Měl jsem za život cca 15 aut, ale ASX je opravdu to nejhorší! Poslední auta byla Ford Fiesta, Ford Mondeo 2.2TDCI, Seat Leon 1.2TSI a KIA Sportage 2.0CRDI 4x4.
Sportage měla najeto cca 250tis.km a stáří 12 let a tak jsem měl blbý nápad vyměnit auto za novější.
ASX se mi líbilo, potřeboval jsem 4x4 a tak přicházel v úvahu jediný motor a to 1.6DI-D 84kW. Je to klon francouzského 1.6HDI, takže japonské auto má francouzský motor a zřejmě i převodovku. Sehnal jsem ASX z roku 2016 s nájezdem 96tis.km.
Po přechodu ze Sportage r.v.2007 to byl šok, na ASX nemohu říct jediné slušné slovo, snad jen to, že asi bude spolehlivé. Sportage byla zázrak techniky v porovnání s ASX. ASX je v podstatě úplně ořezaná plechovka bez zatlumení se špatnými jízdními vlastnostmi, s vybavením horším než auta z roku 1996.
Kladné vlastnosti jsou tempomat, automatické stěrače (které ale moc nefungují), hillholder (funguje jen někdy a hůř jak u VW) a automatická světla.
Naopak je auto hlučné, plave, drnčí plasty i v palubce, přenáší se hluk ze silnice, projetí jakékoliv nerovností auto hrozně rozhodí, v zatáčkách na nerovnostech nečitelně odskakuje a jízda s ním není požitek, ale je za trest. Mám strach s ním jezdit. Díky špatnému řešení prostoru je auto nepraktické, je z něj blbě vidět, blbě svítí, má malý kufr, nemá podsvícené ovladače na dveřích atd.
Francouzský motor má po nastartování hodně divný projev. Převodovka jde po celou dobu jízdy špatně řadit a START-STOP je potřeba po každém nastartování vypínat, protože motor neumí dostatečně rychle nastartovat. Brzdové destičky bouchají a auto nerovnoměrně brzdí. Ventilace je divně nastavená, auto se hodně roztopí,ale pak v něm začne být zima. Na dálnici z ventilace stále fouká a nejde to stáhnou ani vypnout, jediné řešení je zapnutí vnitřního okruhu.
Motor vypadal úsporný, v létě se dalo jezdit i pod 5 litrů. Ale s příchodem zimy spotřeba stále stoupá a už je na 6,5 litru. Navíc v kopcích a v terénu motor nechce táhnout a žere. A při pomalé jizdě pod 1700ot je motor nepoužitelný a musí se to rvát přes spojku.
Je to návrat o 20 let zpět v kombinaci s ekomafií v podobě maloobjemových motorů.
Lituju, že jsem Sportage prodal, možná nebyla tak spolehlivá, ale bylo to úžasné auto, s čitelným podvozkem, vhodné na silnici i do terénu, s velkým kufrem a hlavně s úžasnými vychytávkami , jako byly zadní dělené dveře, sklopná sedačka spolujezdce, polohovatelné opěradlo zadních sedadel.
Sportage i ASX mají stejný rozvor, stejnou šířku, skoro stejnou výšku a Sportage byla jen o cca 10cm delší. Ale Sportage měla perfektně využitý vnitřní prostor, stejnou světlost jako ASX, ale přitom u zadních sedaček byla rovná podlaha bez tunelu, měla více místa pro cestující i kufr, nižší nakládací hranu, ale s rovnou podlahou kufru a hlavně v ní seděl člověk o 10cm výš. Ale přitom dolní hrana oken je u obou aut stejně vysoko.
Prostě ASX je totální paskvil, který popírá všechny teorie. To co Sportage přejela bez problémů (třeba přejezd přes koleje) tam ASX skáče jak šílené, v autě všechno lítá.
Nechápu, jak někdo může tohle auto chválit a jak se může prodávat za tak šílené ceny. Cena ASX jako nového byla stejná jako cena Sportage, když byla nová.
Koupit ASX si může opravdu jen šílenec, nebo někdo kdo přechází z totálního vraku.
V autě se bojím jezdit, ale nevím co koupit, nová auta nestojí za nic.