačí k poškození pár sekund. Tohle mělo v článku zaznít.