Pondelok 04.01.2016 10:54,
Pár poznámek ...
1. Spotřeba -- tabulkovým hodnotám, které jsou dány naprosto nevhodnou metodikou měření dle EU, snad už dnes nevěří nikdo. Naopak u tohoto auta je nutné si uvědomit, jaký výkon jeho přeplňovaný dvoulitr poskytuje a jakou hmotu musí rozhýbat (připomenu zde původní Mini Cooper, který disponoval pohotovostní hmotností okolo 650 kg). V tomto kontextu je uvedená spotřeba v příměstském pražském provozu naprosto přiměřená. Tabulek samozřejmě nedosáhne nikdy, ale při venkovském provozu s lehkou nohou věřím, že klesne klidně o dva litry. Naopak při nízkém letu po dálnici nebo zkouškám dynamiky bude jistě spotřeba dvouciferná. Ovšem kdo chce koně, musí jim dát nažrat ...
2. "Mini nikdy nebylo levné." -- omyl! Soudobé Mini vyráběné pod taktovkou BMW nikdy nebylo levné, ale původní Mini bylo navrženo jako co nejkompaktnější a provozně nejlevnější vozidlo pro masovou motorizaci poválečné Británie. První Mini 850 se prodávaly za cenu okolo 500 GBP a v dobách největšího rozšíření v 60. letech klesala cena až ke 360 GBP za základní a užitkové verze. Naopak až ve druhé polovině 70. let se z Mini začalo stávat kultovní auto, objevovaly se verze Cooper a cena začínala přesahovat 1000 GBP a dále stoupala.
reagovať