PV napísal:
Vlastním Mazdu 626, 2,0, 16 V, typ GE. Je to moje druhá Mazda a jsem s ní velice spokojen. Nejvíce si cením spolehlivosti, nikdy mě někde nenechala a stále dobře funguje. Ceny náhradních dílů nejsou vůbec velké, rozhodně levnější než na francouze. S tímto motorem jezdím za 7 l. benzinu a to nepatřím k šetřílkům. Motor se nechá krásně vytáčet a kolem 4000 otáček je to paráda. 626 trpí jako každé auto některými neduhy. Korozi zadních lemů a chycené prahy má v dnešní době už každá GE. Problém je č...
Měl jsem jako své první auto 12 letou 626 2.0L 66 kW benzín koupenou v AAA. Byla původně z Rakouska, ale v ČR ji měli přede mnou 2 majitelé. Byla to předchozí generace než je v článku.
Po 7 letech a 85 tisících jsem ji prodal. Během té doby mě nechala ve štychu 4x.
Asi 2. den po koupi odešel spojkový váleček za 1800 kč, zřejmě zamaskovaná chyba, nebo velká náhoda.
Pak jeden automechanik nedotáhl přívod k baterce a když jsem vypnul motor tak už pak nenaskočil, kabel byl vypadlý. Spravil jsem si to na silnici a proklínal mechanika
Pak mi praskl chladič, no moje blbost že jsem ho nenechal včas vyměnit, byl vařený a už nejakou dobu tekl.
Nakonec odešel alternátor. Vzhledem k tomu že auto bylo stočené nejméně o 100-150 tisíc a v tu dobu mohlo mít 350-400 tkm, tak si myslím že na to měl už nárok
Jinak jsem řešil jen spotřební věci jako destičky, kotouče, čepy.
Krom toho motor bral cca 1,5L oleje na 1000 km. Nicméně emisemi jsem vždy legálně prošel.
Takže můžu říct že s 626 spokojenost. Investice do oprav minimální a většinu času auto bez problémů sloužilo. Původně jsem plánoval že si ho nechám jen rok až dva, ale jelikož s ním nebyly problémy tak jsem si ho nechal 7 let. Do novějšího auta jsem šel hlavně kvůli bezpečnosti. V těhle starých autech je fakt neradnou případně bourat...